וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלט מהסופה להומלסים בת"א: "הברד הכניע אותנו"

15.12.2013 / 3:25

בשיאה של הסערה הגדולה, נפתח בית הנהלת מד"א ברחוב יגאל אלון בעיר כדי לספק קורת גג, מיטה וארוחה חמה לדרי הרחוב. "לא ישנתי כל כך טוב כבר הרבה מאד זמן", סיפר אחד מהם

צילום: יוסי ציפקיס, עריכה: מיכאל ברגמן

יום שבת בצהריים, שיאה של הסערה. בחוץ קר וגשום, אבל באולם ההרצאות במתחם מגן דוד אדום בתל אביב חם. עשרות אלונקות פזורות באולם, ועליהן שמיכות ושקי שינה, אשר מכסים חסרי בית שנמלטו מהקור העז. בהנחיית מנכ"ל הארגון, אלי בין, נפתח במהלך סוף השבוע האחרון בית הנהלת מד"א ברחוב יגאל אלון בתל אביב כדי לשמש כבית מחסה לדרי הרחוב שביקשו להימלט מהסערה שהשתוללה בחוץ. כאן הם קיבלו מיטה, ארוחות חמות, שמיכות ובגדים חמים. כל אחד מהם עבר גם בדיקה רפואית.

עדכונים אחרונים על הסערה:
הסופה נגמרה, הקור נשאר: 2 מעלות בתל אביב הלילה
נזקי הסופה: איפה לא יתקיימו לימודים היום?
הסערה ממשיכה להכות ברחבי המדינה: עדכונים שוטפים
בין הרים ובין שלגים: קרונות מלאים בדרך לתל אביב
16 נגמ"שים ו-36 מפלסות: כך סייעו צה"ל והמשטרה בסערה

בית הנהלת מד"א הפך לבית מחסה לחסרי דיור. יוסי ציפקיס
המיטות הפזורות בבית מד"א/יוסי ציפקיס

איציק קידר, בן 61, הוא בין אלה שהגיעו לבית החם. "בדרך כלל אני נמצא במאהל ברחוב ארלוזורוב", הוא סיפר. "בימים רגילים אני מסתדר, אבל ביומיים האחרונים הקור נהיה ממש קשה. אתמול בלילה ירד עלי ברד. אז הגיעו מתנדבים שהזמינו אותי להגיע לכאן, אז נכנעתי ובאתי אתם. כאן נכנסתי למקלחת החמה ונשארתי בה שעתיים. לא ישנתי כל כך טוב כבר הרבה מאד זמן".

המנכ"ל בין מביט באולם שסביבו, ולא מסתיר את שביעות רצונו מתפקוד הארגון שהוא עומד בראשו במהלך הסופה. "הפקנו לקחים מאירועי מזג אוויר קודמים, כמו הסופה בשנה שעברה", ציין, אך באותה נשימה הודה כי הסופה הזו "גדולה יותר ממה שידענו בעבר". יומיים לפני שהחלה הסערה, הוציא בין פקודה הקוראת, בין היתר, להעלות עשרות רכבי ארבע על ארבע להרי ירושלים וצפת כדי להעביר קשישים וחולים מבתיהם המנותקים מחשמל לבתי קרוביהם. גם לבעיה נוספת נדרש הארגון, כשהעביר בלוני חמצן לחולים הזקוקים להם, שאותם לא קיבלו בשל הקשיים בדרכים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
חוף בננה ביץ' בתל אביב מוצף בעקבות סופת החורף. ניב אהרונסון
חוף בננה ביץ' בתל אביב מוצף בסוף השבוע/ניב אהרונסון

המשימות הללו, ועוד רבות אחרות במהלך ימי הסופה, מהוות תזכורת למד"א בפרט ולארגוני ההצלה בכלל, לכך שמדינת ישראל עלולה להידרש בעתיד להתמודדות עם מקרי חרום קיצוניים עוד יותר ומאפשרת לארגונים השונים לבחון את המוכנות שלו לשעת הכושר. "אני חושב שמד"א מגיב טוב לאירועים", הבהיר בין. "קריאות חרום קיבלו מענה כמעט כמו בשגרה, והעובדה שהיו מעט מאד נפגעים היא ההוכחה לכך. עם זאת, 24 השעות הבאות הן קריטיות, משום שירד גשם והקרח על הכבישים והשלג מביאים לכך שקיימת סכנת החלקה. חשוב מאד להיות ערניים ולנסוע בזהירות בדרכים".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

נחל איילון לקראת הצפה, דצמבר 2013. דרור עינב
נחל איילון מתמלא, יום שישי/דרור עינב
מזג אוויר סוער בתל אביב. קובי אליהו
ברקים בשמי תל אביב/קובי אליהו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ שקרס/מערכת וואלה!, צילום מסך
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully