וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הכלבים שלכם עושים קקי לכיוון צפון

באוניברסיטה גרמנית הגיעו למסקנה שחבריו הטובים של האדם מעדיפים להפנות את ישבנם לכיוון צפון או דרום בעת עשיית הצרכים. "ייתכן שאבותיהם נעזרו בזה לניווט"

לא מאבדים את הצפון: חוקרים מאוניברסיטת דיסבורג-אסן בגרמניה הגיעו למסקנה נחרצת בנוגע להעדפתם של כלבים להפנות את ישבנם לכיוונים מסוימים בעת שהם עושים את צרכיהם. לטענת החוקרים, רק לעתים נדירות יפנו הכלבים את ישבנם לכיוונים מערב או מזרח, וברוב המובהק של המקרים יפנו אותו אל עבר אחד הקטבים – הצפוני או הדרומי.

עוד סיפורים מעניינים על כלבים:
הכלב אכל את השטרות – משרד האוצר שלח פיצוי
אחרי שהשלים חצי מרתון: הכלב האצן מת מהתקף לב
הכלב הביא הביתה רגל אנושית - וחקירת רצח נפתחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כ-70 כלבים ובעליהם השתתפו במחקר. הכלבה היפה שבתמונה דווקא לא/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך המחקר, שארך כשנתיים, התבקשו בעליהם של 70 כלבים להתבונן בהם עושים את צרכיהם 2,000 פעמים. עם זאת, הם קראו לבעלי כלבים ברחבי העולם להתבונן בתנוחת כלביהם בהתאם לשדה המגנטי של כדור הארץ ולשלוח להם את התוצאות, כדי שיסייעו לחזק את תוצאות המחקר. הרעיון למחקר הגיע לאחר שהתברר שפרות מעדיפות ללחך דשא כשהן פונות לכיוון הקטבים. החוקרים בדקו ראשית את העדפותיהם של כלבים לעמוד לכיוון מסוים בשעת הארוחה, אך לא הגיעו לתוצאות מובהקות, עד שהחליטו לבדוק גם הרגלים אחרים.

התגלית לפיה כלבים בעצם נוהגים כמצפנים בעת עשיית הצרכים הפתיעה את החוקרים, אך כבר היה ידוע שחברו הטוב ביותר של האדם רגיש מאוד לשדה המגנטי. "זאבים משתמשים, ככל הנראה, בשדות מגנטיים לניווט", אמר הדוקטורנט פסקל מאלקמפר מחברת המחקר. "ישנם המון סיפורים נקודתיים על כלבים שחזרו הביתה ממרחקים גדולים. אולי לאבותיהם היו טווחי תנועה גדולים, והם השתמשו בזה לניווט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully