וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בחרמון: פתיתי שלג ראשונים בגוש עציון ובגליל

פתיתים לבנים ירדו בצפת ובמטולה, בצפון רמת הגולן ובקריית ארבע. "מצפים ליהנות עם הילדים, רק מקווים לשלג רציני". הבאה בתור: ירושלים? בבוקר יוחלט היכן לא יהיו לימודים

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מיכאל ברגמן

הנה זה בא: שלג החל לרדת אמש (רביעי) בהרי הגליל וברמת הגולן, במקומות הנמצאים בגובה של 1,000 מטרים ויותר מעל פני הים - בצפת, במטולה, בקיבוץ משגב עם ובמושב דלתון שבגליל, וכן במרום גולן שברמה. גם בקריית ארבע ובגוש עציון דווח על פתיתים לבנים. בועז העצני, תושב קריית ארבע, סיפר כי "סמוך לשעה 20:00 התחלנו להבחין בפתיתי שלג שנערמו על החלונות. זה היה התחלה של התחלה, אבל אנחנו מצפים בימים הקרובים ליהנות עם הילדים והמשפחה בשלג גם כאן בקריית ארבע. אנחנו רק מקווים שיהיה שלג רציני, אחרת אין טעם בכמה פתיתים".

סערה חורפית - כותרות אחרונות:
בחרמון נערם חצי מטר שלג, בירושלים צופים "כמות חריגה"
"קור נדיר": היערכות שיא לקראת סוף שבוע סוער במיוחד
הסערה החלה: אין טיסות לצפון הארץ
האם מדיניות המשטרה משתנה במזג אוויר קשה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מסתפקים בכמה פתיתים. סימני שלג ראשונים בקריית ארבע, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבוקר יוחלט אם לקיים את הלימודים בקריית ארבע וביישובי האזור. "אנו ערוכים לקבלת החלטות לגבי פתיחת בתי הספר וערוכים עם הכלים הדרושים לפתיחת כבישים ומצפים לכמות מכובדת של שלג", אמר ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר. בשל מזג האוויר הסוער הוחלט כבר הערב לבטל את הלימודים מחר ביישובים שבתחומי המועצה האזורית מעלה עירון בצפון וכן ביישובי המועצות נווה מדבר ואל-קסום בדרום. ב-7:00 בבוקר ימסור משרד החינוך הודעה על היישובים שבהם לא יתקיימו לימודים עקב מזג האוויר. חדר מצב מיוחד יפעל במשך 24 שעות ביממה במספר 02-6222211.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני כן נמדד במפלס העליון בחרמון חצי מטר של שלג, ואילו במפלס התחתון בהר ירדו 30 סנטימטרים. לפי הערכת החזאים, כבר לפנות בוקר תחל לרדת כמות גדולה מהרגיל לעונה של שלג גם בהרי המרכז ובאזור ירושלים. ד"ר עמוס פורת משירותי החיזוי בבית דגן אמר לוואלה! חדשות: "אם תרד בירושלים כמות השלג החזויה, מדובר בנתון חריג".

עיריית ירושלים קראה אמש לתושבי העיר ולמבקרים בה להימנע מנסיעה בכלי רכב פרטיים עם היערמות השלג בשל חשש מהחלקה. בעירייה אמרו כי יש להמתין להפוגה בשלג, להפעיל שיקול דעת ולוודא שתנאי הכביש מאפשרים נסיעה בטוחה.

שלג בהרי החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
הבאה בתור - ירושלים. החרמון אחר הצהריים/דרור עינב

שורת האירועים החריגים שנגרמו בשל מזג האוויר הקיצוני לא פסחה כמעט על שום אזור בישראל. בכביש באזור נבי מוסא שבאזור מדבר יהודה נסחף כלי רכב ובו שני "ציידי שיטפונות", שניסו לחצות את השיטפון במפגש עם נחל קדרון. אנשי יחידת החילוץ מגילות-ים המלח בסיוע מסוק הוקפצו למקום, אולם השניים הצליחו להיחלץ בכוחות עצמם טרם הגעת הכוחות, ומצבם מוגדר טוב. עם זאת, כלי הרכב שלהם נותר תקוע בזרם שבנחל, שהושפע מהגשמים הרבים שירדו באזור ירושלים. מטייל נוסף שנתקע על סלע בנחל אוג שבאזור חולץ גם כן אחרי כמה שעות באמצעות חבלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזג אוויר ערפילי בכרמל, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכפר סבא נפצעה אישה בשנות ה-50 לחייה באורח קל לאחר שנפגעה מענף שנפל עליה מעץ ברחוב טשרניחובסקי בעיר. צוות של מגן דוד אדום העניק לה טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים מאיר בעיר, כשהיא בהכרה מלאה וסובלת מחבלת ראש. באשדוד פעלו צוותים של לוחמי אש בשיתוף עם אנשי חברת החשמל לחילוץ נהג משאית שכבל חשמל נפל על כלי הרכב שלו בגלל פגיעה של סככת מתכת שהתעופפה ברוח. הנהג אמנם נלכד בכלי הרכב, אולם הוא נותר בהכרה ותקשר עם אנשי החילוץ שבאו לעזרתו. אנשי חברת החשמל נדרשו לנתק את הזרם על מנת לאפשר את חילוץ הנהג ותיקון הכבל. ברחוב משה שרת בתל אביב קרס עץ על ארבעה כלי רכב. נזק כבד נגרם להם, אולם איש לא נפגע. ברחוב המסגר בעיר נפצע קל אדם מפגיעת שמשייה וטופל על ידי מגן דוד אדום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת גדולה מקשטת את אזור הכינרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

תקלות לוגיסטיות שונות נרשמו עקב הגשמים והרוחות – וחברת החשמל מטפלת בכמה כאלה מאז שעות הבוקר. בצפון תל אביב, ברמת השרון, ברשפון, באשדוד ובדרום הר חברון נותרו כמה מאות תושבים ללא אספקת חשמל למשך כמה שעות. במשטרת פתח תקווה קרסה מרכזיית הטלפונים בעקבות מכת ברק שפגעה במבנה.

אמש הורה מנכ"ל חברת החשמל לא לנתק לקוחות מהאספקה עקב חובות לחברה עד לסיום המערכת הנוכחית. החברה אף חיברה בחזרה 32 דירות בגוש דן שנותקו ועדכנה את הלקוחות בכך שמדובר במחווה, וכי עליהם לשלם את החוב עד לתחילת השבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קצת חורף באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

באזור הצפון הוחלט לסגור את שדות התעופה בחיפה ובראש פינה לטיסות מסחריות. מרשות שדות התעופה נמסר כי בנמל התעופה בן גוריון אין שיבושים, וכי כל הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1. בדומה להיום, גם מחר ימריאו טיסות הפנים של חברת ארקיע מנתב"ג ולא משדה דב בתל אביב. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קוראת לנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפניהם ולהפחית את מהירות הנסיעה ב-20 קמ"ש לפחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת במושג פטיש בנגב המערבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחילת מערכת הגשם הנוכחית, אתמול בצהריים, נמדדו הכמויות הגדולות ביותר של גשם, בין 40 ל-60 מילימטרים, במישור החוף הדרומי, בהרי המרכז ובאזור השרון. באזורים אחרים – בצפון הארץ ובמרכזה – ירדו בין 20 ל-40 מילימטרים. בצפון הנגב ירדו כמויות נאות של גשם, אולם בחלקה הדרומי ביותר של הארץ כמעט שלא ירד גשם.

שיאן הגשמים הוא קיבוץ נגבה, שם נמדדו 55 מילימטרים של גשם. מדובר ביותר ממחצית מכמות המשקעים הממוצעת לחודש דצמבר – 103 מ"מ. אל המקום השני והמכובד הגיעו קיבוץ חפץ חיים שליד גדרה ומצפה חרשים שבגליל – שם ירדו 52 מ"מ. באר שבע ואילת היבשות הגיעו למקום האחרון ב"תחרות המשקעים" עם 0.1 מ"מ בלבד. ומה בערים הגדולות? בחיפה ירדו 14 מ"מ, בתל אביב 41 מ"מ ובירושלים 51 מ"מ – כחצי מהממוצע הרב-שנתי לחודש דצמבר – 104 מ"מ.

מה צפוי הלילה, ומה בסוף השבוע?

הלילה יהיה גשום, עם רוחות חזקות וסופות רעמים ברוב אזורי הארץ. בהרי הגולן והגליל צפוי לרדת שלג, וכאמור, לפנות בוקר הוא ירד ככל הנראה גם בהרי המרכז ובירושלים. יש חשש משיטפונות והצפות במקומות הנמוכים.

גם מחר צפוי גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות. ירד שלג עם הפוגות בצפון רמת הגולן, בהרי הגליל והמרכז ובירושלים. שלג קל ייתכן גם בהרי הנגב, ויהיה עדיין חשש משיטפונות. תחול ירידה בטמפרטורות וייעשה קר מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גשום בחופי נתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שישי יהיו מעת לעת ממטרים, ואלה ילוו בסופות רעמים וברוחות חזקות בצפון הארץ ובמרכזה. בדרום צפוי גשם מקומי. הטמפרטורות יהיו עדיין נמוכות מהרגיל בעונה. למחרת, ביום שבת, יהיה עדיין גשם לפרקים מצפון הארץ עד הנגב וייתכנו סופות רעמים בודדות. הגשם ייחלש ויתמעט בהדרגה לקראת הערב. יהיה קר מהרגיל ועדיין יהיה סיכוי לשלג קל בפסגות הרי הצפון, המרכז ובהרי הנגב, בייחוד בשעות הבוקר. ביום ראשון, עם תחילתו של השבוע החדש, יהיה מזג האוויר מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות. עם זאת, עדיין יהיה קר מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ייתכן עדיין גשם קל, בפרט במישור החוף.

הטמפרטורות החזויות לללילה ולמחר: בירושלים מ-0 מעלות הלילה עד 3 מעלות מחר, בתל אביב מ-9 עד 11, בחיפה והקריות מ-6 עד 8, בצפת מ-1- עד 2, ברמת הגולן מ-2 עד 5, באזור הכינרת מ-10 עד 12, בים המלח מ-12 עד 16, בבאר שבע והנגב מ-7 עד 10, במצפה רמון מ-0 עד 3, ובאילת והערבה ינועו הטמפרטורות בין 9 מעלות בלבד הלילה ל-16 מעלות בשעות היום.

וואלה! מזג אוויר

יש לכם תמונה שאתם רוצים להראות לכולם? שלחו לנו ונפרסם אותה: weatherwalla@walla.co.il

(עדכון ראשון: 21:14)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully