וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נכשלה הפגנת הנשים הערומות בברזיל?

עשרות עיתונאים וצלמים הגיעו לחוף איפנמה בברזיל כדי לצלם נשים שהגיעו למחות נגד החוק האוסר עליהן להשתזף בעירום, אבל רק קומץ של נשים הגיעו כדי למחות

למרות סיקור תקשורתי נרחב והרבה יחסי ציבור, הפגנת המחאה על הזכות להשתזף בעירום בחופי ריו דה ז'נרו בברזיל נכשלה, כאשר רק קומץ נשים הגיעו כדי להפגין ולחשוף את חזן במחאה. יותר מ-100 אנשי תקשורת התנפלו על חוף איפנמה והתחילו לצלם ברגע שהמפגינה הראשונה הסירה את החזייה, אולם רק חמש נשים נוספות הצטרפו אליה במחאה נגד החוק שאוסר על נשים להשתזף "טופלס".

"החזה שלי לא מסוכן", אמרה אולגה סלון, תושבת ריו בת 73, שהצטרפה למפגינות בחזה חשוף. "החוק הוא פוריטני ומעיד על החברה המצ'ואיסטית שאנו חיים בה, שבה יכול לעבור חוק האוסר על אישה ללכת טופלס", הסבירה.

הפגנה של נשים חשופות חזה בחוף איפנמה בברזיל. צלם: Ricardo Moraes, רויטרס
רק קומץ נשים הגיעו כדי להפגין ולחשוף את חזן במחאה./רויטרס, צלם: Ricardo Moraes
הפגנה של נשים חשופות חזה בחוף איפנמה בברזיל. צלם: Ricardo Moraes, רויטרס
יותר מ-100 אנשי תקשורת התנפלו על חוף איפנימה והתחילו לצלם ברגע שהמפגינה הראשונה הסירה את החזייה/רויטרס, צלם: Ricardo Moraes

ברזיל ידועה בעולם כאומה ליברלית כשזה נוגע למין, ועירום לא נתפס בה כדבר אסור אלא להיפך – בייחוד בתקופת הקרנבל. גם מאות אלפי התיירים שצפויים להגיע לברזיל בשנה הבאה למונדיאל יתקלו ביותר מאשה אחת לבושה בבגד ים חוטיני דקיק. אולם מתברר כי על פי החוק הברזילאי, שנחקק עוד ב-1940, נשים המשתזפות ללא חלק עליון נחשבות למתערטלות בפומבי ועל פי החוק הן למעשה ביצעו מעשה מגונה בפומבי וצפויות לעונש של בין שלושה חודשים לשנת מאסר ולקנס. למרות שהחוק כמעט ולא נאכף, לא מעט נשים המשתזפות בעירום בחופי ברזיל זוכות לנזיפה מהפקחים המסיירים באזור או מעוברי אורח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפגנה של נשים חשופות חזה בחוף איפנמה בברזיל. צלם: Ricardo Moraes, רויטרס
על פי החוק הברזילאי, שנחקק עוד ב-1940, נשים המשתזפות ללא חלק עליון נחשבות למתערטלות בפומבי/רויטרס, צלם: Ricardo Moraes

ההפגנה, שהתקיימה ביום שבת, היא הפרק האחרון עד כה בדיון הציבורי סביב השאלה "כמה עור חשוף הוא יותר מדי בחופי ריו". מארגני המחאה אמרו לתקשורת כי הסיבה למחאה היא מקרה שקרה בחודש שעבר, אז השחקנית כריסטינה פלורס לוותה אל מחוץ לחוף על ידי מאבטחים לאחר שהסירה את חולצתה במהלך צילומים בחוף איפנמה.

הפגנה של נשים חשופות חזה בחוף איפנמה בברזיל. צלם: Ricardo Moraes, רויטרס
"מדוע גבר יכול להסתובב חוף בלי חולצה אבל כשאנחנו עושים זאת מדובר בפרובוקציה?"./רויטרס, צלם: Ricardo Moraes

"ברגע שהורדתי את החלק העליון התנפלו עלי שלושה פקחים", סיפרה פלורס לסוכנות הידיעות AP, "הם צעקו עלי לשים את החולצה, כאילו שעמדה להתפוצץ פצצה בגללי". לדבריה היא צייתה להם מיד, אולם לתדהמתה הם המשיכו לנהוג כלפיה באלימות ואף איימו במאסר." לא ידעתי אפילו שזה אסור בחוק", היא הסבירה ותהתה: "אם החוקה הברזילאית מחייבת שוויון בין המינים, מדוע גבר יכול להסתובב בלי חולצה אבל כשאנחנו עושות זאת מדובר בפרובוקציה?".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully