וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת בתי המשפט תפצה קלדנית על דלקות בידיה

קובי מנדל

22.12.2013 / 19:37

לראשונה נקבע שהעסקת קלדניות בבתי המשפט נעשתה "בתנאים לא נאותים", תוך התרשלות וגרימת נזקים. הנהלת בתי המשפט תידרש לשלם לקלדנית 174 אלף שקל. "פסק דין חשוב ואמיץ"

פסק דין ראשון מסוגו קבע כי העסקת הקלדניות בבתי המשפט בארץ נעשתה ברשלנות. שופט בית משפט השלום בנצרת שכיב סרחאן מתח ביקורת נוקבת על הנהלת בתי המשפט בשל תנאי ההעסקה של הקלדניות, לאחר שדלקות בידיה של קלדנית הוכרו על ידי הביטוח הלאומי כ"מחלת מקצוע". השופט פסק למתונת פיצויים מהמדינה בשל עבודתה "בתנאים לא נאותים" ואי שמירה על "ביטחונה ושלמות גופה".

כותרות נוספות מהארץ:
20 שנות מאסר נגזרו על צעיר שרצח אדם שאנס אותו
אלף הפגינו בתל אביב בעד לגליזציה של קנאביס
כאלף הפגינו בתל אביב: "פליטים אינם פושעים"

השופט סרחאן קבע בפסק הדין כי "המדינה התרשלה כלפי התובעת וגרמה לה נזקי גוף". כמו כן, ציין השופט כי הנהלת בתי המשפט "הנהיגה שיטת עבודה שאינה בטוחה די צורכה". הוא התייחס להיעדר ציוד ארגונומי מתאים, וקבע כי הנהלת בתי המשפט "לא סיפקה לתובעת כלי עבודה מתאימים, תקינים ותקניים שיכלו למנוע את המחלה".

הנהלת בתי המשפט תאלץ לשלם לקלדנית פיצוי כולל בסך 174 אלף שקלים, זאת מעבר לפיצוי שכבר קיבלה מהביטוח הלאומי. פרקליטה, עו"ד איתן פלג, מסר בתגובה: "זהו פסק דין חשוב ואמיץ, ראשון מסוגו, המכיר באחריות המדינה על הנזקים שנגרמו לקלדניות בבתי המשפט. זהו צעד נוסף שנעשה לאחר שהמוסד לביטוח לאומי הכיר בבעיות הידיים כמחלת מקצוע של כל מי שעוסק שעות רבות בהקלדה במחשב. פסק הדין יאפשר לקלדניות נוספות לדרוש פיצויים על נזקים שנגרמו להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully