וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקרית בגבול: "המפקדים עצמו עיניים, וצריכים לחטוף"

19.12.2013 / 11:03

החיילים במוצב בראש הנקרה מספרים כי לא הונחו להימנע מנסיעה ללא מיגון בכביש בו נורה למוות רס"ר שלומי כהן מאש חייל לבנוני: "מרגישים שמנסים להפיל את האירוע על שלומי"

מערכת וואלה!

חבריו של רס"ר שלומי כהן שנהרג מאש חייל לבנוני, מספרים כי הוא לא היה היחיד במוצב ברמת הנקרה שנסע ללא מיגון דרך הגבול לש.ג שמכונה "שער לוגיסטי". אחד החיילים סיפר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות כי "הפעילות דרך השער הלוגיסטי ללא מיגון הייתה שגרתית. הכול היה נכנס משם. ציוד, מזון, אשפה. לא זכור לי שמישהו נכנס דרך השער הזה עם מיגון. אני גם לא זוכר הנחיות מהסוג הזה. מדי פעם היו אומרים לנו לצמצם נסיעות משם אבל אף אחד לא אסר על חיילי המוצב לנסוע משם".

רס"ר כהן, נגד תקשוב בחיל הים, נסע לבסיס חיל הים בחיפה וחזר אל מוצב ראש הנקרה בשעה 20:30 ביום ראשון. במטרה להוריד את הציוד במחסן היחידה שבמוצב, נסע רס"ר כהן דרך ציר המערכת כדי להגיע לשער המוצב במפלס התחתון, אז נפתחה לעברו אש מהחייל הלבנוני שהרג אותו.

עוד על תקרית הירי בגבול לבנון:
חיזבאללה לא רוצה הסלמה, אך ספק אם השקט יישמר
בניגוד לפקודה: החייל שנהרג נע ללא מיגון ונשק
אביו של החייל שנהרג: "חבל שהבת הקטנה לא תכיר אותו"

שלומי כהן שנהרג בתקרית הירי בראש הנקרה. דצמבר 2013. באדיבות המשפחה
"שאף אחד לא ימכור סיפורים למשפחה שלו שהוא היה היחידי שנסע על הגבול בלי מיגון". רס"ר כהן/באדיבות המשפחה

החיילים מספרים כי בוצע תחקיר במוצב ונעשו ניסיונות לאסוף עדויות, כדי להבין מה כוללת שגרת המוצב. אחד החיילים סיפר: "אנחנו מרגישים כאילו מנסים להפיל את האירוע הזה על שלומי. הוא עשה את מה שהרבה אחרים עשו. נגדים וקצינים נסעו על הציר לא מיגון. מי שצריך לשלם כאן זה המפקדים שעצמו עיניים כי זה היה נוח לכולם. מפקדים צריכים לחטוף". החיילים סיפרו כי שלומי כהן היה נגד מצטיין: "הוא היה מאוד מסודר ואחראי. ממש מקצוען בתחום שלו. שאף אחד לא ימכור סיפורים למשפחה שלו שהוא היה היחידי שנסע על הגבול בלי מיגון".

מפקד אוגדה 91 תא"ל מוני כץ שנכנס לתפקידו לפני כשבועיים, יציג בימים הקרובים את התחקיר המבצעי לאלוף פיקוד הצפון יאיר גולן. גורמי צבא בפיקוד הצפון, אמרו היום כי לא ברור אם יינקטו צעדים פיקודיים נגד מפקדים מהמוצב ומהגזרה או שיש להסתפק בריענון הפקודה. יצוין, כי בעקבות האירוע הנחה אלוף פיקוד צפון לסגור את ציר הגישה לשער הלוגיסטי עד לתום התחקיר.

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא נמצא בתחקיר מבצעי ולכשיסתיים יוסקו המסקנות ויופקו לקחים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully