וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הפיגוע בבת ים: נעצרו חשודים בהנחת המטען

3.1.2014 / 0:04

השב”כ עצר 14 פעילים בג’יהאד האיסלאמי בחשד להנחת המטען באוטובוס ”דן” בעיר. בחקירתם עלה כי הם תכננו לבצע פיגוע נוסף בישראל. מניח המטען עבד בעבר במסעדה ביפו

צילום: יוסי ציפקיס, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

שירות הביטחון הכללי עצר בימים האחרונים 14 פעילים מארגון הג'יהאד האיסלאמי בחשד למעורבות בהנחת המטען באוטובוס בבת ים לפני כעשרה ימים – כך הותר לפרסום אמש (חמישי).

ארבעת הפעילים הפעילים המרכזיים הם תושבי בית לחם: שחאדה תעמרי, בן 24 שנכלא בעבר בישראל, אחיו, חמדי, צוער בקורס קציני משטרה ביריחו בן 22, שנכלא גם הוא בעבר בישראל, סאמי הרימי, בן 21, שוהה בלתי חוקי שעבד עד לפני כמה חודשים במסעדת אבולעפיה ביפו ויוסף סלאמה, בן 22. כמו כן, נעצרו עשרה פעילים נוספים הקשורים לפעילות התשתית. בחקירתם בשב"כ עלה כי המעורבים תכננו לבצע פיגוע נוסף בישראל.

עוד על ניסיון הפיגוע בבת ים:
שוטר נפצע קל מפיצוץ מטען חבלה באוטובוס בבת ים
גילה את מטען החבלה באוטובוס: "תיק עם חוט אדום"
הפיצוץ בבת ים: חמאס מנצל את השטח המבעבע

ניסיון פיגוע בבת ים. תקשורת שב"כ, עיבוד תמונה
שלושת החשודים המרכזיים. מימין לשמאל: שחאדה תעמרי, חמדי תעמרי וסאמי הרימי/עיבוד תמונה, תקשורת שב"כ

על פי ממצאי החקירה, המטען הוכן על ידי חמדי תעמרי יחד עם שחאדה תעמרי ויוסף סלאמה. לשם כך, השתמשו בשני ק"ג חומר נפץ מאולתר, מסמרים, ברגים ומערכת הפעלה שהוצמדה לטלפון סלולרי - לצורך הפעלה מרחוק. המטען, שהוסווה בתוך תיק יד שחור, נמסר לידי הרימי על ידי חמדי תעמרי, ועמו הוא נסע בבוקרו של ה-22 בדצמבר לאזור דרום הר חברון. הוא חדר יחד עם שוהים בלתי חוקיים נוספים דרך פרצה בגדר ההפרדה באזור אשכולות. הוא עלה על רכבו של בדואי, אזרח ישראלי, שהסיע אותו לבקשתו לאזור יפו. לאחר שהתפלל במסגד בעיר, עלה הרימי על קו 240 של "דן", הניח את המטען במרכז האוטובוס, ירד בתחנה וכעבור כמה דקות התקשר לסלולר שהיה צמוד למטען והפעילו.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, מסר אמש בתגובה: "מדובר בתשתית טרור חדשה שהתפתחה באזור בשליטה ביטחונית פלסטינית. אם התשתית לא הייתה נעצרת בזמן היו יוצאים לפועל פיגועים נוספים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב ללכידת פעילי הג'יהאד ואמר: ''מדובר בהוכחה נוספת למעורבות ישירה של אנשי הרשות הפלסטינית בטרור. הגיע הזמן שאבו מאזן יפסיק לחגוג עם רוצחים משוחררים, ויוביל את עמו לדרך השלום''.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיצוץ חפץ החשוד בקו 240 בבת ים אדם אחד נפצע קל. דצמבר 2013. דרור עינב
הפיצוץ בבת ים/דרור עינב

מטען החבלה התפוצץ בתחילת השבוע שעבר בקו 240 של חברת "דן" בעיר. מחקירה ראשונית של האירוע עלה כי נוסעים שזיהו את מטען החבלה שהונח באוטובוס, הפנו את תשומת לבו של הנהג - שמיד הוריד את הנוסעים מכלי הרכב. במקביל הגיעו שוטר ושוטרת סיור של מרחב איילון והחלו בפינוי הנוסעים.

כוחות המשטרה הוזעקו לפינת הרחובות כצנלסון ומבצע סיני בעיר, אולם כשחבלן החל לטפל במטען, הוא התפוצץ - כנראה כשאחד החשודים הפעיל אותו מרחוק. צוות של מגן דוד אדום הגיע לזירה והעניק לשוטר שנפגע מהדף טיפול רפואי. משם, הוא פונה לבית החולים וולפסון בחולון להמשך טיפול רפואי. לא היו עוד נפגעים בזירה.

(עדכון ראשון: 22:30)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully