וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאי העתיד של צה"ל: "מנהלים מלחמה על הגב שלנו"

17.12.2013 / 20:44

הסטודנטים לרפואה שגילו בעקבות פרסום וואלה! חדשות שהמסלול שלהם לא מוכר במל"ג וייתכן שלא יוכלו לסיים, התלוננו לקצין הרפואה הראשי של צה"ל. "לאף אחד בצבא אין תשובות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטודנטים לרפואה במסגרת המסלול להכשרת רופאים קרביים בצה"ל זועמים בעקבות הפרסום בוואלה! חדשות על כך שהמועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) אינה מכירה במסלולם וייתכן כי ייפלטו מהאקדמיה. "אמרו לנו שהמסלול טרם אושר במל"ג אבל לא הסבירו לנו כמה הבעיה חמורה. גם את סוגיית הכסף לא הכרנו", סיפר אחד הסטודנטים. "חוב של יותר ממאה מיליון שקל? כרגע לאף אחד בצבא אין תשובות, ואומרים לנו 'יהיה בסדר'. זה הכי מפחיד".

המועצה להשכלה גבוהה הודיעה לחיל הרפואה ולמשרד הביטחון כי היא לא מכירה במסלול הצבאי ללימודי רפואה של צה"ל באוניברסיטה העברית, הנקרא "צמרת", ובו לומדים כ-300 סטודנטים שחתומים מול צה"ל על שירות קבע בתום שש שנות לימוד. כמו כן, הודיע המל"ג כי אין בכוונתו להעביר מענק בסכום של יותר ממאה מיליון שקלים לידי צה"ל.

מחדל: מאות סטודנטים לרפואה בצה"ל ייזרקו מהמסלול?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוב של יותר ממאה מיליון שקל. האוניברסיטה העברית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצה"ל מעריכים כי הצעד יביא לסגירת מסלול הרפואה הצבאי. הבוקר נפגשו נציגי המל"ג עם נציגי משרד הביטחון וצה"ל כדי להגיע להבנות ולפרשה. עם זאת, גורם צבאי מסר כי הדיון הסתיים ללא החלטה, והצדדים קבעו לקיים פגישה נוספת בנושא בעוד שבועיים.

הסטודנטים שנחשפו לפרשה התלוננו בפני נציגי מפקדת קצין הרפואה הראשי בצה"ל (מקרפ"ר) על כך שלא שיתפו אותם בפרטים המלאים של הפרשה. הסטודנטים פנו אל ועד המסלול כדי לקבל תשובות, ולאחר שהתברר כי הם לא היו מעורבים בתהליך הוחלט לשלוח מכתב לסגל האוניברסיטה ולמפקדת המקרפ"ר.

"חשוב לנו רק להבהיר שאנחנו לומדים באותן כיתות עם הסטודנטים מהמסלול הרגיל ואנחנו לומדים את אותם תכנים. אנחנו פשוט לומדים יותר תכנים", הסביר הסטודנט. סטודנט אחר הוסיף: "שמענו שכבר יצאה הנחיה של קצין הרפואה הראשי, תא"ל איציק קרייס, לעצור את הפרויקט כי אין לצבא יכולת כספית לממן את הפרויקט. מדהים שמנהלים מעל הגב שלנו מלחמה ולא משתפים אותנו בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"המשבר חייב להיפתר בהיגיון"

קצין בכיר המצוי בפרטי הפרשה אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי אם לא יועבר הכסף מהמועצה להשכלה גבוהה, עשוי הפרויקט להסגר והסטודנטים יפוזרו בבתי הספר השונים, זאת רק אם יסכימו להכיר בתוכני הלימוד שלהם באוניברסיטה העברית. "לצה"ל ולמשרד הביטחון יש הסכם חתום מול האוניברסיטה שהמל"ג לא מכירה בו", אמר הקצין הבכיר. "עד עכשיו לא קיבלנו שום הסבר מניח את הדעת למה לא הכירו במסלול ומדוע הוות"ת לא מעבירה את כספי המענקים כפי שהיא מעניקה לכל סטודנט במדינת ישראל".

קצין נוסף מחיל הרפואה אמר הבוקר כי מדובר בפרויקט לאומי ולא בפרויקט אישי של הצבא. "יש מחסור חמור של רופאים בצה"ל אבל גם בחברה הישראלית", ציין. "לכן, המערכות השונות עודדו את צה"ל ללכת על המהלך הזה. ברור שבתום השירות הצבאי הם משתחררים ומצטרפים לשוק האזרחים. המשבר הזה חייב להיפתר בהיגיון: הכרה במסלול והעברת המענק הכספי".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully