וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב ובתו מירושלים הדליקו מנגל להתחמם - והורעלו

13.12.2013 / 16:06

השניים הועברו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, כשהבת מחוסרת הכרה. הם קיבלו טיפול בחמצן והועברו לטיפול בתא לחץ ומצבם מוגדר בינוני. "כרגע הם יצאו מכלל סכנה"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן

אב ובתו, בת שמונה, מירושלים הגיעו הבוקר (שישי) לחדר המיון של בית החולים הדסה הר הצופים בירושלים לאחר שנשמו לאורך הלילה פחמן חד-חמצני (CO) משום שחיממו את הבית בגחלים. הילדה הגיעה מחוסרת הכרה ואביה הגיע בהכרה. שניהם מוגדרים במצב בינוני, הם קיבלו טיפול בחמצן והועברו לטיפול בתא לחץ.

פרופסור איתן כרם, מנהל אגף הילדים של בתי החולים בהדסה, סיפר: "השניים, ילדה ילדה בת 8.5 ואביה, הגיעו לאחר שסבלו מהרעלה של CO. הם חיממו את הבית עם המנגל. הילדה הגיעה מחוסרת הכרה וקיבלה טיפול בחדר המיון ולאחר מכן ביצענו בדיקת דם אצל האב בה גילינו שגם הוא סובל משיעורים גבוהים למדי של CO. לאחר טיפול ראשוני חזרה לילדה ההכרה ושניהם המשיכו טיפול בתא לחץ, כמקובל במקרים אלו. כרגע הם יצאו מכלל סכנה".

הסופה ברחבי הארץ - כותרות נוספות:
רבבות מנותקים מחשמל: "מחצות בלי תנור, מנסים להתחמם"
המשטרה נערכת לסגור את איילון, כביש 6 נסגר ונפתח
הרכבת תפעל גם בשבת לפינוי אזרחים מירושלים

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון)

LIVE

חשיפה לריכוז גבוה של פחמן חד-חמצני עלולה לגרום להרעלה חריפה ובמקרים מסוימים לאובדן הכרה ואף מוות כתוצאה מחנק. הסיכוי להרעלה גובר במקרה שהפחמן החד-חמצני נפלט ממכשירים ביתיים כמו תנורים לחימום או בישול, כיוון שהגז חסר צבע, ריח וטעם ולא ניתן להבחין בו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שלג בירושלים. טלי מאייר
שלג בירושלים/טלי מאייר

מזג האוויר הסוער גם הותיר עשרות אלפים ללא חשמל שעות ארוכות. בירושלים, קווי מתח גבוה ונמוך קרסו כתוצאה מנפילת עצים, והתושבים מנותקים לחלוטין מחשמל בשכונות רבות. בחברת החשמל מתקשים להגיע למוקדי הנפילות בגלל הכבישים החסומים ומעריכים שייקח עוד זמן רב עד שיוחזר החשמל לאזורים אלו.

בירושלים החשמל קרס בשכונות גבעת משואה, קריית מנחם, קריית יובל, בית וגן, בית הכרם, גבעת שאול, עיר גנים, רכס שלמה, פסגת זאב, רחביה, קריית משה, רמת בית הכרם ומרכז העיר. לרשימה זו מצטרפים גם שורת יישובים סביב ירושלים, בהם אבו גוש, נווה אילן, מבשרת ציון, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, גבעון החדשה, בית זאב, מעלה החמישה, צובה, בת אל, בר גיורא ונצרים.

ברד בתל אביב. דרור עינב
תל אביב לבנה/דרור עינב

גם בצפון הארץ נותרו יישובים רבים מנותקים מחשמל עקב תנאי מזג האוויר הקשים. ברשימה זו נכללים היישובים מירון, בר יוחאי, עמוקה, כרם בן זמרה, מצפה הילה, מולדת, בקה אל-גרבייה, שבי ציון, מטולה, בענה, כאוכב, כמו גם שכונות בעיר צפת וכמה רחובות בחיפה. נוסף על כך, כ-800 בתי אב בנצרת עילית מנותקים מחשמל בשכונות מריו רזניק, תירוש והשכונה הדרומית בשל סופת שלגים. עובדים סוציאליים פועלים בשטח, המוקד העירוני עבר למתכונת חירום וכן האגף הטכני ואגף החשמל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברד בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בהתנחלות גבעת זאב נאלצים התושבים להתמודד עם ניתוק מוחלט. עופר ענבר, תושב היישוב סיפר: "אנחנו כבר כמה וכמה שעות בלי חשמל. קר פה מאוד. ניסינו להתקשר למוקד, אבל ללא מענה. אף אחד לא יודע מה קרה, אבל עקב פניות רבות אי אפשר להגיע אליהם. יש אנשים שתקועים בכלי רכב אפילו בתוך היישוב". גם ביישוב אבו גוש הסמוך למבשרת ציון נאלצים התושבים להסתדר ללא חשמל. "אנשים פה קפואים מקור", אמר איאד אבו גוש, תושב היישוב. "אנחנו מרגישים שהפקירו אותנו כי זה נמשך כבר מאתמול בערב. אין מוקד ואין למי להתקשר".

תושבי יישובים בגב ההר נאלצים להתמודד לא רק עם היעדר החשמל, אלא גם עם מחסור במים. כ-10,000 תושבי היישובים אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר ורחלים, נמצאים ללא חימום מאז שעות הלילה וצפויים ככל הנראה להישאר כך עד סוף השבת. במועצה האזורית שומרון מתקשים להעביר לתושבים ציוד ומזון בשל השלג הכבד. ראש המועצה גרשון מסיקה מסר: "אנו פועלים בכל האמצעים הפועלים לרשותנו, כולל העברת גנרטורים ואמצעים נוספים ליישובים על מנת לסייע".

החרמון מעמק החולה, דצמבר 2013. ג'יליס
הר החרמון, במבט מעמק החולה/ג'יליס
קפה בשלג בשוק מחנה יהודה , דצמבר 2013. טלי מאייר
ירושלים/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברת החשמל עובדת במתכונת חירום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בהרי אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully