וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה הכריח דרוזים בצפון סוריה להמיר את דתם

23.12.2013 / 18:15

תושבי 14 כפרים במחוז אידליב המבודד הודיעו כי הם מקבלים עליהם בלית ברירה את האיסלאם, לאחר שפעילי ארגון מורדים קיצוני הזהירו כי אם לא יעשו זאת, יטבחו בהם

חיילי הצבא הסורי החופשי במחוז אידליב בצפון-מערב סוריה. 28-29 באוקטובר, 2012. רויטרס
התושבים התבקשו להודיע בגלוי כי התאסלמו. מורדים סורים במחוז אידליב/רויטרס

אנשי ארגון אל-קאעדה בסוריה אילצו את תושביהם של 14 כפרים דרוזיים במחוז אידליב שבצפון המדינה להמיר את דתם – כך עולה מדיווחים מהאופוזיציה הסורית. ביממה האחרונה התקבלו מסרים שהעבירו תושבי האזור המבודד, ולפיהם נציגי התושבים הודיעו בלית ברירה שהם קיבלו עליהם את האיסלאם.

על פי תושבי המקום, אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" – שמו האחר של אל-קאעדה בסוריה ועיראק – שהשתלטו בשבועות האחרונים על כפרים באזור זה, העבירו מסרים ברורים לדרוזים ב-14 הכפרים, ולפיהם אם לא יתאסלמו ויודיעו על כך בגלוי, הרי שהם צפויים לטבח.

עוד מהנעשה בסוריה:
"צעד בונה אמון" בדמשק: המורדים מאבטחים בית כנסת
צלם בן 17 נהרג בקרב על בית החולים בחלב
עשרה ילדים קפאו למוות בכפרים נצורים

לוחמי ארגון ג'בהת אל-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, במתרס בעיר אידליב, סוריה, במסגרת הלחימה נגד כוחות אסד, ינואר 2013. AP
קיצוניים פחות מפעילי "המדינה האיסלאמית". אנשי "ג'בהת א-נוסרה" באידליב/AP

פעילי "המדינה האסלאמית" נחשבים לקיצוניים ביותר מקרב הקבוצות האיסלאמיסטיות השונות בסוריה, אפילו בהשוואה לעמיתיהם ב"סניף" אחר המזוהה עם אל-קאעדה – אנשי "ג'בהת א-נוסרה". הם אינם מסכימים לקבל שום מיעוט דתי אחר בשטחים שכבשו, ומכאן גם הלחימה שהם מנהלים באזורים הכורדיים, נגד המקומיים החיים בהם. בין היתר, הודיעו אנשי "המדינה האיסלאמית" ("דאעש"), כי בכוונתם להפוך את בתי התפילה הדרוזיים למסגדים ולבנות עליהם צריחים.

בכירים בעדה הדרוזית בישראל אמרו לוואלה! חדשות כי הם מכירים את הבעיה. לדבריהם, תושבי הכפרים הללו עשו מה שצריך לעשות בלית ברירה, וכי הם מנסים לסייע להם בכל דרך אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully