וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלמאות: בני ברק אישרה את התקציב, שנכתב בג'יבריש

2.1.2014 / 0:17

לוואלה! חדשות נודע כי 7 עמודים בספר התקציב של העיר החרדית ל-2014 שובשו בהדפסה. אלא שזה לא הפריע לחברי המועצה להצביע בעד. "אלה לא היו דפים של נתונים מרכזיים בתקציב"

אילוסטרציה. שרון בוקוב
כמעט הצביעו על העברת כספים למקומות שונים בבני ברק בלי לדעת מה הם/שרון בוקוב

ביום ראשון התקיימה ישיבה של מועצת עיריית בני ברק, בה השתתפו חברי המועצה שנבחרו לתפקידם רק לפני חודשיים. המטרה היתה חתימה על תקציב העירייה לשנת 2014. כמה ימים לפני הישיבה קיבלו חברי המועצה לידיהם את הספר בן 119 העמודים המפרט את הצעת התקציב לשנה הקרובה. עם זאת, לוואלה! חדשות נודע שלאור טעות הדפסה בבית דפוס חיצוני, לפחות שבעה עמודים שכללו סעיפי תקציב שונים היו בלתי ניתנים לקריאה שכן הם היו בהיפוך אותיות.

עוד בוואלה! חדשות
החמרה במצבו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון
הג'וינט לבש חג: מהיום בקולורדו - מריחואנה חוקית
צ'כיה: השגריר הפלסטיני נהרג בפיצוץ בביתו בפראג

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נראה כי הדבר לא הפריע למרבית הנוכחים בישיבה, שכן לא נשמעה ביקורת על העובדה שלא ניתן לקרוא את ספר התקציב בשלמותו, ושיש כספים שעתידים לעבור למקומות שאיש לא יודע מה הם. מי ששם לב לטעות היה חבר המועצה חיים רוחמקין שדרש להבהיר את הסוגייה בנוגע לאותם עמודים ראשונים ובלתי מובנים.

מזכיר העירייה אברהם טננבוים, שהיה נראה מופתע מהתקלה, הפנה את הטענה לגזבר העירייה. אלא שגם האחרון נותר חסר מילים ולא ידע להסביר כיצד קרה הדבר. הוא סיפר כי הספר היה מצוי בידיהם של אנשים רבים במשך יותר משבוע, ושהיה צורך לעלות על הטעות מוקדם יותר, ולא בישיבה עצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שליח יצא להדפיס את העמודים מחדש

כדי לפתור את הבעיה, וכדי לאפשר להצביע על כל סעיפי התקציב, נשלח בזמן הישיבה אחד הנוכחים כדי לצלם את העמודים מקובץ תקין. שלושה העתקים קריאים במלואם הוכנסו לחדר הישיבה, ועברו בין חברי המועצה. בהמשך הצביעו ראש העיר וחברי המועצה בעד אישור הצעת התקציב כפי שהיא, אף שלא היה זמן לדיון בשבעת העמודים המתוקנים. יצוין כי חברי האופוזיציה, סיעת בני תורה, הצביעו נגד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתגובה לידיעה אמר מזכיר העירייה ודוברה, כי ספר התקציב נשלח לחברי מועצת העירייה בהתאם לחוק עשרה ימים לפני הבאתו לאישור. הוא הביע מורת רוח מהעובדה שחבר המועצה שהתלונן בישיבה על טעות ההדפסה לא דאג לעדכן את אגף התקציבים על הדברים מבעוד מועד, כדי לאפשר את הקלדת התיקונים והפצתם לכלל חברי המועצה. "בשבעה עמודים, מתוך 119 עמודים של ספר התקציב, נפלה טעות בהדפסה, אך אלו לא היו דפים של נתונים מרכזיים בתקציב, אלא של תת-סעיפים, שאין להם כל משמעות על התקציב בכללותו", אמר.

לדברי טננבוים, כאשר חבר מועצה העלה את הערתו בישיבת המועצה, הוצע על ידי הגזבר והיועץ המשפטי של העירייה לו ולכלל חברי המועצה, להעלות את התקציב על גבי מסך, שבמסגרת זו היו נתונים נכונים. "העובדה שבקשה זו לא נענתה בחיוב, מלמדת שהטענה הועלתה לא מתוך רצון ענייני, אלא מתוך התרסה גרידא", אמר והוסיף: "הואיל והנתונים הראשיים של התקציב הופיעו כתקנם, והייתה אפשרות לראות את הנתונים בתת-הסעיפים שנפלה בהם טעות באמצעות המסך, קבע היועץ המשפטי של העירייה שההצבעה על התקציב כתקנה, ואכן, 22 מתוך 25 חברי המועצה הצביעו בעד".

(עדכון ראשון: 20:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully