וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על חוק הגיוס: חרדים קטעו נאום השר אורבך

18.12.2013 / 16:45

השר דיבר במהלך טקס הצדעה למתנדבי השירות האזרחי, והתקבל בקריאות גנאי, במחאה על החוק והפגיעה בתקציב הישיבות: "המדינה כופה עלינו לשרת". אורבך: "לא נפגע אישית"

צילום: יקי אדמקר

מאות מתנדבים חרדים בשירות האזרחי שהשתתפו היום (רביעי) בטקס הצדעה שנערך עבורם במכללת דוד ילין בירושלים, הפריעו לנאומו של השר אורי אורבך בקריאות בוז. אורבך, הממונה על השירות האזרחי-לאומי, עלה לשאת נאום תודה למתנדבים, אך אלה קראו לעברו קריאות גנאי ושרו "עוצו עצה ותופר", במחאה נגד "גזירות הממשלה", לדבריהם.

המתנדבים מחו נגד חוק הגיוס והפגיעה בתקציב הישיבות והכוללים, והאשימו את השר כמי שנותן יד לפגיעה בחסות מפלגתו, הבית היהודי. שר שלום ג'רבי, מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי, עלה לבמה בניסיון להרגיע את הקהל, ואף שכמה דקות קודם לכן נאומו זכה למחיאות כפיים, בקשותיו נפלו על אוזניים ערלות, והקהל המשיך בקריאות.

עוד בנושא גיוס חרדים:
ירושלים: 11 חרדים נעצרו בהפגנה למען סרבני גיוס
עימותים בהפגנת חרדים בירושלים נגד מעצר סרבן גיוס
לוחמי הגדוד החרדי | ממשיכי הדרך של המכבים
תכנית הבית היהודי: בלי סנקציות פליליות נגד משתמטים

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"אני לא אמור לתת לאורבך להרוויח על הגב שלי הון פוליטי, ושמח שבנט הבין שהוא לא קשור לטקס". שרי הבית היהודי בפתח ישיבת סיעה/נועם מושקוביץ

למרות המחאה, השר אורבך המשיך בנאומו כשקולו לא נשמע בקהל, וירד מהבמה רק לאחר שסיים את דבריו. לאחר מכן אמר לוואלה! חדשות: "אני מעריך את המתנדבים בשירות הלאומי-אזרחי, כל השאר אלה רעשי רקע. אני לא נפגע מכך אישית ולא חושב להתייחס לכך ברצינות".

שר שלום ג'רבי סיפר כי לפני האירוע קיבלו המארגנים איומים, הן מהמגזר החרדי "שמתנגד לכינוס" והן מחילונים "שאיימו לחסום את כניסתנו לשכונת בית הכרם". "לא נרתענו, המגזר החרדי מביע את דעתו ועוצמתו להיות שותפים בנטל", הוסיף. השר נפתלי בנט שהיה אמור להשתתף באירוע, הודיע כי ייעדר ממנו. בלשכתו הסבירו כי היעדרותו נבעה משינוי בסדר יומו ובשל פגישה חשובה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ינון כהן, חרדי שמתנדב בשירות האזרחי והשתתף בטקס היה בין המוחים נגד השר אורבך. "אני לא אמור לתת לו להרוויח על הגב שלי הון פוליטי", הסביר, "כחרדי, אני לא משרת בשירות האזרחי מתוך אמונה או אידאולוגיה, אלא כנקודת מפלט בעקבות כך שהמדינה כופה עליי לשרת אותה. אם הייתי מאמין ב-100% שהתורה תגן ותשמור עליי, לא הייתי עושה את זה. אני שמח שבנט השכיל להבין שהוא לא קשור לטקס ואין מקומו באירוע ולכן נעדר ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בפתח האירוע הובאה ברכתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו שאמר כי המתנדבים החרדים הם "ההוכחה הטובה ביותר שקיים מכנה משותף לחברה הישראלית". לדבריו, "בשירות שלכם, הצלחתם למצוא את שביל הזהב שמשלב בין אורח החיים והאמונה שלכם מצד אחד, והתרומה לקהילה מצד שני".

השירות האזרחי במסגרתו משרתים בני המגזר החרדי החל את דרכו בפעילות מנהלת השירות האזרחי-לאומי בסוף שנת 2007. קבוצה ראשונית של מתנדבים התגבשה בספטמבר 2008, במה שהייתה פריצת דרך בנושא. לאורך השנים חלה עלייה הדרגתית במספר המתנדבים, שהגיע למספר שיא עם ההחלטה על ביטול "חוק טל". בדצמבר 2013 נרשמו לשירות 201 אברכים - שיא חדש בגיוס חרדים למסלול בחודש אחד, ומתחילת השנה נרשמו 1450 מתנדבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully