וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות מנותקים מחשמל: "מחצות בלי תנור, מנסים להתחמם"

כתבי וואלה!

13.12.2013 / 14:21

בעקבות מזג האוויר הסוער, קווי מתח קרסו ורבים מתושבי הבירה וסביבתה, כמו גם תושבי הצפון, נאלצים להסתדר שעות ארוכות בלי אמצעי חימום. "אין מענה בחברת החשמל בשל העומס"

צילום: מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן, ניב אהרונסון עריכה: יותם בן-דוד, מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

השכבה הלבנה שהתפרסה ברחבי ירושלים ובאזורים נוספים בארץ אינה התוצר היחיד של הסערה שפוקדת זה היום השני את האזור – מזג האוויר הסוער גם הותיר עשרות אלפים ללא חשמל שעות ארוכות. בירושלים, קווי מתח גבוה ונמוך קרסו כתוצאה מנפילת עצים, והתושבים מנותקים לחלוטין מחשמל בשכונות רבות. בחברת החשמל מתקשים להגיע למוקדי הנפילות משום הכבישים החסומים ומעריכים שייקח עוד זמן רב עד שיוחזר החשמל לאזורים אלו.

בירושלים החשמל קרס בשכונות גבעת משואה, קריית מנחם, קריית יובל, בית וגן, בית הכרם, גבעת שאול, עיר גנים, רכס שלמה, פסגת זאב, רחביה, קריית משה, רמת בית הכרם ומרכז העיר. לרשימה זו מצטרפים גם שורת יישובים סביב ירושלים, בהם אבו גוש, נווה אילן, מבשרת ציון, הר אדר, צור הדסה, מבוא ביתר, גבעת זאב, גבעון החדשה, בית זאב, מעלה החמישה, צובה, בת אל, בר גיורא ונצרים.

שידור ישיר מירושלים:

LIVE

(צילום: עומר מירון)

גם בצפון הארץ נותרו יישובים רבים מנותקים מחשמל עקב תנאי מזג האוויר הקשים. ברשימה זו נכללים היישובים מירון, בר יוחאי, עמוקה, כרם בן זמרה, מצפה הילה, מולדת, בקה אל-גרבייה, שבי ציון, מטולה, בענה, כאוכב, כמו גם שכונות בעיר צפת וכמה רחובות בחיפה. נוסף על כך, כ-800 בתי אב בנצרת עילית מנותקים מחשמל בשכונות מריו רזניק, תירוש והשכונה הדרומית בשל סופת שלגים. עובדים סוציאליים פועלים בשטח, המוקד העירוני עבר למתכונת חירום וכן האגף הטכני ואגף החשמל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
בחברת החשמל מתקשים להגיע למוקדי נפילות המתח/מערכת וואלה, צילום מסך

"בחצות הלילה הייתה לי הפסקת חשמל" סיפרה מרים, בת 75, המתגוררת יחד עם בעלה נסים בן ה-85 בשכונת בית הכרם בירושלים. "חשבתי שזה רק לזמן קצר ממזג האוויר, אבל פתאום זה נמשך ונמשך. אני לא יכולה להדליק לא תנור ולא מזגן. אנחנו זוג מבוגרים וקשה לנו להתמודד עם דבר כזה. קר לנו מאוד, אנחנו דירה צפון-מערבית. נגד מזג אוויר אי אפשר להילחם, אנחנו יודעים את זה". לדברי מרים, כשהם מנסים להתקשר למוקד חברת החשמל, לא נענים עקב העומס הכבד. "אי אפשר גם לצאת מהבית, הכול שלג", סיכמה מרים.

נורית, תושבת בקעה, סיפרה: "אין לנו חשמל בבית, יש רק גז. בינתיים אנחנו מכינים קנקנים גדולים של תה ומנסים להתחמם, אבל אם זה ימשיך ככה נארוז את הכול ונלך ברגל להורים שלי, שגרים חצי שעה הליכה מפה". יעל לידן פן אמסטל, תושבת רחביה, קמה אף היא בבוקר וגילתה שהיא ללא חשמל. "חזרתי לישון בתקווה שיחזור החשמל, כי נגמרה לי הסוללה בטלפון ולא יכולתי ליצור קשר עם חברים", אמרה. "בסביבות 10:00 החלטתי ללכת לבקר חבר שגר בקרבת מקום, אבל כשהגעתי ראיתי שהדרך אליו חסומה עם עמוד תאורה שקרס. כרגע אני נמצאת אצל חברים במרכז העיר, וייתכן שאאלץ להעביר פה את השבת".

ברד בתל אביב. דרור עינב
ברד בתל אביב/דרור עינב

בשל המצב, תושבים רבים בירושלים מנסים לצאת מהעיר לפני כניסת השבת. בחלק מהמקומות הכבישים פתוחים וכלי רכב עוברים בהם, עם זאת תושבים שהגיעו במטרה להישאר בה לזמן קצר סיפרו כי יצטרכו להאריך את השהות שלהם. אחד מהם, עופר נוסבאום, תושב רחובות, הגיע אתמול לבית מלון בעיר לחופשה. "רצינו לעזוב היום אבל אי אפשר כי האוטו מכוסה בשלג. העלייה למלון מכוסה והשלג מגיע עד לגובה הברך. אי אפשר לנסוע אז אנחנו נשארים פה בינתיים. יש פה חשמל. יש טלוויזיה ובלובי אפשר לשתות קפה וגם בנינו בובת שלג. נקווה שמחר יתפנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"מרגישים שהפקירו אותנו"

גם בהתנחלות גבעת זאב נאלצים התושבים להתמודד עם ניתוק מוחלט. עופר ענבר, תושב היישוב סיפר: "אנחנו כבר כמה וכמה שעות בלי חשמל. קר פה מאוד. ניסינו להתקשר למוקד, אבל ללא מענה. אף אחד לא יודע מה קרה, אבל עקב פניות רבות אי אפשר להגיע אליהם. יש אנשים שתקועים ברכבים אפילו בתוך היישוב". גם ביישוב אבו גוש הסמוך למבשרת ציון נאלצים התושבים להסתדר ללא חשמל. "אנשים פה קפואים מקור", אמר איאד אבו גוש, תושב היישוב. "אנחנו מרגישים שהפקירו אותנו כי זה נמשך כבר מאתמול בערב. אין מוקד ואין למי להתקשר".

תושבי יישובים בגב ההר נאלצים להתמודד לא רק עם היעדר החשמל, אלא גם עם מחסור במים. כ-10,000 תושבי היישובים אלון מורה, איתמר, הר ברכה, יצהר ורחלים, נמצאים ללא חימום מאז שעות הלילה וצפויים ככל הנראה להישאר כך עד סוף השבת. במועצה האזורית שומרון מתקשים להעביר לתושבים ציוד ומזון בשל השלג הכבד. ראש המועצה גרשון מסיקה מסר: "אנו פועלים בכל האמצעים הפועלים לרשותנו, כולל העברת גנרטורים ואמצעים נוספים ליישובים על מנת לסייע".

ירושלים מושלגת , דצמבר 2013. טלי מאייר
ירושלים מושלגת, היום/טלי מאייר
נחל איילון לקראת הצפה, דצמבר 2013. דרור עינב
הנחל יעלה על גדותיו? נתיבי איילון, היום/דרור עינב
שלג באריאל, דצמבר 2013. יותם רונן
שלג באריאל, היום/יותם רונן
ברד בתל אביב. דרור עינב
ברד בתל אביב/דרור עינב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שלג בגוש עציון/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עדיין מנסים לעזוב את ירושלים/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מעטה לבן בירושלים/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
נקודת כינוס למפונים בבנייני האומה בירושלים/מערכת וואלה, צילום מסך
קניות בשלג בשוק מחנה יהודה , דצמבר 2013. טלי מאייר
שוק מחנה יהודה באווירה חורפית במיוחד/טלי מאייר
ירושלים. טלי מאייר
חלק גם מצליחים ליהנות ממזג האוויר האירופי/טלי מאייר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רוכבי אופניים נהנים ממזג האוויר החורפי - ומהקשת שקפצה לביקור/מערכת וואלה, צילום מסך
יער בירייה, דצמבר 2013. ג'יליס
יער ביריה/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שלג בהרי אילת/מערכת וואלה, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חיילים בחרמון/מערכת וואלה, צילום מסך
ברד בתל אביב. דרור עינב
תל אביב/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully