וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה בת 16 נספתה בשריפה בירושלים, 6 נוספים נפצעו

30.12.2013 / 2:36

השריפה פרצה מסיבה לא ברורה בבית בצור באהר שבדרום-מזרח הבירה. ילד בן 6 נפצע קשה וסובל מכוויות בכל גופו. חמישה מבני משפחתם נפצעו קל. "היה קשה להנשים אותם בגלל מצבם"

תינוק נספה בשריפה בדירה בלוד, 14 בדצמבר 2013. יותם רונן
ביתו של עוביידה עלאן, הפעוט מלוד שנספה לפני כשבועיים בשריפה/יותם רונן

נערה בת 16 נספתה אמש (ראשון) בשריפה שפרצה בבית פרטי בצור באהר שבדרום-מזרח ירושלים. ילד בן 6 נפצע קשה מאוד. לאחר שחולצו מהבית, צוותי מגן דוד אדום ו"איחוד הצלה" החלו לעשות בהם פעולות החייאה. אחר כך, הנערה פונתה לבית החולים שערי צדק בעיר, שם נקבע מותה, והילד פונה לבית החולים הדסה עין כרם, כשהוא סובל מכוויות בכל חלקי גופו. חמישה מבני משפחתם נפצעו באורח קל ופונו לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם.

לבית המשפחה הגיעו ארבעה צוותי כיבוי ומנוף. הכבאים נתקלו בדלת סגורה ופרצו לבית, שבו היו עשן ולהבות. לאחר סריקה ראשונית, לא נמצאו לכודים נוספים. הגורם לשריפה טרם התברר. בדיקה ראשונית העלתה כי אין חשד לפלילים, אולם המשטרה פתחה בחקירה.

כותרות נוספות:
חשד לניסיון חיסול: בן 24 נפצע אנושות מירי בבני ברק
טלטול התאומים: החבלות נגרמו באופן לא טבעי
הפיגוע ברוסיה: המחבלת נישאה לשני טרוריסטים

מרדכי בן הרוש, פראמדיק מד"א, סיפר: "נקראנו לאירוע של שריפה בדירה בכפר צור באחר. לעינינו התגלתה תמונה קשה. לוחמי האש חילצו שני ילדים במצב אנוש ומיד החלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות ולפנותם במהירות. במקום שהו ככל הנראה חמישה בני משפחה נוספים שנפגעו במצב קל בשריפה, ופונו לטיפול בהדסה עין כרם".

יהודה בן דויד, חובש מתנדב של איחוד הצלה סיפר לוואלה! חדשות: "צוות ראשון של איחוד הצלה שהגיע לפני כבר חילץ ילד בן ארבע מחוסר הכרה. נסיתי לגשת אליו. צוותי הכיבוי חילצו מהבית שעדיין בער עוד נערה בת 16 שהגיעה גם כן ללא הכרה מיד אחרי. התחלתי החייאה לילד. חובשים נוספים המשיכו החייאה על הנערה. היה קשה מאוד להנשים אותם בגלל מצבם, הם היו מפויחים מעשן וכוויות".

לפני כשבועיים נספה בלוד פעוט בן שנה וחודש בשריפה שפרצה בחדרו. השריפה פרצה בדירה בקומה השלישית בבניין בשכונת רמת אשכול בעיר, ומחקירה של כוחות הכיבוי עולה כי מקור האש היה בתנור ספירלה, שהושאר דולק ללא השגחה בחדרו של התינוק. "הבן הבכור הריח את האש והעיר את האבא. הוא אמר לנו: 'החדר עולה באש'. כשהאבא פתח את הדלת של החדר, הפנים שלו נשרפו", סיפרה האם. האב נכווה בפניו ובידיו ונפגע משאיפת עשן, ופונה לטיפול בבית החולים אסף הרופא בצריפין.

עוביידה עלאן, בן שנה וחודש, למד ללכת רק לאחרונה, והסב בכך אושר גדול להוריו. בעזרת אחד השכנים שתרגם את דבריה מערבית, סיפרה אמו לוואלה! חדשות כי נהגה לשבת בלילות עם בנה הקטן, בחדרו עד שעת הלילה המאוחרות. כך עשתה גם אמש, והייתה ערה לצדו עד השעה 2:00 לפנות בוקר. לדבריה, היא ובעלה דאגו להוציא את התנור מהחדר לפני שהלכו לישון, ואף כיבו את ברז הגז. לכן, היא אינה יודעת להסביר כיצד פרצה האש.

"ניסינו לכבות את האש עם המים אבל לא הצלחנו", אמרה האם. לדבריה, מכבי האש, האמבולנס וניידת משטרה הגיעו לדירה תוך דקות ספורות מהרגע שהוזעקו. דובר כבאות מרכז, רשף משנה גיא מנשרוב, אמר כי "מדובר היה במלכודת אש". לדבריו, "החום במקום עמד על למעלה מ-600 מעלות".

לפניות לכתב יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully