וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ביקור קרי: תכנית להקמת ישיבה במזרח ירושלים

1.1.2014 / 9:54

חרף התקופה המדינית הרגישה, תעלה להצבעה בוועדת התכנון בעיריית ירושלים יוזמה להקמת ישיבה בבניין בן תשע קומות בלב שכונת שייח ג'ראח הפלסטינית. צפויה התנגדות עזה בעולם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, צפוי לנחות מחר (חמישי) בישראל לסבב פגישות נוסף עם נציגי המשא ומתן הישראלים והפלסטינים במטרה לקדם את הצדדים לקראת חתימה על "הסכם מסגרת" היסטורי. אולם, חוץ מפרסום אפשרי של מכרזי בנייה המוניים בהתנחלויות, עשוי קרי להתוודע ליוזמה מתגרה נוספת מצד גורמים ישראלים – דווקא בתקופה רגישה זו.

מדובר בתכנית אותה מקדמת עיריית ירושלים, ואשר מטרתה היא בניית ישיבה חדשה בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. כפי שפורסם לראשונה ב"הארץ", התכנית לבניית הישיבה הוגשה לוועדה על ידי ישיבת "אור שמח" וצפויה לעלות לדיון היום בוועדה המקומית לתכנון ובנייה של העירייה. המבנה בן תשע הקומות מתוכנן להיבנות בתחומיו של מגרש ריק בבעלות מנהל מקרקעי ישראל ועתיד לחלוש על 9,615 מטרים רבועים.

עוד על בנייה ישראלית מעבר לקו הירוק:
כך השתלטה עמותת הימין על מבנים במזרח ירושלים
נתניהו החליט: 1,500 דירות ייבנו מעבר לקו הירוק
פרסום ראשון: אושרה בניית 58 דירות בפסגת זאב

חגיגות יום ירושלים ליד שכונת שייח ג'ראח. AP
תכנית הבנייה תאושר? שייח ג'ראח/AP

אם תאושר התכנית בוועדה המקומית, הדבר עלול לגרור אחריו ביקורת חריפה מן הצד הפלסטיני ומצד גורמים בינלאומיים נוספים המתנגדים לכל בנייה ישראלית מעבר לתחומי הקו הירוק. גורמים בוועדה מסרו לוואלה! חדשות כי לחץ כבד מופעל מצד משרד ראש הממשלה להוריד את התכנית מסדר היום וייתכן כי בעקבות המועד הרגיש התכנית לא תידון ותעלה במועד מאוחר יותר.

שכונת שייח ג'ראח התפרסמה לאורך השנים בעיקר על רקע מאבקם של גורמים פלסטינים וארגוני שמאל נגד הכוונה של משפחות יהודיות להתגורר במבנים השייכים לפלסטינים. הפרשה המפורסמת האחרונה בשכונה התרחשה ב-2009, אז בהתאם לפסיקת בג"ץ נכנסו יהודים להתגורר בבתים שפונו משלוש משפחות ערביות. בתגובה לכך החלו הפגנות של עשרות פעילי שמאל ישראלים ופלסטינים, שהתפתחו להפגנות שבועיות בימי שישי של מאות פעילי שמאל, שהתאגדו והחלו לצעוד ממרכז העיר אל עבר השכונה כדי להפגין מול הבתים שבמחלוקת.

מעיריית ירושלים טרם נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully