וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: האסטרונאוטים השלימו הליכת חלל לתיקון תקלה

22.12.2013 / 1:00

שני האסטרונאוטים של NASA השלימו בהצלחה את הליכת החלל הראשונה לתיקון התקלה שהתגלתה באחת ממערכות הקירור של תחנת החלל הבינלאומית. לפניהם לפחות עוד הליכת חלל אחת השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שני אסטרונאוטים של סוכנות החלל האמריקנית (NASA) השלימו אתמול (שבת) בהצלחה את הליכת החלל הראשונה שלהם לתיקון התקלה באחת משתי מערכות הקירור של תחנת החלל הבינלאומית. הליכת החלל, שנמשכה כחמש שעות וחצי, הועברה בשידור ישיר בתחנת הטלוויזיה של הסוכנות. לפני האסטרונאוטים עוד הליכת חלל אחת לפחות בשבוע הבא.

עוד בנושא:
תקלה בתחנת החלל הבינלאומית: האסטרונאוטים ייצאו לתקן
צפו: תמונות ראשונות מהגשושית הסינית על הירח
המצלמה שתבנה מפה ענקית של הגלקסיה שוגרה לחלל

הפעולה התבצעה לאחר שב-11 בדצמבר כבתה אחת משתי מערכות הקירור של תחנת החלל, מה שאילץ את צוות הסוכנות לכבות ציוד שאינו הכרחי ולהשהות עשרות ניסויים מדעיים. יצוין, שכאשר הצוות, המונה שישה אנשים, אינו בסכנה, מערכת הקירור הנוספת אינה יכולה לתמוך בשלוש המעבדות והמודולים האחרים שבצד האמריקני של תחנת החלל. לצד הרוסי של התחנה יש מערכת קירור נפרדת.

האסטרונאוטים השלימו הליכת חלל לתיקון תקלה במערכת הקירור. רויטרס
הליכת החלל הועברה בשידור ישיר/רויטרס

לאחר שניסיונותיהם של המדענים במרכז החלל ביוסטון לטפל בתקלה באמצעים עקיפים כשלו, הוחלט לשלוח אסטרונאוטים שיחליפו את המשאבה במערכת הקירור – הממוקמת מחוץ לתחנה. העבודה, שהחלה קצת אחרי השעה 14:00 (שעון ישראל), עברה באופן חלק, ושני מדעני הטיסה – ריק מסטרצ'יו ומייק הופקינס, אף השלימו אותה כשעה מוקדם מן הצפוי.

מסוכנות החלל נמסר שהשניים לא רק הצליחו לנתק את המשאבה הישנה, אלא גם העבירו אותה מהמשטח שלה על חלקה החיצוני של התחנה – משימה שהייתה מיועדת במקור להליכת החלל השנייה בסדרה, שעתידה להתקיים ביום שני הקרוב. הליכת החלל השלישית תיערך במידת הצורך ביום רביעי.

מדובר בהליכת החלל הראשונה שהועברה בשידור ישיר מאז חודש יולי האחרון, אז החלה הקסדה שבחליפת החלל של האסטרונאוט האיטלקי לוקה פרמיטנו להתמלא מים. הפעם, למרבה המזל, לא נרשמו אירועים חריגים.

  • עוד באותו נושא:
  • חלל
  • נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully