וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינקולוגית ואם לשבעה מונתה לשרת ההגנה של גרמניה

16.12.2013 / 11:39

אורסולה פון דר ליין נכנסה לפוליטיקה בגיל מאוחר וזכתה לאמונה של הקנצלרית חרף עימותים ביניהן. יש מי שכבר מסמן אותה כיורשתה האפשרית. בדרכה לטקס, עברה מרקל תאונת דרכים

ד"ר אורסולה פון דר ליין, שרת ההגנה של גרמניה. 2013. GettyImages
ד"ר אורסולה פון דר ליין, בחודש יוני בבונדסטאג/GettyImages

קולגה חדשה לשר הביטחון משה יעלון: אנגלה מרקל מינתה את ד"ר אורסולה פון דר ליין לשרת ההגנה בממשלתה החדשה. הבחירה המפתיעה מעמידה את יריבתה הוותיקה של הקנצלרית בעמדת מפתח חזקה, בתפקיד בו תידרש לנהל צבא מקצועי אחרי ביטול גיוס החובה, ולארגן את הנסיגה הסופית של הכוחות הגרמניים מאפגניסטן.

מרקל תמונה מחר (שלישי) לקנצלרית בפעם השלישית, שלושה חודשים אחרי שזכתה בבחירות ב-22 בספטמבר. בסוף השבוע הסתיימו בהצלחה המגעים שניהלה להרכבת "קואליציה גדולה" עם המפלגה הסוציאל דמוקרטית, וממשלתה תזכה לזכות לרוב בבונדסטאג.

ד"ר פון דר ליין, בת 55, היא האישה הראשונה שמתמנה לשרת ההגנה בגרמניה, ותחליף בתפקיד את השר תומס דה מזייר. היא גינקולוגית ואם לשבעה ילדים, ומילאה כמה תפקידי שר בפופולריות רבה. כמה פרשנים חוזים כי המינוי החדש יסלול את דרכה במעלה הצמרת הפוליטית ומסמן אותה כיורשת אפשרית למרקל, שהחוק קובע כי תיאלץ לפרוש מתפקידה עוד ארבע שנים.

לקריאה נוספת
ההצלחה של מרקל - בשורה קשה לחברות בישראל
מרקל ביצרה את מעמדה באירופה - וכלפי נתניהו

מל"ט "הרון" של צבא גרמניה בבסיס באפגניסטן. דצמבר 2012. רויטרס
מל"ט מתוצרת ישראל בבסיס גרמני באפגניסטן. השרה תנהל את השת"פ עם ישראל/רויטרס

מיכאיל באקהאוס, בעל טור במוסף סוף השבוע של ה"בילד", כתב אמש כי "מי שמכירים אותה, יודעים שפון דר ליין קשוחה מספיק כדי למלא את התפקיד". לדבריו, מרקל נקטה אומץ רב כשבחרה בה לתפקיד - "אומץ שהיה חסר לה במגעים להרכבת הממשלה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פון דר ליין, חברת מפלגתה של מרקל (CDUG) התעמתה יותר מפעם עם הקנצלרית, ובין היתר דרשה ממנה להביע עמדה קשוחה יותר בנושא זכויות הנשים בגרמניה. כמי שהייתה בעבר השרה הממונה על שירותי הרווחה, היא סירבה לכהן הפעם כשרת הבריאות, ודרשה להיות שרת החוץ בממשלה, תפקיד שנמסר לבסוף לפרנץ ולטר שטיינמאייר, בכיר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית.

היא נולדה בבריסל וגדלה בבריטניה ובארצות הברית. אביה היה ראש ממשלת סקסוניה תחתית במשך שנים רבות, אך היא עצמה נכנסה לפוליטיקה רק בגיל 42, אחרי קריירה ארוכה ברפואה.

בתוך כך, התברר הבוקר כי בדרכה להכריז על מינוי השרה החדשה, חוותה הקנצלרית חוויה מטלטלת. קשיש בן 81 התנגש במכונית השרד של מרקל בכביש המהיר בין ברנדנבורג לברלין. לשתי המכוניות נגרם נזק, אך מרקל והנהג הלא-זהיר לא נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully