וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "עובדה": רופאים באיכילוב ניצלו תיירי מרפא

3 רופאים בכירים במרכז הרפואי הוקלטו על ידי תחקירנית "עובדה" כשנתנו תעריפים לכספים המועברים "מתחת לשולחן" עבור ניתוחים. הרופאים מכחישים אי סדרים

קשת

טלטלה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב: התכנית "עובדה" חושפת תיעוד הנמשך מספר חודשים המתאר כיצד בכירי המנתחים בבית החולים דורשים, במסלול עקיף, כסף עבור טיפול בחולים זרים – כסף אשר אמור להיכנס במלואו לקופה הציבורית, במסגרת שירות "תיירות מרפא" שקיים בבית החולים. מדובר בשלושה מבכירי המנתחים - פרופ' צבי רם מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' שלומי קונסטנטיני מנהל המחלקה הנוירוכירורגית ילדים וד"ר יוסי פז, מנתח לב בכיר.

התחקיר של "עובדה" שתשודר הערב (שני), יחשוף כיצד בתוך מסדרונות בית החולים, בשעות העבודה, רופאים בכירים מקבלים אליהם, במסלול מקוצר, סוכנת של תיירי מרפא ומבקשים תשלום של עשרות אלפי שקלים, נוסף לזה שדורש מהחולים הללו בית החולים באופן רשמי. לטענת "עובדה", מדובר בבכירי המנתחים באיכילוב, אשר חלקם נהנים ממשכורות גבוהות ביותר כעובדי ציבור, בין השאר בעבור הניתוחים שהם מבצעים בחולים זרים.

חדרי ניתור ריקים באיכילוב, דצמבר 2012. נמרוד סונדרס
חדר ניתוח באיכילוב/נמרוד סונדרס

יש לציין כי בעקבות טענות שנשמעו בחודשים האחרונים במסדרונות בית החולים, הכחישו אותם הרופאים שהם מקבלים כספים עבור "דמי ניתוח", אולם התיעוד של התכנית מגלה מציאות לגמרי שונה. גורמים בהנהלת "איכילוב" הגיבו בתדהמה לממצאי התחקיר. כבר בשבוע שעבר, לאחר ש"עובדה" פנתה לבית החולים, דיבר מנהל איכילוב פרופ' גבי ברבש עם הרופאים המדוברים ולדברי מקורביו ההסברים שסיפקו לו "לא שכנעו אותו".

ברבש אף מיהר להוציא לאחר מכן מכתב לכלל הרופאים בבית החולים שבו הוא מזהיר מפני קבלת תשלום מחולים. "ברצוני להבהיר כאן בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים מה שאמור להיות ברור מאליו: חל איסור מוחלט לגבות מהתייר או המלווים או המייצגים שלו כל תשלום נוסף או אחר שלא באמצעות מחלקת תיירות מרפא עבור השירותים הניתנים בבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תגובות

פרופ' צביקה רם ופרופ' שלמה קונסטנטיני מסרו בתגובה כי "מרבית זמננו מוקדש לרפואה הציבורית בבית החולים. על הניתוחים והטיפול שניתן למטופלים הישראלים איננו מקבלים כל תשלום נוסף. תיירים הפונים אלינו ומבקשים טיפול על ידנו באופן אישי, משלמים תמורה כספית בהתאם לצרכים שלהם והטיפול הכוללני הניתן". הרופאים הדגישו כי "הטיפול באזרח הישראלי לא נפגע כתוצאה מניתוחים של תיירות מרפא. לא נעשים איפה ואיפה, לא ברמת הטיפול, באיכות הטיפול ובזמינות הרופאים למטופלים".

ד"ר יוסי פז מסר בתגובה כי "הייתה אליי פניה של אדם שהציג עצמו כסוכן עצמאי של תיירות מרפא בקשר לניתוח מעקפים לתייר רוסי. הפנייה נעשתה אלי באופן אישי ולא דרך בית החולים. הפגישה התקיימה אמנם בבית החולים אולם באותו מועד לא נמצאתי בתפקיד. למיטב זכרוני ייעצתי לסוכן לבצע את הניתוח בבית החולים איכילוב הגובה תשלום עבור תיירות מרפא, תשלום שנועד בפועל לשיפור השירות לחולים הישראלים . למיטב זכרוני הודעתי לסוכן כי עבור הליווי הרפואי על ידי לחולה הפרטי, התייר, אגבה תמורה כספית. לגבי לוח הזמנים, מכיוון שמדובר בחולה הנמצא בחו"ל, בפועל מדובר בעשרה ימים עד שבועיים מפתיחת התהליך, שהוא משך הזמן הרגיל להזמנת ניתוח במחלקה".

מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה כי "הרופאים, נשוא הכתבה - הם רופאים מובילים, בעלי שם עולמי, מוערכים ומסורים, המקדישים את חייהם ללא מגבלת שעות, ימים, או לילות - לציבור החולים, למחלקות אותן הם מנהלים. בנושא הכתבה, עמדת המרכז הרפואי היא ברורה - חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין פרקטיקה פרטית לבין שירותים הניתנים (לרבות לתיירי מרפא) בתוך בית החולים וחל איסור לקבל מחולים תשלום עבור שירותים (כולל ניתוחים) הניתנים בבית החולים. עמדה זו הובהרה בצורה ברורה גם לסוכני תיירות המרפא. נוהלי הטיפול בתיירות המרפא מצויים כיום בבחינה של ועדה מיוחדת שהוקמה על ידי שרת הבריאות. מרגע שהובאו בפני ההנהלה העובדות, חזרנו והבהרנו המותר והאסור בנושא ונקטנו בצעדים שמטרתם מניעת התנהגות בלתי הולמת בממשק של צוותי בית החולים עם שירות תיירות המרפא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully