וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: מאה מבקשי מקלט החלו לצעוד מהמתקן הפתוח

מבקשי המקלט ממתקן השהייה חולות צועדים בהזדהות עם חבריהם שיצאו בתחילת השבוע מהמתקן, הגיעו לבירה ונעצרו. מתוך 330 מבקשי מקלט ב"חולות" רק 278 שבו אליו אמש בשעת סגירה

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

כמאה מבקשי מקלט החלו בצהריים (חמישי) בצעדה ממתקן השהייה הפתוח חולות לכיוון באר שבע, בצעד של הזדהות עם מבקשי המקלט שצעדו בתחילת השבוע לירושלים, נעצרו והועברו לכליאה בכלא סהרונים.

נכון להיום שוהים במתקן חולות 278 מבקשי מקלט, כשבפועל אמורים לשהות 330 איש, אך היו שלא שבו אמש לשעת סגירת המתקן ללילה בשעה עשר.

מעצר הפליטים בירושלים, דצמבר 2013. טלי מאייר
הפגנת מבקשי המקלט בירושלים, שלישי/טלי מאייר

כ-200 מבקשי מקלט נעצרו בצהרי יום שלישי בירושלים בתום עימותים עם כוחות המשטרה שהתפתחו לאחר שהמסתננים חסמו את רחוב קפלן והפגינו מול משכן הכנסת. מי שנתן את ההנחיה לפנות אותם ופיקד על המבצע היה שר הפנים, גדעון סער.

מבקשי המקלט, שהסתננו לישראל ולאחר כליאתם הועברו למתקן השהייה הפתוח החדש "חולות" בנגב, יצאו בראשון ממתקן השהייה ולא שבו אליו – כפי שהם מחויבים על פי התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות. בשלישי, לאחר שהעבירו את הלילה לפני בקיבוץ נחשון בשפלה, הגיעו באוטובוסים לבירה במחאה על החזקתם במתקן השהייה, כשהם נושאים שלטים בגנות מדיניות הממשלה, עליהם נכתב: "מתקן 'חולות' הוא כלא" ו"אנחנו צועדים בשביל חירות וזכויות".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) שליוותה את המסתננים מהבוקר ונכחה במקום בזמן ההפגנה אמרה כי "הפינוי האלים הזה היה מביש ומיותר". רוזין, יו"ר ועדת העובדים הזרים בכנסת, הוסיפה: "מאות בני אדם, שהפגינו בשקט, לא אכלו ולא שתו שעות, עמדו וצעדו בשלג - לא צריכים לעצור אותם באלימות כזאת, עם עשרה שוטרים על כל מבקש מקלט. כל רצונם לדעת מה יעלה בגורלם - זה כל פשעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מעצרים של מבקשי מקלט בהפגנתם מול הממשלה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"כל רצונם לדעת מה יעלה בגורלם - זה כל פשעם"/טלי מאייר

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר לאחר המעצר כי התנהגותם האלימה של השוטרים הייתה "מיותרת". "אני לא מבין את סדר הכוחות הענק הזה", אמר. "הם לא היו נוכחים בכל מיני מקומות שהיה צריך אותם יותר מזה. אנחנו נמצאים כאן לא כי אנחנו יכולים למנוע את המעצר הזה, אבל כדי שהמשטרה תדע שאנחנו כאן ושאנחנו יכולים לצלם אותם ואנחנו נימצא כאן כדי לראות איך העניינים מתנהלים".

סגן השר אופיר אקוניס תקף את חברי סיעת מרצ: "מצער שסיעת מרצ מעודדת הפרות חוק. ההתגייסות והתמיכה של חברי סיעת מרצ במסתננים שהפרו את חוקי המדינה מצערת ומדאיגה". אקוניס הוסיף כי מדובר בעידוד של הפרת חוק כפולה: "בראשונה, בהסתננות הבלתי חוקית לישראל ולאחר מכן ביממה האחרונה בבריחה ממתקן 'חולות'. מצופה ממפלגה שמניפה את דגל השמירה על החוק והדמוקרטיה שלא להפר את כלליה ולרמוס אותה בראש חוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully