וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש: ההתרסקות שנגרמה בגלל הטייס האוטומטי

בקיץ התרסק בסן פרנסיסקו בואינג 777 שהמריא מסיאול. מהחקירה עולה כי הטייס חשש לבקש רשות מהמדריך לתפוס את ההגאים, משום ש"המסורת הקוריאנית אוסרת להעיר לבכיר ממך"

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: גדי וינסטוק

רשויות התעופה בארה"ב פרסמו תיעוד חדש של התרסקות מטוס הבואינג של החברה הקוריאנית "אסיאנה", שהתנגש במסלול הנחיתה בנמל התעופה של סן פרנסיסקו בקיץ האחרון. התנהלותו של הטייס, כפי שעולה מעדותו בחקירה, מעוררת תהיות על רמת הכשרתו בפרט, ועל הסתכמותם בכלל של טייסים אזרחיים על מכשור אוטומטי במטוסים. במטוס שהתרסק לא נמצאו כשלים טכניים.

פרטי החקירה פורסמו בשימוע שנערך ב-NTSB (המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה) בוושינגטון. שלושה מהנוסעים בטיסת אסיאנה 214 שהמריאה מסיאול לארה"ב, נהרגו בתאונה ב-6 ביולי. אחת הנוסעות נדרסה למוות על ידי רכב הצלה של נמל התעופה, שמפעיליו לא היה מאומנים כראוי לסוג כזה של תאונה.

תיעוד חדש של התרסקות מטוס אסיאנה מדגם בואינג 777, בנמל התעופה של סן פרנסיסקו ב-6 ביולי 2013. רויטרס
זנב המטוס, שהתנתק מגוף הבואינג אחרי ההתנגשות במסלול/רויטרס

המטוס, מדגם בואינג 777, התהפך על המסלול בזמן הנחיתה, ו-180 מהנוסעים נפצעו. מהחקירה עולה כי הטייסים אמנם הביעו חשש לגבי הגובה הנמוך שבו הם מגיעים אל המסלול, אך לא עשו דבר כדי לתקן זאת. הם סמכו את ידיהם על הטייס האוטומטי, ולא השכילו לעבור למצב ידני.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

חשש לנטרל את הטייס האוטומטי

החקירה, שטרם הסתיימה, מטילה את האחריות על טייס הזוטר במטוס, לי קאנג-קוק. הוא סיפר לחוקרים כי חשש מהטסת המטוס במצב ידני וחשש מלנטרל את הטייס האוטומטי בשלבים המאוחרים של הנחיתה. הוא הרגיש כי הטייס הבכיר והמנוסה יותר, לי ג'ונג-מין, שפיקח עליו ולא הטיס את המטוס, יידע "לתפוס פיקוד" ברגע הנכון.

המטוס הגיע לנחיתה במהירות נמוכה מדי, ובגובה נמוך מדי. זנב המטוס פגע בסכר לפני הקטע הסלול של האזור המיועד לנחיתה, והמטוס הסתובב 330 מעלות על הקרקע לפני שנחצה לשניים ועלה באש. זו הייתה התאונה הקטלנית הראשונה של מטוס נוסעים גדול בארה"ב מאז פברואר 2009, והראשונה של מטוס 777 מאז שנכנס לשירות בשנת 1995.

תיעוד חדש של התרסקות מטוס אסיאנה מדגם בואינג 777, בנמל התעופה של סן פרנסיסקו ב-6 ביולי 2013. רויטרס
רק 3 בני אדם נהרגו, אך רכב ההצלה דרס את אחת הנוסעות/רויטרס

צפו בהדמייה של רגע ההתרסקות

טייס נוסף שישב בחלקו האחורי של תא הטייס, נשמע בהקלטות כשהוא מתריע שוב ושוב מפני הגובה הנמוך של המטוס. גם המערכות האוטומטיות התריעו מפני ההתקרבות המסוכנת לקרקע, אך לי, הטייס שאחז בהגאים, העיד כי "הוא לא חש שיש לו רשות לבטל את הנחיתה". לדבריו, התרבות הקוריאנית קובעת כי "רק אדם בכיר ממך" רשאי לקבוע החלטות חשובות שכאלו, והוא חשש "להתפרץ ללא רשות".

מנהלי חברת התעופה הקוריאנית, שהעידו גם הם בוושינגטון, אמרו כי הטייס היה מנוסה מאוד וללא תאונות בעברו, אך הודו כי הוא הטיס את ה-777 רק ארבע פעמים קודם לתאונה. יומיים קודם לכן, הוא קיבל ציון נמוך בטיסת אימון ביפן, והמדריך שלו ציין כי הוא ביצע נחיתה בצורה גרועה.

עדויות מהתרסקות: המטוס התנגש פעמיים בקרקע ועלה באש

תיעוד חדש של התרסקות מטוס אסיאנה מדגם בואינג 777, בנמל התעופה של סן פרנסיסקו ב-6 ביולי 2013. רויטרס
השריפה שפרצה במטוס אחרי ההתרסקות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully