וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי 'פעוט המריבה': "מרגישים שנולד לנו הילד שוב"

גלעד גרוסמן

24.12.2013 / 0:19

לאחר שבית המשפט העליון קבע שהפעוט בן ה-3 ממוצא אתיופי יישאר בחזקת הוריו המאמצים, תיארו האחרונים את הקשיים שחוו ואת השמחה שהסאגה כבר מאחוריהם. "כשיגדל נספר לו הכול"

צילום: דוד קורן, עריכה: יותם בן-דוד

הרכב מורחב של שבעה שופטי בית המשפט העליון קבע אתמול (שני) כי פעוט ממוצא אתיופי יישאר אצל הוריו המאמצים, ולא יועבר אל דודתו. בכך הסתיימה סאגה משפטית ארוכה ורבת תהפוכות. בית המשפט החליט כי טובת הילד מכתיבה את השארתו בחיק הוריו המאמצים.

עוד בנושא:
העליון: "פעוט המריבה" יישאר אצל הוריו המאמצים

ההורים המאמצים של הפעוט, אשר זכו אתמול למשמורת עליו, דיברו לאחר מתן החלטת בית המשפט על השנים הקשות שעברו. "אנחנו רק רוצים להגיד שזה היום הכי מאושר בחיים שלנו", אמר האב, "אחרי התקופה הכי קשה בחיים שלנו. אנחנו ממש מרגישים שנולד לנו היום הילד שוב, הבן שלנו, שנכנס לבית שלנו לפני קרוב לשנתיים". "הבן שלנו העניק לנו את הרגעים הטובים ביותר שלנו בחיים", הוא הוסיף, "והוא מאושר וטוב לו ושמח, כשהסתכלנו על העיניים שלו ידענו שאנחנו חייבים להגן עליו, אנחנו אבא ואימא שלו, ואני שמח שהשופטים החליטו את ההכרעה הנכונה".

אמו המאמצת של הפעוט אמרה: "אנחנו שמחים עד אין קץ ומאושרים בשביל הבן שלנו, ואנחנו כבר רוצים לחזור לחיות את החיים, משפחה, כמו שהיינו בשנתיים האחרונות. כל ארבעת החודשים האחרונים היו טלטלה איומה, שיחד עם זאת גם בבית היינו צריכים לשמור על שמחה כרגיל, פשוט לא ישנו בלילות, ואני מקווה שהיום אנחנו יכולים לישון, לנשום ולישון, פשוט סוף סוף לחזור לחיות את החיים בשמחה רגילה".

פעוט המריבה יישאר אצל הוריו המאמצים, דצמבר 2013. נמרוד סונדרס
"שופטי בית המשפט העליון החליטו שהעיקרון של טובת הקטין הוא העיקרון המנחה". ההורים המאמצים/נמרוד סונדרס

"הוא מאושר, טוב לו", אמר האב המאמץ, "ואנחנו נשמור ונהפוך אותו לבן אדם הכי מאושר בעולם, ויהיה לו טוב. והוא ישמע רק אמת". "היום הוא עוד לא יודע, אבל הוא יידע הכל", מדגישה האם, "אנחנו שומרים לו את כל קטעי העיתונות ואת הכול". "נגדל אותו להיות אדם מספיק חזק, שיידע לראות את הסיפור מכל הצדדים שלו ולהבין את החולשות האנושיות", סיכם האב.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"יש פה רק מנצח אחד וזה הילד"

עו"ד רונן דליהו, המייצג את ההורים המאמצים, התייחס להחלטת בית המשפט: "כל תיק אימוץ טומן בחובו טרגדיה אנושית מהמעלה הראשונה. כמי שעוסק בתחום דיני המשפחה זה 20 שנה, אני יכול לומר לכם שזה תחום של דיני נפשות. גם בתיק הזה מדובר בדיני נפשות של ממש ובעצם זו טרגדיה אנושית שכללה שתי משפחות, גם את המשפחה הביולוגית וגם את ההורים המאמצים".

"בסופו של דבר, אנחנו מאוד שמחים על ההחלטה", אמר עו"ד דליהו, "אבל אין פה מנצחים ומנוצחים, יש פה רק מנצח אחד וזה הילד. אנחנו מאוד שמחים על התוצאה, אנחנו מעריכים את ההחלטה של בית המשפט העליון, זו החלטה חשובה, שעוד תילמד, החלטה ארוכה מאוד. ההחלטה לא הייתה פשוטה, ואני חושב שזו תעודה של כבוד למדינת ישראל על מערכת משפטית שכזו, לבית המשפט העליון שפעם אחר פעם, בשני הרכבים, דן בגורלו של ילד אחד בן שלוש, וזה באמת תעודה של כבוד לכולם".

פעוט המריבה יישאר אצל הוריו המאמצים, דצמבר 2013. נמרוד סונדרס
"נגדל אותו להיות אדם מספיק חזק, שיידע לראות את הסיפור מכל הצדדים שלו ולהבין את החולשות האנושיות"/נמרוד סונדרס

"אני שמח שגם הפעם שופטי בית המשפט העליון החליטו שהעיקרון של טובת הקטין הוא העיקרון המנחה", הוסיף בא כוח ההורים, "היו כאלה שניסו לגרור את הפרשייה הזו לכל מיני כיוונים שהם לא הנכונים. אבל בסופו של דבר צריך לזכור שכל תחלואות החברה הישראלית לא צריכות להיות מונחות על גבו של ילד קטן ורק טובתו צריכה להנחות את כולנו".

(עדכון ראשון: 21:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully