וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בגלבוע: "להפוך את המועצה ליהודית בלבד"

31.12.2013 / 10:42

ראש המטה של המועמד שהפסיד בבחירות האחרונות לראשות המועצה קרא להפריד בין הישובים היהודיים לערביים: "הדרך המשותפת הגיעה לקצה". ראש המועצה דני עטר: "בושה וחרפה"

הכנות לחג הקורבן בטייבה, נובמבר 2010. אורי לנץ
"בבחירות אלו ניצחו הערבים את היהודים". הכפר טייבה, שבשטח המועצה/אורי לנץ

קריאה להפרדה בין ערבים ליהודים אותה יזם לא אחר מאשר ראש המטה של אחד משני המועמדים המובילים לראשות המועצה האזורית גלבוע, מעוררת בימים האחרונים סערה ציבורית בקרב תושבי האזור. "הסיכוי היחיד שלנו, תושביה היהודים של המועצה הוא בהפרדה מוחלטת ובהפיכתה של המועצה האזורית גלבוע למועצה של יישובים יהודיים בלבד", כתב במייל שהפיץ וברשתות החברתיות אריק דביר, ששימש כראש המטה של עובד נור שהפסיד לפני שבוע בהפרש זעום לראש המועצה המכהן דני עטר.

המועצה האזורית גלבוע היא מועצה מעורבת, בה חיים כ-28 אלף תושבים. בשטח השיפוט של המועצה שוכנים 33 יישובים: שמונה קיבוצים, 14 מושבים, שישה יישובים קהילתיים וחמישה כפרים ערביים.

המכתב שהופץ ברשתות החברתיות פורסם יומיים אחרי הבחירות בהן זכה עטר ל-53.46% מהקולות, לעומת נור שקיבל 42.6%. דביר ביקש להצהיר על ניתוח תוצאות הבחירות ולנמק את מסקנותיו המלומדות. תחת הכותרת "עובדה", ציין דביר כי אם בבחירות היו משתתפים יהודים בלבד ראש המועצה המכהן דני עטר היה מפסיד בהפרש של 10%. עוד הוסיף כי 70% מהציבור הערבי הצביעו לעטר והיתר הצביעו לשני המתמודדים האחרים. "דעה אישית: בבחירות אלו ניצחו הערבים את היהודים", פסק דביר. "הקהילה הערבית בגלבוע הצהירה בקול ברור ובלתי משתמע לשתי פנים, שאינה מחויבת לשותפות דרך עם התושבים היהודים. הדרך המשותפת של היהודים והערבים הגיעה לקיצה".

תופעת הגזענות - ידיעות נוספות:
פצצת הזמן הדרוזית: מאסנו בגזענות הישראלית. דעה
האגודה לזכויות האזרח: העוני תופח, הגזענות נמשכת
שוטר קילל אישה - וזו הובילה להדחתו על אמירה גזענית

המכתב שפרסם דביר עורר תגובות נזעמות רבות מצד תושבים שהביעו את מחאתם על מה שהם הגדירו כגזענות. זמן קצר אחר כך הגישה המועצה האזורית גלבוע תלונה במשטרה נגד דביר על חשד להסתה וגזענות. "אחד הדברים הכי מקוממים הוא שזה נאמר בגלבוע, במקום שבו הונף דגל הדו-קיום כמעט בגובה של דגל ישראל. לפני שנתיים 35 תלמידים ערבים מהגלבוע זכו בתחרות ארצית בפיתוח רובוטי. הם ייצגו את מדינת ישראל בתחרות הבינלאומית שנערכה בארה"ב. הם תפרו לעצמם חליפות ייצוגיות ובהחלטה שלהם, הם הצמידו לחליפה על זרוע שמאל את דגל מדינת ישראל. זאת הייתה גאוותם", אמר דני עטר, שנבחר לקדנציה נוספת כראש המועצה האזורית.

"אני חושב שאריק דביר ביטא במכתב תהליך חשיבה שנמשך במטה שלהם הרבה זמן", המשיך עטר. "בליל הניצחון חיים הכט ראיין אותי ברדיו קול רגע ושאל אותי מה אני אומר על זה שהמתחרה שלי אמר שאצל היהודים הוא ניצח. אמרתי שאני מאוד מקווה שהוא לא אמר את זה ואם הוא כן אמר אז זאת בושה וחרפה למי שהתיימר להיות מנהיג של ציבור ויום למחרת יצא המכתב הזה של ראש המטה שלו. אז אני מניח שהוא לא ביטא עמדה אישית בלבד. זה חמור מאוד בעיני".

עובד נור מכחיש כי הצהיר בליל הבחירות שהוא ניצח בקרב התושבים היהודים, אבל כשנשאל על ידי הכט ממה הוא מאוכזב, ענה נור: "אני חושב שיישובים מסוימים או מגזר מסוים עדיין לא השתחרר". הכט: "כשאתה אומר מגזר אתה מתכוון לחרדים? לא". נור השיב: "לא, אבל אני חושב שהתוצאות ברורות וזועקות לשמיים. ואני חושב שכולנו נידרש לחשבון נפש מאוד מאוד עמוק. חלקו יהיה קשה. כי אני חושב שהתוצאות לא טובות לאף אחד".

"ראש המועצה משמיץ ומפלג"

בשיחה עם וואלה! חדשות דחה נור את הפרשנות של דבריו ואמר כי בקמפיין המטה שלו עבד יחד עם המגזר הערבי. "אמרתי שההצבעה הייתה נורא ברורה ושהמועצה בראשותו של עטר הגיעה למצב שההצבעה הייתה מאוד מחנאית", ציין. באשר לדברים שכתב ראש המטה שבחר לעצמו, מסר נור בתגובה: "אני מתנער באופן נחרץ מהדברים, מדובר בטעות אומללה של אדם אחד והיא בוודאי אינה משקפת את דרכנו ואף חוטאת לה. אין ולא יהיה מקום במטה שלי לאנשים שמתבטאים בצורה כזו והדבר הובהר לנוגעים בדבר. חשוב להדגיש כי הדברים נכתבו יומיים לאחר הבחירות, בסערת נפש ובזמן שמר דביר לא שימש בשום תפקיד רשמי הקשור למטה הבחירות ובוודאי שלא ייצג אותנו בשום צורה. כל חיי ולאורך כל מערכת הבחירות דיברתי ופעלתי מתוך הכרה בזכות החיים ביחד, בשוויון ובשכנות טובה, כל התושבים מכל היישובים והמגזרים בשותפות אמיתית וכנה. זו דרכי וכך אמשיך לנהוג גם בעתיד. חמור כי ראש המועצה המכהן עושה שימוש בדברים בכדי להשמיץ, לפלג ולסכסך במקום לבחון את תוצאות הבחירות בהן קיבל את אחוזי התמיכה מהנמוכים ולהתמודד איתן ברצינות הראויה".

אריק דביר מסר בתגובה: "אני ממשיך לעמוד מאחורי הדברים שכתבתי. כתבתי את הדברים כאדם פרטי והבעתי את דעתי האישית בלבד. אני חייב לציין שחברים שלי מהכפרים הערביים בגלבוע מתקשרים אלי ואומרים לי שאני צודק ושהם מתביישים בתוצאות הבחירות. פשוט בלילה אחד 50% מהקהילה הפכה את עורה לבחור במתמודד השני. זה נורא קל להגיד את המילה 'גזען' כי אז לא צריך להתמודד עם בעיה מאוד אקוטית. רעיון ההפרדה המגזרית הוא לא רעיון שאני המצאתי. הוא נולד לפני עשר שנים על ידי חבורה מאוד רצינית של קבוצת תושבים מכפרי הזועביה שהאמינו שיהיה להם טוב יותר אם הם יצטרפו למועצה האזורית בוסתן אל מארג'. כך שגם אם יש כאן משהו מעוות, אז אני לא המקור שלו, אני רק מחדש יוזמה קיימת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully