וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לטיילת? הוכרחו לענוד שלטים מחוץ לכיתה

31.12.2013 / 12:43

נוהל חדש בבית ספר ביבנה קבע כי התלמידים ישאו שלט עם הכיתוב "שירותים" בכל פעם שילכו להתפנות. מההנהלה נמסר כי רצו "לשים סוף לטיילת". משרד החינוך התערב - והנוהל בוטל

נוהל חדש בבית ספר יסודי ביבנה: ילדים התבקשו לענוד לצווארם שלט ועליו המילה "שירותים" בכל פעם שביקשו לצאת להתפנות. כמו כן, כאשר נשלחו לבצע משימה עבור המורה נאלצו לתלות שלט ועליו המילה "שליחות". לאחר שההורים גילו את הנוהל החדש, הם פנו בזעם למשרד החינוך, שהורה למנהלת בית הספר להפסיקו לאלתר.

"אחד ההורים נכנס לבית הספר במקרה וראה ילד שעובר עם שלט 'שירותים'", סיפרה מ', שבתה לומדת בבית הספר, בשיחה עם וואלה! חדשות, "הוא סיפר את זה לעוד הורים ואנשים התחילו לדבר. גם אני הלכתי ולא האמנתי". "פנינו לילדים ושאלנו אותם. הם אמרו שיענישו אותם אם לא ילכו עם השלט. פשוט סימנו את הילדים שלנו. אני לא מבינה איך צוות שלם של מורות ותיקות נתנו שזה יקרה?", טענה מ'.

כותרות נוספות
נתניהו על החגיגות ברשות: "רוצחים אינם גיבורים"
עיכובים בנתב"ג: "נפספס את חגיגות השנה החדשה"
תגלית בת 2,000: אריגים שנצבעו בחילזון נמצאו במדבר

תלמידים ביבנה נאלצו לשאת שלט לשירותים. באדיבות המצולמים
"מנוגד לכל תפיסה אנושית". השלט שעורר את זעם ההורים/באדיבות המצולמים

ההורים עוד סיפרו כי היו ילדים שהתביישו ללכת עם השלט ולכן נמנעו מללכת לשירותים. חלקם טענו שהשלט מסריח משתן וכי נאמר להם "להחזיק אותו בקצה". ההורים הלכו לראות בעצמם את השלטים ואף צילמו אותם. מהצוות החינוכי נאמר להם כי מדובר בהחלטה שהתקבלה אחרי חופשת החנוכה, ונועדה כדי למנוע את השוטטות במסדרונות בשעות הלימודים.

"המנהלת הסבירה שזה סוג של ניסוי של להשליט סדר ב'טיילת' שקיימת", מספרת ו', אימא נוספת, "זו חוצפה. אני מזועזעת. אני לא חושבת שכל ילד צריך לחשוף את הפרטיות שלו כשהוא הולך למקום הכי פרטי שיש. אני אסרתי על בני לשים עליו שלט". לדברי ו', עם גילוי הדברים, נזרק השלט "שירותים" לפח, אולם השלט "שליחות" עדיין קיים.

"אני חושבת שכל הילדים מכיתה א' ועד ו' יודעים לדבר ואני חושבת ששיח שהיא צורת תקשורת מקובלת. למה לא לשאול את הילדים? למה לתלות שלטים?", תהתה מ'. "ההורים מזועזעים. אנחנו בשוק. אנחנו לא ידענו כלום. הילדים לא אמרו שום דבר. זה משהו שלא ייעשה במדינת ישראל ובכלל בחינוך, זה מנוגד לכל תפיסה אנושית. נעשתה פה פגיעה בכבוד האדם, בחירותו ובפרטיותו", הוסיפה.

ממשרד החינוך נמסר כי מפקחת המחוז הורתה למנהלת בית הספר להפסיק את הנוהל לאלתר.

לפניות לכתבת - michalresh1@walla.com

וואלה! סקול – ללמוד באינטרנט בכל מקום בכל זמן ובקצב שלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully