וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפקודה: החייל שנהרג נע ללא מיגון ונשק. המהדורה

16.12.2013 / 14:00

ניתן היה למנוע את מותו של רס"ר שלומי כהן? מתחקיר ראשוני של התקרית עולה כי איש הקבע חרג מהוראות של אלוף פיקוד הצפון ונפגע כשהוא לא ממוגן. נבדק אם רועננו ההוראות

מערכת וואלה!

מאת: אמיר בוחבוט

מפרטים ראשונים של התחקיר אודות האירוע במהלכו נהרג אמש (ראשון) איש הקבע שלומי כהן סמוך לראש הנקרה עולה כי כהן נהג במכונית בניגוד להוראה מפורשת של אלוף פיקוד הצפון, יאיר גולן. כהן נורה על ידי חייל לבנוני כשנהג ברכבו לאורך גדר המערכת – בכלי רכב לא ממוגן וללא אבטחה – בניגוד להוראה של אלוף גולן.

אתמול בלילה פתח מפקד אוגדה 91, תת-אלוף מוני כץ שנכנס לתפקידו לפני שבועיים, בתחקיר מבצעי בשיתוף עם מפקדי המוצב, קציני חיל הים ומפקדו הישיר של כהן. מטרת התחקיר היא לברר אם נאכפו הנהלים ואם רועננה הפקודה האוסרת על תנועה ללא מיגון סמוך לגבול. ממצאי התחקיר יוצגו בימים הקרובים בפני אלוף פיקוד הצפון.

האלוף ביקש: "קסדות על הראש לכולם"

כדי להמחיש שהוראה של גולן הייתה מפורשת וידועה, סיפר היום קצין בפיקוד צפון בשיחה עם וואלה! חדשות כי במהלך ביקור של אלוף הפיקוד לפני כעשרה חודשים במוצב ראש הנקרה (המוצב בו שירת כהן) במסגרת ניסיון לפתור בעיה לוגיסטית בתוך המוצב, הוא התבקש על ידי הגורמים בשטח לנוע רגלית במרחק של עשרות מטרים ספורים מגבול המוצב כדי לתצפת על נקודה מסוימת בסמוך לגבול.

"האלוף העיר לכוחות בשטח על כך שהתכוונו לנוע לנקודה ללא קסדה, שכפ"ץ ומיגון וחידד את הנוהל בפני הקצינים הבכירים" סיפר הקצין שהתייחס לאירוע הקטלני אתמול ואמר כי "מדובר באירוע חמור שצריך לבחון אותו עד תום, מרמת החייל הזוטר ועד הפיקוד הבכיר, ולבדוק מה נעשה על מנת למנוע את התוצאה הטרגית". הקצין גם צייר תסריט שזכור היטב מקיץ 2006 בו נחטפו אהוד גולדווסר ואלדד רגב וציין: "אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אם חוליית מחבלים הייתה מחליטה לחטוף את החייל ולא כמו במקרה הנוכחי להסתפק בירי נקודתי".

יצוין כי לאורך הכניסות בחלק מהמוצבים על גבול הלבנון סמוכות לגדר המערכת ולטענת חיילים המשרתים במקום, ציר התנועה העיקרי הופך לנקודת תורפה בשל קרבתו לגדר המערכת.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הודיע לנציג האו"ם בלבנון כי תקרית הירי בגבול לבנון-ישראל הייתה פעולה עצמאית של החייל היורה. היומון "א-שרק אל-אווסט" דיווח כי מיקאתי הוסיף שהוא מקווה שניתן יהיה לשמור על השקט בגבול.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל משתתף באבלה הכבד של משפחת כהן. הנושא נמצא בתחקיר מבצעי ועם סיומו יוסקו מסקנות ויופקו לקחים".

עוד במהדורה:

מבוכה באכיפת חוק המסתננים החדש: המדינה השקיעה מיליונים בהקמת מתקן השהייה "חולות" בנגב - ומאות פליטים נטשו אותו. הפליטים צועדים לכיוון ירושלים במטרה להפגין מול הכנסת ובית המשפט העליון: "אנחנו בני אדם".

טירוף הלוטו בארצות הברית: לא פחות מ- 550 מיליון דולר יוגרל מחר. האם הזכייה בסכום האסטרונומי באמת גורמת לזוכה לצחוק כל הדרך אל הבנק?

דרבי תל-אביבי ראשון בלי אריק אינשטיין וספי ריבלין: מכבי תשחק הערב מול הפועל בדרבי הראשון העונה. מאזן הניצחונות וההפסדים ההיסטורי עומד על תיקו – מי תשבור את השוויון?

תחזית: היום עליה קלה בטמפרטורות עם קרה במקומות המועדים, מחר דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully