וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר אפל למתורגמן השרלטן: אישום ברצח ובאונס

הסיפור שאינו נגמר: תחקיר בדרום אפריקה חושף שהמתחזה ש"תרגם" לשפת הסימנים את ההספדים בטקס האשכבה של נלסון מנדלה, הואשם בעבר בפשעים חמורים, אך לא נמצא כשיר לעמוד לדין

צלמים זמניים מורשים

אחד הסיפורים הביזאריים של התקופה האחרונה, כזה שטובי התסריטאים לא היו מצליחים להעלות במוחם הקודח, ממשיך להסתעף ולקבל מימד של מחדל אמיתי וחמור מכפי שנתפס תחילה.

תמסנקה ג'נתג'ייה, המתורגמן לשפת הסימנים בטקס האשכבה לנשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה, שנחשף כמתחזה למתורגמן לשפת הסימנים, תפס את תשומת הלב של העולם כולו. אולם כעת מתברר עברו האפל, שכולל אישומים במקרי רצח, אונס, גניבה, פריצה, היזק לרכוש וחטיפה - כך דיווח הלילה ערוץ החדשות eNCA בדרום אפריקה.

"המתורגמן המתחזה" - כותרות נוספות:
המתורגמן באשכבה למנדלה: "אני סובל מסכיזופרניה"
חירשים בארץ: "המתרגם בטקס למנדלה פגע בכולנו"
חירשים טוענים: "המתרגם באשכבת מנדלה - מתחזה"

אובמה נואם באשכבת נלסון מנדלה. Matt Dunham, AP
ג'נתג'ייה "מתרגם" את דבריו של אובמה/AP, Matt Dunham

לפי הדיווח, לא ידוע מה עלה בגורלו של אישום הרצח משנת 2003 של ג'נתג'ייה, זאת משום שתיק המסמכים בבית המשפט נמצא "ריק באופן מסתורי". תיקים רבים נוספים שנוהלו נגד ג'נתג'ייה, הישן בהם משנת 1994, לא נוהלו בסופו של דבר משום שהנאשם נמצא לא כשיר מבחינה נפשית לעמוד למשפט.

כמו כן, מוזכר תיק אונס ממנו זוכה ג'נתג'ייה, ותיק גניבה מ-1995 שבסופו נגזרו על "המתרגם המתחזה" שלוש שנות מאסר. עם זאת, לא ברור האם ג'נתג'ייה בכלל ריצה את העונש שנגזר עליו.

גילויים חדשים אלו, המצטרפים לטענתו של ג'נתג'ייה עצמו כי חווה במהלך הטקס "התקף פסיכוטי", מעלים תהיות רציניות לגבי העובדה שעמד במהלך הטקס בסמוך למנהיגים רבים, ביניהם חלק מהאישים המאובטחים ביותר בעולם, כגון נשיא ארצות הברית ברק אובמה. מלבד היותו של ג'נתג'ייה אדם אשר לא שולט במעשיו כהגדרתו שלו, עברו הפלילי, הלכאורי יש לומר, הופך את המצב שרבים ראו עד כה כ"משעשע" עד הזוי, למחדל ביטחוני של ממש.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אני אלוף בשפת הסימנים"

ביום שלישי האחרון, עשרות מיליוני צופים בכל רחבי העולם ראו בטלוויזיה את ג'נתג'ייה מחווה בידיו סימנים חסרי פשר, כשהוא לכאורה מתרגם את נאומיהם של מדינאים ואישים רמי-מעלה.

המתורגמן לשפת הסימנים בטקס האשכבה לנלסון מנדלה, תמסנקה ג'נתג'ייה. דצמבר 2013. AP
"הייתי לבד במצב מסוכן מאוד, ניסיתי לשלוט בעצמי כדי שהעולם לא יראה מה קורה באמת". ג'נתג'ייה/AP

תמסנקה ג'נתג'ייה, בן 34, התראיין לפני יומיים לעיתון "סטאר" היוצא לאור ביוהנסבורג, והדף את ההאשמות שהטיחו בו אילמים וחירשים, שצפו בו מתרגם את הנאומים ל"שפת הג'יבריש". להגנתו, אמר כי התקף פסיכוטי גרם לו לאבד את "יכולות התרגום הווירטואוזיות" שפיתח במשך השנים. "הייתי לבד במצב מסוכן מאוד, ניסיתי לשלוט בעצמי כדי שהעולם לא יראה מה קורה באמת", אמר ג'נתג'ייה בריאיון. "אני מאוד מצטער, אבל זה היה המצב שנקלעתי אליו". הוא סיפר כי איבד את הריכוז, שמע קולות והחל להזות. "משם, הכל הדרדר", סיפר.

בראיון נוסף, לתחנת רדיו מקומית, טען ג'נתג'ייה כי הוא איש מקצוע מהשורה הראשונה. "אני אלוף בשפת הסימנים", אמר. לדבריו, הוא מועסק בחברה בשם "מתורגמני דרום אפריקה", ששכרה אותו לטקס האשכבה שנערך באצטדיון ביוהנסבורג. שלשום, נודע מפי שר בממשלת דרום אפריקה כי בעלי חברת המתורגמנים ירדו למחתרת ונעלמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully