וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בכנרת: "כמו הלינץ' ברמאללה, חשבנו שנמות"

23.12.2013 / 0:04

מנהלת האולם שבו נאם שגריר אריתראה לפני הקטטה, סיפרה: "הוא התבייש ורעד, ריחמתי עליו". תושבת הקיבוץ: "כמעט חטפנו מכות. פחד אלוהים". אריתראי שנפצע: השגריר – דיקטטור

צילום: ערן גילווארג, יוסי ציפקיס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

למחרת הקטטה האלימה שפרצה בין אריתראים בקיבוץ כנרת, תושבי המקום שהיו עדים לה עדיין מנסים להתאושש מהאירוע, שהסתיים בפציעתם של 12 בני אדם ובמעצרם של עשרות אחרים. המהומה, בין תומכי המשטר במדינה האפריקנית לבין מתנגדיו, החלה במהלך נאומו של השגריר האריתראי בישראל.

עוד על הקטטה האלימה בצפון:
תיעוד האירוע בכנרת: אריתראים רצים עם מקלות ואבנים
קטטה המונית בכנס הסודי של השגריר: "עשו פוגרום בקיבוץ"
עימותים בנאום שגריר אריתריאה, שוטרים ירו באוויר

הרס בקיבוץ כנרת לאחר קטטה המונית שפרצה במהלך נאום שגריר אריתריאה, 21 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
"מי צריך פה אירוע פוליטי?". האולם בקיבוץ כנרת שניזוק באירוע, שלשום/שלומי גבאי

חנה בן נתן, המנהלת את האולם שבו נאם השגריר, סיפרה אתמול (ראשון) לוואלה! חדשות על הרגעים שבהם פרצה לפתע האלימות, כשעשרות אריתראים רצו לכל עבר כשבידיהם מקלות ואבנים. "פתאום אני רואה את המאבטחים תופסים אותו (את השגריר - ע"ח), כנראה שזרקו עליו משהו. נכנסו 'הרעים'. לקחו אותי, הכניסו אותי למשרד שלי יחד אתו, וסגרנו את כל הדלתות. שהינו שם שעה וחצי יחד עם השגריר". בן נתן העידה כי השגריר הרגיש "מאוד, מאוד לא נעים. הוא הרגיש מבויש ורעד. ישבתי איתו וריחמתי עליו. יותר אני לא רוצה לספר עליו".

לדבריה, היא כלל לא ידעה שמדובר בכנס בנושא פוליטי. "מה אני צריכה פה אירוע פוליטי?", אמרה. בן נתן שמעה מחברי הקיבוץ כי ביקשו מהם להיכנס לחדרים מחשש שייפגעו. "כנראה משמר אזרחי או המשטרה. שמעתי שהיה פצוע עם דם ופינו אותו משם, פה סמוך ליד הבית".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אריתריאים שנפצעו בקטטה ההמונית שפרצה במהלך נאום השגריר בקיבוץ כנרת, 21 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
צריכים דמוקרטיה, לא דיקטטור". אחד הפצועים מהקטטה בבית החולים/שלומי גבאי

אורלי לפיד, חברת הקיבוץ הצפוני, סיפרה: "זה כמו הלינץ' ברמאללה. הזוועות, העיניים הבוהקות שלהם. חשבנו שאנחנו הולכים למות. רעדנו, חטפנו מכות, כמעט מכות. ראיתי את הלינץ' ברמאללה. זה היה מפחיד, רעדנו, שקשקנו, אני עדיין המומה. פחד אלוהים". לדבריה, בנה דניאל, בן 11, רעד כל הלילה בעקבות החוויה הקשה, שבמסגרתה ניסו הפורעים בין היתר להכות את אחד הילדים שנכחו שם. "כל הלילה בכיתי מרוב פחד", סיפר בנה, "לא יכולתי להתמודד עם זה".

סנגל טספאי, אריתראי שנפצע בקטטה ופונה לבית החולים פוריה בטבריה, כינה את השגריר "דיקטטור" והסביר כי ארצו צריכה דמוקרטיה. "אנחנו פה בישראל, אנחנו פליטים בישראל", אמר. אם ישובו לארצם, הוא הסביר בעזרת תנועות ידיים, יחתכו את ראשם. "אנחנו צריכים דמוקרטיה, לא צריך דיקטטור", הוסיף.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:04)

הרס בקיבוץ כנרת לאחר קטטה המונית שפרצה במהלך נאום שגריר אריתריאה, 21 בדצמבר 2013. שלומי גבאי
"רעדנו, שקשקנו, אני עדיין המומה". כתמי דם באולם/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully