וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביוב והגשם בעזה התערבבו לשיטפון: "רק זה חסר"

12.12.2013 / 15:16

הסערה גרמה לפציעת עשרות נהגים בתאונות דרכים, ובחמאס חוששים שהקצאת הבנזין למשאבות המים תגרום להפסקות חשמל ממושכות. "אולי זה סימן מאלוהים", התלוצץ תושב

שיטפונות באזור חאן יונס, דרום רצועת עזה. 12 בדצמבר 2013. רויטרס
תושבי בית ברפיח שביתם הוצף במי שיטפונות, הבוקר/רויטרס

מזג האוויר הסוער הסב נזקים חמורים במחנות הפליטים ברצועת עזה. יותר מ-30 בני אדם נפצעו ביממה האחרונה בתאונות דרכים, ואחרים נפגעו בהתמוטטות מבנים רעועים, שקרסו תחת הגשמים העזים.

השיבוש בפעולות מנהרות ההברחה מסיני לרפיח מוסיף למצוקה ברצועה, ומחמיר את המחסור בדלק להסקה. בעזה חוששים כי הקצאת החשמל למשאבות, המשמשות לשאיבת המים והביוב מהסמטאות המוצפות, תגרום להפסקות חשמל ממושכות עוד יותר מאלו שאליהן התרגלו התושבים.



סערה חורפית - כל הכותרות:
שיא של שלג ירד בירושלים, הסערה תתגבר הערב
חולצו עשרה נוסעים שנלכדו ברכב שנסחף בנגב
לייב בלוג סוער: היכן יורד שולג ואיפה נחסם הכביש?

שיטפונות באזור חאן יונס, דרום רצועת עזה. 12 בדצמבר 2013. רויטרס
אנשי השיטור הימי מסיעים ילדים ברחובות המוצפים של רפיח/רויטרס

אתמול והיום, תלמידים נעזרו ברפסודות כדי להגיע לבתי הספר, והמשטרה הימית סייעה לקשישים שבתיהם הוצפו. דובר משרד הבריאות של חמאס בעזה, אשרף אל-קידרא, אמר כי "עד כה, אנחנו מצליחים למלא את חובותינו, עם כמות מוגבלת של אמבולנסים".

מוכר ירקות מהעיר עזה, אבו חאלד, התלוצץ למראה השיטפונות העזים, ואמר: "רק זה היה חסר לנו". עם זאת, הוא ציין שהגשם הוא סימן טוב. "אולי זה סימן שאלוהים יפתור בסוף את הצרות שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שיטפונות באזור חאן יונס, דרום רצועת עזה. 12 בדצמבר 2013. רויטרס
מעון מאולתר בחאן יונס, לילדים שבתיהם הוצפו במי הגשמים/רויטרס

נציבות האו"ם לפליטים (UNHCR) הביעה הבוקר חשש בנוגע לגורלם של הפליטים הסורים השוהים בבקעת הלבנון, רבים מהם באוהלים שאינם מספקים הגנה מהגשמים ומהשלג. מדובר בכ-800 אלף עד מיליון בני אדם שחצו את הגבול בשל זוועות המלחמה.

וופיק חלאף, מתאם פינוי פליטים בערסאל שבצפון הבקעה, אמר כי יותר מ-20 אלף סורים הגיעו לאזור בחודשים האחרונים. "הפליטים הסורים רועדים מקור. המים חודרים לאוהלים מהגגות ומהרצפות המוצפות. כרגע נערמו יותר מ-10 סנטימטרים של שלג על הארץ, ואנחנו מצפים שהמצב יחמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully