וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצבו של ראש הממשלה לשעבר שרון מוסיף להיות קריטי

גלעד גרוסמן

4.1.2014 / 17:25

מבית החולים שיבא בתל השומר נמסר כי במהלך השבת לא חל שינוי במצבו הבריאותי של שרון, שנמצא בסכנת מוות. "החמרה הדרגתית ואטית במצב איבריו", אמר אתמול מנהל בית החולים

צילום: דניאל בוק, ערוץ 10, עריכה: יותם בן-דוד

מצבו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון עדיין מוגדר קריטי - כך נמסר הערב (שבת) מבית החולים שיבא בתל השומר, בו מאושפז שרון. עוד נמסר, כי במהלך השבת לא חל שינוי של ממש במצבו. אתמול אמר מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופסור זאב רוטשטיין, כי ביממה האחרונה לא חל שיפור במצבו הרפואי של שרון. "ב-24 שחלפו לא צפינו בהטבה בתפקוד האיברים החיוניים אצל שרון ואנו רואים אי-ספיקה רב-מערכתית שמפתחת מול עינינו, כפי שיכול לקרות במצבים מהסוג הזה", הסביר פרופ' רוטשטיין. "הבדיקות מצביעות אם בכלל אז על החמרה. לא החמרה מהירה, הוא לא נמצא כרגע בשוק, אבל כשמסתכלים על הפרמטרים יש החמרה הדרגתית ואטית במצב תפקוד איבריו של שרון".

"אנחנו ממשיכים לטפל בו בכל הטיפולים שהרפואה יודעת לתת במצבים האלה", הוסיף מנהל בית החולים. "ככל שעובר הזמן נראה לי שהמצב לא נהיה יותר טוב, ואנחנו מבינים מה קורה בדרך כלל במצבים מהסוג הזה". הוא עוד ציין כי בנים של שרון לא עוזבים את צדו. "הם כל הזמן מחזיקים את ידו והוא לא נשאר לרגע אחד לבד", אמר.

ראש הממשלה לשעבר נלחם על חייו - כותרות נוספות
מנהל שיבא על שרון: "החמרה הדרגתית ואטית במצבו"
"מקווים שאריק ישוב לאיתנו, אבל המציאות אחרת"
בנט על שרון: "מוקיר פועלו, לא שוכח את הגירוש"

ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. GettyImages
שקע בתדרמת לאחר טיפול חירום בינואר 2006. שרון/GettyImages

מצבו של שרון בן ה-85 הוגדר על ידי הצוות הרפואי בית החולים קריטי, והרופאים העריכו כי נותרו לו לכל היותר ימים ספורים לחיות. "אני לא יכול להיות נביא, אבל התחושה של הרופאים המטפלים בו ושל המשפחה שלו היא שיש פה שינוי לרעה", ציין מנהל בית החולים. "התחושה של כולם היא שההידרדרות היא הידרדרות רצינית מאוד, וזאת גם התחושה שלנו".

בדצמבר 2005 לקה ראש הממשלה לשעבר באירוע מוחי קל, בגינו אושפז לכמה ימים בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. הוא היה אמור לעבור צנתור בלבו, אולם יום לפני הניתוח, ב-4 בינואר 2006, הוא חש ברע. הוא הוחש לבית החולים, ואחרי סדרת בדיקות נמצא כי הוא עבר אירוע מוחי שני, חמור יותר. לאחר טיפול החירום שניתן לו, הוא שקע בתרדמת. כשהתברר כי שרון לא יוכל להמשיך לכהן כיו"ר המפלגה ולהתמודד לכנסת ה-17, החליפו בתפקידים אלה אהוד אולמרט, בתוקף תפקידו כממלא מקום ראש הממשלה.

בתחילת השנה שעברה דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי חל שיפור במצבו של שרון וכי הוא הועבר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לצורך בדיקות MRI. עוד באותו יום נמסר מבית החולים תל השומר כי מצבו של שרון נותר ללא שינוי וכי הוא יוחזר לשם אחרי כמה שעות של בדיקות. בספטמבר האחרון עבר שרון ניתוח שתוכנן מבעוד מועד בבטנו. הניתוח, שנועד לסדר דבר מה במערכת ההזנה בקיבתו, נמשך כשעה ועבר כמצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully