וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בתחנת החלל הבינלאומית: האסטרונאוטים ייצאו לתקן?

12.12.2013 / 21:37

לפי נאס"א, התקלה במערכת הקירור של התחנה עלולה להתברר כחמורה, אולם הצוות לא בסכנה. אם יינתן האישור המתאים, תיתכן הליכת חלל לצורך התיקון – אף שהדבר שנאסר לאחרונה

סוכנות החלל האמריקנית (NASA) בוחנת תקלה שהתגלתה באחת משתי מערכות הקירור בתחנת החלל הבינלאומית. הסוכנות מסרה אתמול (רביעי) כי מדובר בתקלה שעלולה להתברר כחמורה, אולם אין מדובר במצב חירום.

דובר נאס"א, ג'וש ביירלי, הסביר כי המערכת מכבה את עצמה באופן אוטומטי כשהיא "חשה" בטמפרטורות חריגות, וציין כי ייתכן שתיקון התקלה יצריך הליכת חלל. ככל הנראה, התקלה נגרמה עקב שסתום מקולקל במשאבה הממוקמת מחוץ לתחנה – שהיא מתחם מחקרי שעלותו נאמדת בכמאה מיליארד דולרים, המרחף כ-400 קילומטרים מעל כדור הארץ.

"אם זו בעיה בתוכנה, ניתן לעשות עדכון בתוכנה", הסביר ביירלי. "אם זו בעיה בחומרה, זה כבר משהו אחר". לדבריו, "נדע יותר בימים הקרובים". הוא הוסיף כי ששת האסטרונאוטים הנמצאים בתחנה אינם נתונים בסכנה כלשהי, והם לא יצטרכו לעזוב את המקום. "חלק מדיווחי החדשות שראיתי היו משהו כמו 'השבתה קטסטרופלית'. זה לחלוטין לא מה שקורה", הבהיר.

עוד על החלל:
קרח ואש: השביט "אייסון" שרד את המפגש עם השמש?
"הלוויין המתרסק" נשרף עם שובו לאטמוספירה
אנשי החלל הופתעו לגלות טיל בליסטי מבעד לחלון

המים חדרו לקסדה - האסטרונאוט כמעט נחנק למוות. רויטרס
המהנדסים והמהנדסים יקבעו. לוקה פרמיטאנו, שקסדתו החלה לדלוף כשהלך בחלל בחודש יולי/רויטרס

הציוד בתחנה שהושפע מהתקלה כבוי כעת, או מתבסס בעבודתו על מערכת הקירור השנייה. זו כוללת שלושה מקפיאים שבהן דגימות המיועדות לניסויים מדעיים, האמורות לשוב לכדור הארץ. לדברי ביירלי, בתחנה שלוש משאבות רזרביות הנמצאות מחוץ לתחנה, למקרה שהמהנדסים יקבעו שהשסתום לא ניתן לתיקון והמנהלים יתירו הליכת חלל. ארצות הברית את הליכות החלל מאז יולי האחרון, אז החלה חליפת החלל של האסטרונאוט לוקה פרמיטאנו לדלוף, ובעקבות כך התמלאה קסדתו במים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully