וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתמיכת הנשיא: צרפת בדרך לאישור המתת חסד?

17.12.2013 / 4:26

ועדה ציבורית במדינה המליצה לאשר חוק המתיר את ההליך הקטלני בחולים סופניים המבקשים לשים קץ לחייהם. ההמלצה התקבלה לאחר שהנשיא הולנד הבטיח לפעול לקידומו של החוק

נשיא צרפת פרנסואה הולנד. פריז, 27 באוגוסט 2012. AP
הבטיח לפעול לקידום החוק בקמפיין הבחירות שלו. הולנד/AP

האם צרפת הולכת בעקבות בלגיה, לוקסמבורג, הולנד ושווייץ? ועדה ציבורית במדינה המליצה אמש (שני) לאשר חוק המתיר המתת חסד בחולים סופניים המביעים רצון לסיים את חייהם. ההמלצה התקבלה לאחר שבחודש יולי הבטיח הנשיא פרנסואה הולנד לערוך דיון ציבורי שיבחן חקיקה שתעקוף את האיסור הנוכחי על רופאים לסייע לאדם לשים קץ לחייו. זאת בהתאם להבטחתו בקמפיין הבחירות שלו בשנה שעברה.

עוד בנושא
הממשלה בבלגיה תכריע: המתת חסד לילדים בכל גיל?
המתת חסד: מדינות מסוימות מתירות, אחרות מעלימות עין
דעה | הגיע הזמן שגם בישראל יתנו למות בכבוד

ואולם, ועדת האתיקה הלאומית הביעה בזמנו התנגדות וייעצה להולנד להימנע מקידום החוק. בחודש יולי אף קבעה הוועדה כי שינוי החוק הקיים "מסוכן לחברה". אלא שהוועדה הציבורית, שבה 18 חברים שמונו על ידי ועדת האתיקה עצמה, קבעה בהחלטתה אתמול כי התאבדות בסיוע רפואי היא "זכות לגיטימית של חולה הנוטה למות או הסובל ממחלה חשוכת מרפא, בהתבסס על הסכמה ומודעות מלאה".

הסקרים מצביעים על תמיכה רחבה בחוק

החוק הנוכחי בצרפת, שאושר ב-2005, מאפשר לרופאים להפסיק הארכת חיים מלאכותית בחולים סופניים שביקשו זאת. הסקרים האחרונים אף מצביעים על תמיכה רחבה באישור המתת חסד במקרים סופניים. לאור הגישה הנוכחית, בשנים האחרונות הטילו בתי המשפט במדינה עונשים על תנאי בלבד על אנשי רפואה שהורשעו בסיוע לחולים סופניים לשים קץ לחייהם. הנושא השנוי במחלוקת אף זכה להד תקשורתי בעקבות מקרה התאבדות של זוג קשישים ששמו קץ לחייהם בחודש שעבר בדירת יוקרה בפריז. זאת לאחר שהשאירו פתק שבו הביעו רצון למות בכבוד.

באשר למצב החוקי במדינות נוספות באירופה - בלגיה, לוקסמבורג, הולנד ושווייץ כבר התירו בתחומן המתת חסד-בהסכמה בתנאים מסוימים. בסוף החודש שעבר אף הצביעו חברי ועדה בפרלמנט בבלגיה בעד שינוי החוק הקיים, כך שההליך הקטלני יותר גם בילדים הלוקים במחלה סופנית. שינוי החוק טעון אמנם הצבעה של כלל חברי הפרלמנט, אולם כיוון שהרכב הוועדה מייצג היטב את הרכבו של הפרלמנט, בבריסל מעריכים כי הצעד יאושר. בכך תהפוך המדינה המערב-אירופית לראשונה בעולם שתסיר את מגבלת הגיל מהחוק המתיר המתות חסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully