וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצור באפריקה: קלצ'ניקובים מול מטוסו של נשיא צרפת

המטוס, ובו זוגתו של הולנד ושר החוץ, כותר על ידי חמושים מוסלמים במסלול ההמראה ברפובליקה המרכז-אפריקאית, והנשיא עצמו עמד כמה מטרים משם. החמושים עזבו אחרי משא ומתן

חיילים צרפתים על מסלול ההמראה בעיר בנגי, בירת הרפובליקה המרכז אפריקנית, לקראת ביקורו של פרנסואה הולנד. 11 בדצמבר 2013. AP
חיילים צרפתים על מסלול ההמראה בבנגי, ממתינים למטוסו של הולנד/AP

העיתון "לה פריזיאן" דיווח היום (ראשון) מחדל אבטחה חמור, ומגלה כי מורדים חמושים כיתרו את פמלייתו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד בשבוע שעבר. התקרית, לפי העיתון, "הייתה עלולה להסתיים בטרגדיה גדולה". כעשרה עד עשרים מורדים חמושים הקיפו את מטוסו של הולנד ביום שלישי, בשעה שניצב על מסלול ההמראה בבנגי, בירת הרפובליקה המרכז-אפריקאית. הולנד עצמו עמד מטרים ספורים מהמטוס, כשנפרד ממארחיו המקומיים.

הולנד בא לביקור בבנגי ישירות מטקס האשכבה לנלסון מנדלה, ויממה אחר ששני חיילים צרפתים נהרגו בלחימה במדינה. בדיווח נכתב כי ארמון האליזה בפריז שמר על התקרית תחת מעטה כבד של חשאיות.

המורדים, "חמושים מכף רגל ועד השיניים", דהרו לעבר המטוס בחמישה ג'יפים. הם היו לבושים מדים ונשאו רובי קלצ'ניקוב, והקיפו את המטוס הקטן, שבו ישבו באותה עת זוגתו של הולנד ולרי טריירווילר ושר החוץ לורן פביוס. במטוס היו גם מפקד המודיעין הצבאי של צרפת, צלם חדשות, אנשי ביטחון צרפתים וכמה אנשי סגל של לשכת הנשיא.

כאוס מוחלט במרכז אפריקה: צרפת משגרת מאות חיילים

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר באלג'יריה. רויטרס
הולנד וזוגתו לחיים, ולרי טריירווילר. חוויה מטלטלת בשדה התעופה/רויטרס

לאחר "חמש דקות ארוכות" של משא ומתן עם צוות האבטחה של הנשיא, הסכים מנהיג המורדים, שזוהה כאזרח סודאן, להורות לאנשיו לעזוב את המקום, מבלי שהתפתחו חילופי אש ומבלי שאיש נפגע. המורדים נמנו על המיליציה המוסלמית "סלקה", שאנשיה תפסו את השלטון במדינה בחודש מרץ, הדיחו את הנשיא פרנסואה בוזיזה ויצאו למסע נקמה נגד הרוב הנוצרי.

שר החוץ פביוס אמר בתגובה לרדיו בצרפת כי הוא "אינו מודע לתוכן הדיווח". בהמשך, מסר דובר משרד החוץ בפריז כי "דבריו של השר אינם מהווים הכחשה של 100%". שדה התעופה בבנגי נחשב למקום הבטוח ביותר ברפובליקה המרכז אפריקאית השסועה. הוא מהווה נקודת יציאה לכוחות הזרים הנלחמים במורדים, וסמוך לו יש מקלט זמני ל-30 אלף פליטי מלחמה.

מקור בלשכת הנשיא אמר ל"לה פיגרו", שדיווח הערב גם באתר האינטרנט שלו על התקרית, כי המצב בשדה התעופה היה "מתוח, מאוד מאוד מתוח". בכלי תקשורת אחרים בצרפת נכתב כי ההערכה היא שהמורדים היו שומרי ראשו של מישל דג'וטודיה, מנהיג ה"סלקה" שמינה את עצמו לנשיא המדינה. הוא פירק את המיליציה בעבר, אך רבים מאנשיה נותרו נאמנים למרותו, ובאנרכיה שנוצרה מאז לא ברור מי מנהיג את החמושים.

לקריאה נוספת
עוד השפלה לפרנסואה הולנד: 46% רוצים שוב את סרקוזי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
נשים צופות בפינוי גופות אזרחים שנרצחו במסגד בבנגי, בירת הרפובליקה המרכז-אפריקנית.. רויטרס
נשים במסגד בבנגי צופות בפינוי גופות של תושבים שנרצחו במקום, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully