וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תאפשר ניתוח שינוי מין בחינם כבר מגיל 18

משרד הבריאות ישנה את הנהלים שאיפשרו את ביצוע הניתוח רק מגיל 21. בנוסף, תקוצר "תקופת המבחן" של מי שמבקש לשנות את מינו משנתיים לשנה. "ישראל תעמוד בקו אחד עם העולם"

מצעד הגאווה בירושלים, אוגוסט 2013. נועם מושקוביץ
עוד צעד בדרך לשיפור תנאי הקהילה הגאה. צועדים במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה. למצולמים אין קשר לכתבה/נועם מושקוביץ

בשורה לקהילה הטרנסג'נדרית בישראל: משרד הבריאות צפוי לשנות את הנהלים שמוגדרים בחוק, כך שטרנסג'נדרים יוכלו לעבור ניתוח לשינוי מין כבר מגיל 18, ולא בגיל מינימלי של 21 כפי שהיה נהוג עד כה. בדיון שנערך במשרד בשבוע שעבר הוחלט כי המשנה למנכ"ל ד"ר בועז לב יהיה אמון על עדכון הנוהל הקיים משנת 1986, כך שישראל תעמוד "בקו אחד" עם הנוהל הנפוץ בעולם.

כיום יכולים צעיר או צעירה לפנות לוועדה לשינוי מין לקבלת אישור ומימון מהמדינה לעבור את ההליך הרפואי בגיל 21, רק בתום שנתיים בהן חיו בזהות המין אליו הוא מבקש להשתייך - תוך קבלת טיפול הורמונלי שיבחן תגובותיהם הפיזיות והנפשיות. השינוי מבקש כאמור להוריד את הגיל לפנייה לוועדה בשלוש שנים.

עוד בנושא המאבק לשוויון מגדרי:
מסתמן: לראשונה טרנסקסואלית מוצהרת תתגייס לצה”ל
הממשלה אישרה: תיאסר אפליה על רקע נטייה מינית
בעקבות קמפיין הקהילה הגאה גם החרדים מוחים

שינוי נוסף שצפוי המשרד להכניס בנוהל עדכני הינו קיצור פרק הזמן האמור לבחינת השינויים והשפעת ההורמונים משנתיים לשנה, מה שיאפשר את ביצוע הניתוח כבר בגיל 19, ובמקרים חריגים שיאושרו על ידי ועדת חריגים אף ניתן יהיה לפנות לוועדה בגיל 17 ועם אישורה לבצע את הניתוח בגיל 18.

רק רופא אחד בישראל מבצע את ההליך

ניתוח לשינוי מין מוכר על ידי המדינה כצורך רפואי ועל כן ממומן על ידי קופות החולים. הניתוח מבוצע בבית החולים תל השומר, בכפוף לאישור הוועדה הכוללת מספר אנשי מקצוע בהם מנתח פלסטי, פסיכיאטר, פסיכולוג קליני, אורולוג ואנדוקרינולוג (חוקר הורמונים). יש לציין כי בנוסף לפרק הזמן הבוחן את מצבו הרפואי של המבקש לשנות את מינו, יעבור אותו מועמד או מועמדת אבחון פסיכו-דיאגנוסטי על ידי פסיכיאטר ופסיכולוג, שיבחן את מצבו הנפשי של המבקש, ואלו יוכלו לאשר או לדחות בקשתו לביצוע הניתוח.

למשרד הבריאות אין נתונים אודות מספר הניתוחי שנערכו בישראל אך כיום ממתינים לאישור הוועדה כ-27 איש המבקשים לעבור את הניתוח בישראל.

בצורה אירונית, אחד הגורמים המעכבים את ההליך הוא צאתו לחו"ל של המנתח היחיד שמבצע את הניתוח בישראל. עם זאת, לפי משרד הבריאות גם בגזרה זו צפויות בשורות שכן קיימת כוונה להביא לישראל מנתחים מהעולם לביצוע הניתוח.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל הטרנסג'נדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו רואים התקדמות משמעותית בנכונות לפעול לשינוי הנוהל", אמר אלישע אלכסנדר, מנהל תחום טרנסג'נרדים במרכז הגאה ופעיל בקהילה. "יש סטנדרטים מקובלים בעולם (לנושא), אך בישראל לא מיישמים אותם". לדבריו, התקיימו פגישות "מצוינות" עם שרת הבריאות יעל גרמן ועם בכירים במשרד מהן עולה ש"יש עם מי לדבר", ושיש רצון כן להקל על המעוניינים לעבור את הניתוח. "אני מקווה ששינוי הנוהל יוביל לקטיעת המצב האבסורדי הקיים היום שרוב האנשים מעדיפים לקחת כסף ולנסוע ולבצע את הניתוח בחו"ל מאשר לעשות אותו בחינם בארץ. לצערי, עדיין הגישה פעמים רבות היא שעושים לנו טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully