וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלג החל לרדת בירושלים, אך עדיין לא נערם על הקרקע

ירושלים מתחילה להתכסות לבן עם שלג שהחל לרדת בבירה. יישובים בגוש עציון, בגליל ובגולן כבר נצבעו בלבן. בבוקר נדע היכן לא יתקיימו לימודים בשל מזג האוויר הסוער

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

שידור חי מירושלים (צילום: עומר מירון)

LIVE

שלג החל לרדת הבוקר (חמישי) בירושלים, זאת לאחר שאמש והלילה ירד שלג קל בהרי השומרון והגליל. השלג יורד, אולם עדיין לא נערם על הקרקע. לפנות בוקר החל לרדת שלג מעורב בגשם - אולם מגמה זו התחזקה לשלג של ממש.

תושבי הבירה נרגשים ומקווים שבקרוב יזכו לראות את עירם שוב נצבעת בלבן. "הילדים בעיקר מתרגשים, מחזיקים אצבעות להמיר את הלימודים בבית הספר מחר למשחקים בשלג", סיפרה אמש נורית אוזן, אם לארבעה המתגוררת בשכונת גילה. "גם מבחינתנו, יש מידה של חוסר ודאות. אם הילדים לא ילכו לבית הספר, אחד מאתנו יצטרך להישאר בבית איתם. אבל בסך הכול, יש כאן הרבה שמח. מחכים בסבלנות לשלג שבא מוקדם מכפי שציפינו".

הסופה הגדולה - כותרות נוספות:
לא רק בחרמון: פתיתי שלג ראשונים בגוש עציון ובגליל
בחרמון נערם חצי מטר שלג, בירושלים צופים "כמות חריגה"
"קור נדיר": היערכות שיא לקראת סוף שבוע סוער במיוחד

שלג ראשון בקיבוץ משגב עם שבגליל העליון. 11 בדצמבר 2013. ערן גילווארג
שלג בקיבוץ משגב עם, אמש/ערן גילווארג

גם אורן ספיר ובני משפחתו, המתגוררים בשכונת קטמון, ממתינים בקוצר רוח לשלג שעל פי התחזית אמור לרדת בבירה לפנות בוקר. תושב קטמון: "מתרגשים פה לקראת השלג", תיאר בשיחה עם וואלה! חדשות. "יש כאן הרבה תכניות לבניית אנשי שלג ומשחקים אחרים שלא בטוח יצאו לפועל כי אני מבין שמדובר בסנטימטרים בודדים. יכול להיות שנצטרך להמתין עד לסערה הבאה שתהיה יותר רצינית. אני בכל אופן לא זוכר שלג שהגיע כל כך מוקדם בשנה, וזה כמובן דבר מבורך".

"ההתרגשות בשיאה"

אלעד רבינו, תושב שכונת ארמון הנציב, סיפר כי עד כה, לא אירעו אירועים חריגים במערכת החורפית הנוכחית. "חוץ מהקור האיום, הסערה הזו עוברת בסך הכול בסדר עד עכשיו", אמר. "לא חיווינו הפסקות חשמל וגם לא הצפות, כפי שהיו לא מעט בשנה שעברה. אני יכול רק לקוות שכך זה ימשיך".
עיריית ירושלים קראה הערב לתושבי העיר ולמבקרים בה להימנע מנסיעה בכלי רכב פרטיים עם היערמות השלג בשל חשש מהחלקה. בעירייה אמרו כי יש להמתין להפוגה בשלג, להפעיל שיקול דעת ולוודא שתנאי הכביש מאפשרים נסיעה בטוחה.

אמש, כאמור, כבר ירד שלג בהרים סביב ירושלים. מנהל בית ספר שדה כפר עציון, ירון רוזנטל, אמר הערב כי "הרי גוש עציון המגיעים לגובה של אלף מטרים מספקים כל שנה כמה אירועי שלג. אנחנו בפתחו של האירוע הראשון לשנה זו וההתרגשות בקרב אנשי בית הספר בשיאה". בועז העצני, תושב קריית ארבע, סיפר כי "סמוך לשעה 20:00 התחלנו להבחין בפתיתי שלג שנערמו על החלונות. זה היה התחלה של התחלה, אבל אנחנו מצפים בימים הקרובים ליהנות עם הילדים והמשפחה בשלג גם כאן בקריית ארבע. אנחנו רק מקווים שיהיה שלג רציני, אחרת אין טעם בכמה פתיתים".

שלג ראשון בקיבוץ משגב עם שבגליל העליון. 11 בדצמבר 2013. ערן גילווארג
נהנים מהשלג בקיבוץ משגב עם, אמש/ערן גילווארג

שלג החל לרדת בלילה גם בהרי השומרון. בהתנחלות הר ברכה דרומית לשכם מדווחים תושבים כי פתיתי שלג החלו לרדת ולהיערם על הקרקע. "אנחנו שמחים על השלג ומזמינים את כל עם ישראל להגיע לכאן בימים הקרובים ולהנות איתנו", אמר אחד התושבים.

בבוקר יוחלט אם לקיים את הלימודים בקריית ארבע וביישובי האזור. "אנו ערוכים לקבלת החלטות לגבי פתיחת בתי הספר וערוכים עם הכלים הדרושים לפתיחת כבישים ומצפים לכמות מכובדת של שלג", אמר ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר. בשל מזג האוויר הסוער הוחלט כבר הערב לבטל את הלימודים מחר ביישובים שבתחומי המועצה האזורית מעלה עירון בצפון וכן ביישובי המועצות נווה מדבר ואל-קסום בדרום. ב-7:00 בבוקר ימסור משרד החינוך הודעה על היישובים שבהם לא יתקיימו לימודים עקב מזג האוויר. חדר מצב מיוחד יפעל במשך 24 שעות ביממה במספר 02-6222211.

גם בהרי הגליל וברמת הגולן ובמקומות הנמצאים בגובה של אלף מטרים ויותר מעל פני הים החל לרדת שלג. בין היתר, פתיתים לבנים נראו בצפת, במטולה, בקיבוץ משגב עם ובמושב דלתון שבגליל, וכן במרום גולן ובעין זיוון שברמה. נכון לשעות הערב, במפלס העליון בחרמון נערם חצי מטר של שלג, ואילו במפלס התחתון בהר ירדו 30 סנטימטרים.

שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
בחרמון כבר נערמו כמויות גדולות של שלג/דרור עינב

הלילה יהיה גשום, עם רוחות חזקות וסופות רעמים ברוב אזורי הארץ. בהרי הגולן והגליל צפוי לרדת שלג, וכאמור, לפנות בוקר הוא ירד ככל הנראה גם בהרי המרכז ובירושלים. יש חשש משיטפונות והצפות במקומות הנמוכים. גשם צפוי לרדת לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות. ירד שלג עם הפוגות בצפון רמת הגולן, בהרי הגליל והמרכז ובירושלים. שלג קל ייתכן גם בהרי הנגב, ויהיה עדיין חשש משיטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות וייעשה קר מאוד.

שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
החרמון, היום/דרור עינב

ביום שישי יהיו מעת לעת ממטרים, ואלה ילוו בסופות רעמים וברוחות חזקות בצפון הארץ ובמרכזה. בדרום צפוי גשם מקומי. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל בעונה. למחרת, ביום שבת, יהיה עדיין גשם לפרקים מצפון הארץ עד הנגב וייתכנו סופות רעמים בודדות. הגשם ייחלש ויתמעט בהדרגה לקראת הערב. יהיה קר מהרגיל ועדיין יהיה סיכוי לשלג קל בפסגות הרי הצפון, המרכז ובהרי הנגב, בייחוד בשעות הבוקר. ביום ראשון, עם תחילתו של השבוע החדש, יהיה מזג האוויר מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות. עם זאת, עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ייתכן עדיין גשם קל, בפרט במישור החוף.

הטמפרטורות החזויות לללילה ולמחר: בירושלים מ-0 מעלות הלילה עד 3 מעלות מחר, בתל אביב מ-9 עד 11, בחיפה והקריות מ-6 עד 8, בצפת מ-1- עד 2, ברמת הגולן מ-2 עד 5, באזור הכינרת מ-10 עד 12, בים המלח מ-12 עד 16, בבאר שבע והנגב מ-7 עד 10, במצפה רמון מ-0 עד 3, ובאילת והערבה ינועו הטמפרטורות בין 9 מעלות בלבד הלילה ל-16 מעלות בשעות היום.

בהכנת הידיעה השתתפה עדי חשמונאי

לפניות לכתבים:
יאיר אלטמן - talk2yaira@walla.com
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:35)

שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
החרמון, היום/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
החרמון, היום/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
החרמון, היום/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. ג'יליס
החרמון, היום/ג'יליס
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. ג'יליס
החרמון, היום/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully