וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב צנצנות של מוח משומר - ומכר אותן באיביי

תושב אינדיאנפוליס חיפש דרך קלה להרוויח כסף ופשט כמה פעמים לפי החשד על מחסן המוזיאון להיסטוריה רפואית בעיר. את השלל מכר, אך הקונה שם לב למשהו מוזר - ועירב את המשטרה

דייויד צ'ארלס, אמריקני בן 21, מואשם כי פרץ כמה פעמים למוזיאון להיסטוריה רפואית באינדיאנה שבארצות הברית במהלך השנה האחרונה וגנב צנצנות המכילות רקמת מוח אנושית - כך פורסם אמש (רביעי) באתר "אינדיאנפוליס סטאר". איך הסיפור התגלה? מי שקנה ממנו את הצנצנות באתר "איביי" הודיע לרשויות, שדאגו לשים סוף לפרויקט היזמות העסקית של צ'ארלס.

המוזיאון נמצא בבניין ששימש בעבר כבית חולים מרכזי, וטופלו בו חולים פסיכיאטריים רבים בין השנים 1848 ל-1994. לפי חקירת המשטרה באינדיאנפוליס, צ'ארלס אחראי לפריצות הרבות למתחם האחסון של המוזיאון.

עוד חדשות שאסור לפספס:
ניסה לשלוף את הארנק מהכיס - וירה לעצמו בישבן
צפו: מופע הזיקוקים הגדול ביותר בהיסטוריה
צפו: פיצוץ ענק וכדור אש לאחר התנגשות רכבות

מטה איביי בסן חוזה, קליפורניה, אפריל 2011. AP
"הקונה פשוט אוהב לאסוף דברים מיוחדים". מטה איביי בקליפורניה (צילום: AP)/AP

תושב סן דייגו, קליפורניה, שקנה שש צנצנות של רקמת מוח אנושית באתר המכירות תמורת 600 דולרים, שם לב לתוויות על הצנצנות הנושאות את שמו של המוזיאון. הוא התקשר למוזיאון, ובעקבות כך חקירת הרשויות הובילה לשמו של צ'ארלס כחשוד במעשים.

בסיום חקירת המשטרה, באמצע חודש דצמבר, החוקרים ביקשו ממתווך העסקה, שלפי החשד מכר את הרכוש הגנוב באתר מטעמו של החשוד, להיפגש עמו, יום לאחר שנעלמו 60 צנצנות נוספות ממחסן המוזיאון. ברגע שהושלמה העסקה, כך לדברי המשטרה, בוצעה פשיטה וצ'ארלס נעצר.

האישומים העומדים נגדו כוללים גניבה והחזקת מריחואנה. החוקרים בוחנים כעת אפשרות של הגשת כתבי אישום נוספים בפרשה. מנהלת המוזיאון מסרה כי מרבית הרכוש הגנוב הושב למוזיאון. היא הוסיפה כי היא שוחחה עם הקונה מסן דייגו, אשר "אמר שהוא פשוט אוהב לאסוף דברים מיוחדים", לדבריה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully