וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך להיות חשוך כדי להתנגד לנישואי הומואים

אברהם נוימן

16.12.2013 / 10:50

אברהם נוימן מתקומם על הניסיון להציג את אנשי הבית היהודי כמיעוט הומופובי, רק בגלל התנגדותם לחוקים שפוגעים קשות בתורה. במדינה יהודית, הוא קובע, אסור לאפשר פגיעה כזו

מילים קשות נשמעו בעת האחרונה נגד הציבור הדתי ומייצגיו בכנסת, אנשי "הבית היהודי", בעקבות התנגדותם לחוק המשווה את זכויותיהם של חברי קהילת הלהט"ב, והווטו שהטילה המפלגה על מתן הטבות מס לזוגות גאים. אמירות כגון "הומופובים חשוכים" ועוד צפו לחלל האוויר, ונשאלת השאלה - האם אלו הם באמת פני הדברים? לפי דעתי, זו היגררות מיותרת לפופוליזם זול - במקום לנסות ולהבין את העניין לאשורו. עמדת המפלגה בנושא הזה היא ברורה: היא תומכת ביצירת שוויון ומתן ההטבות, אך מתנגדת באופן גורף שאגב כך יינתן הכשר גם לנישואים חד-מיניים, או להבאת ילדים לעולם בידי זוגות חד-מיניים.

דעה אחרת: החטא הקדמון של לפיד - נתן זכות וטו לבית היהודי

חברי הקהילה הגאה, אנו לא שונאים אתכם, איננו רוצים ברעתכם ואין לנו בעיה עם שוויון זכויות - אבל כן יש לנו בעיה עם כך שתביאו ילדים לעולם, כי זו מציאות לא נורמלית ולא בריאה שלילד אין אבא ואמא. הגבר לא יוכל אף פעם לתת את המענה לילד מצד הצרכים האמהיים שלו, כמו שאשה לא תוכל לעולם להחליף את הדמות האבהית שהילד זקוק לה. אין מה לעשות, אלו העובדות - כמו שמחקרים רבים הוכיחו כי יש חשיבות רבה להנקת הילד על ידי אמו, וחשיבות רבה לסמכות אבהית בכל בית. אם נשאל כל ילד ממשפחה חד-הורית מה הכי חסר לו, ב-99% מהמקרים התשובה תהיה ההורה החסר. המציאות הנורמלית היא אך ורק אב ואם, ושום דבר לא יכול לשנות זאת.

אנחנו לא איראן? נכון, אבל

מלבד עניין הילדים, אנו מתנגדים גם להסדרה בחוק של נישואים חד-מיניים - וההתעקשות של יש עתיד לא לוותר על העניין הזה אילצה את הבית היהודי להשתמש בזכות הווטו שלה. אנו מתנגדים להכרה בנישואים כאלה כי המדינה שלנו היא מדינה יהודית, והגדרת הנישואים על פי היהדות היא "על כן יעזב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו" (בראשית, ב', כ"ד). נישואים כאלה נוגדים את חוקי התורה, ואנו, בתור אנשים מאמינים ובתור מדינה יהודית, מחויבים לעשות כמיטב יכולתנו למנוע כזו פגיעה מהותית בתורה ובאורחותיה. נכון, אנחנו לא איראן, כמו שאמר אסי עזר, אנחנו לא שונאים אתכם ולא רואים בכם אזרחים סוג ב' - אך גם אנחנו, כמו איראן, מדינה שמבוססת על דת - ולכן אי אפשר לפגוע בדת הזו. ראוי שתבינו שכמו שאנחנו מוכנים לבוא לקראתכם, מן הראוי שגם אתם תשכילו לנסות להבין גם אותנו ולוותר על חלק מדרישותיכם.

דבר נוסף שאני מוחה עליו הוא הניסיון לצייר אותנו כעמדת מיעוט. איננו מיעוט, לא בישראל ולא בעולם: רוב מדינות העולם וגם מדינות העולם המערבי המתקדמות ביותר כגון שוויץ, פינלנד, איטליה, בריטניה, רוסיה ועוד רבות אחרות, אינן מכירות בנישואים חד-מיניים. גם בתוך מדינתנו, רבים מתנגדים לכך. חברי "הבית היהודי" אינם בודדים במערכה הזו, איתם נמצאים חברי מפלגות נוספות כמו ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, ואפילו גם המפלגות הערביות.

זו היא עמדתנו בנושא זה. כמובן שבנושאים רבים קיימים חילוקי דעות, אך אם נדע שכולנו עם אחד ונחפש את הטוב בכל אחד במקום להיגרר למריבות, לאיומים ולקללות שלא מכבדים אף אחד, נוכל להגיע לפשרות אמיתיות ומדינה שיותר נעים לחיות בה. כי השלום האמיתי אינו בין עמים שונים אלא כל אחד בתוך עמו.

אברהם נוימן הוא תלמיד ישיבת הסדר

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully