וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי ישקול בחינת מעורבות בתעלת הימים

19.12.2013 / 0:01

בשל הפרסום בוואלה! חדשות, הודיע הבנק כי "ישקול בחינת מעורבות במימון הפרויקט" - זאת, בניגוד לפרסומים כי הבנק הסכים להלוואת גישור, בפרויקט שעלותו כ-400 מיליון דולרים

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
נמצא המימון המיוחל לפרויקט? לא בטוח. מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

מחויבים לפרויקט, אבל לא בהכרח למימון שלו: בהמשך לדברים שאמר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות גורם בכיר בבנק העולמי, על כך שבבנק "נדהמו" לקרוא בתקשורת הישראלית שהבנק הסכים להעמיד הלוואת גישור להסכם המים המשולש בין ישראל, ירדן והרשות הפלסטינית, כעת אומרים בבנק כי הם "ישקלו אם לבחון מעורבות במימון הפרויקט".

כותרות אחרונות בנושא
חגיגה מוקדמת? קשיים במימון פרויקט "תעלת הימים". המהדורה
היסטוריה: "צינור הימים" לים המלח יוצא לדרך
הבנק העולמי: תעלת הימים תעלה כ-10 מיליארד דולר

ההצהרה הזו, שמופיעה בהודעה לעיתונות שהפיץ הבנק שעות ספורות לאחר הפרסום בוואלה! חדשות, מבהירה כי בניגוד לפרסומים קודמים בעיתונות בישראל, הבנק לא הסכים להעמיד הלוואת גישור לפרויקט, שעלותו מוערכת בכ-400 מיליון דולר. הבנק אמנם תומך בהסכם המים המשולש, שאף נחתם במטה הבנק בוושינגטון, אך עד כה לא הסכים לתרום בכל דרך שהיא למימונו.

בכיר בבנק תקף את השר שלום: "איך אמר דבר כזה?"

הגורם הבכיר ששוחח עם וואלה! חדשות הדגיש כי על מנת שהבנק העולמי ילווה כספים לפרויקט, יש צורך שירדן תבקש הלוואה - זאת כיוון שישראל והרשות הפלסטינית אינן זכאיות לבקש הלוואה מהבנק. הירדנים בינתיים לא הגישו בקשה להלוואה, והגורם הבכיר העריך כי גם אם יגישו בקשה, ישנו סיכוי גבוה שהיא לא תאושר, בשל מצבה הכלכלי של ירדן.

יש לציין כי בשבוע שעבר אמר מומחה המים המוביל של הבנק, אלכסנדר מקפייל, שהיה שותף לניסוח ההסכם המשולש, כי הבנק "שמח לשמש כמתווך בהסכם", אך הבהיר באותה נשימה: "בפירוש, לא הסכמנו לכל סוג של מימון עבור זה". מקפייל הוסיף כי בניגוד לפרסומים בישראל, הצינור שיוקם בין עקבה לים המלח "אינו זהה לפרויקט תעלת הימים" שקידם בעבר נשיא המדינה, שמעון פרס. מעבר לכך, ההודעה שהופצה אמש מתייחסת לשני סעיפים בלבד מהסכם המים המשולש - חילופי מים בין ישראל וירדן, והקמת מתקן התפלה בעקבה - ואינה כוללת כל התייחסות לצינור לים המלח, שבגללו מכונה ההסכם "תעלת הימים".

אתמול בצהריים צוטט בוואלה! חדשות גורם בכיר בבנק העולמי שהטיל את האחריות לפרסומים על כך שהבנק כבר הסכים להעמיד הלוואת גישור, על שר המים והאנרגיה, סילבן שלום. הגורם אמר כי "הנושא לא נידון, ונדהמנו לקרוא על כך. איך הוא יכול היה לומר כזה דבר?".

(עדכון ראשון: 22:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully