וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתבייש: האפיפיור מעודד נשים להניק בפומבי

פרנציסקוס ממשיך לצאת בהצהרות שמפתיעות את קהל מאמיניו - ואת העולם. בריאיון שהעניק לעיתון האיטלקי "לה סטמפה", סיפר כי הפציר באם צעירה להניק את תינוקה, שבכה מרוב רעב

האפיפיור פרנציסקוס מנשק תינוק בכינוס פומבי, ותיקן, 18 בדצמבר 2013. רויטרס
"בבקשה, תני לו משהו לאכול!". האפיפיור מנשק תינוק, אתמול בוותיקן/רויטרס

"אימהות לא צריכות להתבייש להאכיל את התינוקות הרעבים שלהן", כך אמר היום (חמישי) האפיפיור פרנציסקוס, במהלך ריאיון שהעניק לעיתון האיטלקי "לה סטמפה". האפיפיור סיפר על אם צעירה שנכחה באחד מהכינוסים הפומביים השבועיים בוותיקן, וחשה אי נוחות להניק בפומבי. הוא מצדו הפציר בה "לתת לתינוק משהו לאכול".

"היה לה תינוק בן כמה חודשים בלבד שבכה כשעברתי, והאם ליטפה אותו", אמר. "אמרתי לה: 'גברתי, אני חושב שהילד רעב'. 'כן, זה כנראה הזמן', היא השיבה. 'בבקשה, תני לו משהו לאכול!', אמרתי. היא התביישה ולא רצתה להניק בציבור, ועוד כשהאפיפיור עובר", סיפר פרנציסקוס, והוסיף: "אני רוצה לומר את אותו הדבר לאנושות – תנו לאנשים משהו לאכול!".

עוד על פרנציסקוס:
האפיפיור הדיח בישוף שהתבטא נגד הפלות והומואים
איש השנה של מגזין "טיים": "שבה את דמיונותיהם של מיליונים"
צפו: הילד הקטן שחיבק את האפיפיור ולא רצה ללכת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
איש השנה של "טיים"/מערכת וואלה, צילום מסך

הוא גינה גם כמרים שמסרבים להטביל ילדים של נשים שאינן נשואות, בטענה שזו "מנטליות חולה". במהלך הריאיון סיפר האפיפיור גם על ביקורו הקרוב לארץ הקודש.

אתמול הדיח האפיפיור פרנציסקוס מתפקידו בישוף, שנהג להתבטא נגד נישואים חד-מיניים ולהתנגד בחריפות להפלות. הבישוף (הגמון) ריימונד ברק לא ימונה מחדש לאסיפת הבישופים רבת ההשפעה. הוא יוחלף בבישוף דונלד וורל, כומר אמריקני הנחשב ליברלי בדעותיו.

ברק הגיע לוותיקן ב-2008 אחרי שהיה הארכיבישוף של סנט לואיס. הוא היה פופולרי מאוד בכנסיה הקתולית בארה"ב ומקורב מאוד לאפיפיור בנדיקטוס ה-16. ב-2004 אמר כי יסרב להגיש את לחם הקודש לג'ון קרי, בזמנו מועמד לנשיאות, בשל תמיכתו בהפלות.

בשבוע שעבר התראיין ברק לרשת החדשות הקתולית EWTN, ומתח ביקורת נוקבת על צעדי הרפורמה שהאפיפיור פרנציסקוס עושה בוותיקן. הוא הביע בפני המראיין דאגה, מכך שהאפיפיור סבור שהכנסיה צריכה להתמקד פחות בהפלות ובמאבק בנישואים חד-מיניים.

לאחרונה, הוא קיבל את תואר "איש השנה" של המגזין "טיים", בזכות מאמציו להכניס רוח חדשה בכנסייה הקתולית והדגש ששם על הצרכים הבסיסיים של המאמינים, מאז כניסתו לתפקיד בחודש פברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully