וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה החלה: 30 ס"מ שלג בחרמון, אין טיסות לצפון

השלב הראשון בסערה כבר כאן: גשמים כבדים יורדים בארץ מאז שעות הלילה. שיבושי תנועה בצירים רבים, רוחות של עד 55 קמ"ש וקור עז. הלילה: שלג צפוי לרדת בבירה ובהרי הצפון

צילום: דניאל בוק, דוד קורן, אבי כהן, עומר מירון, שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

שלג בחרמון, קור עז, גשמים רבים והצפות – הסערה המשמעותית הראשונה לעונת החורף הנוכחית כבר פוקדת את אזורנו. המערכת הנוכחית – שהתחילה עם ירידה בטמפרטורות והמשיכה עם ממטרים חזקים, צפויה להתפתח ולהביא לשלג בירושלים ובהרי הגליל והצפון החל מהלילה. רינת רחמים, חזאית השירות המטאורולוגי סיפרה הבוקר (רביעי) לוואלה! חדשות כי היום ירדו כמויות עצומות של גשם – מה שמעלה את החשש לשיטפונות וכי השלג צפוי לרדת כבר היום בפסגות הנישאות מעל ל-900 מטרים.

כתוצאה ממזג האוויר הסוער הוחלט הבוקר לסגור את שדות התעופה בחיפה ובראש פינה לטיסות מסחריות. מרשות שדות התעופה נמסר כי בנמל התעופה בן גוריון אין שיבושים, וכי כל הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1.

עוד כתבות בוואלה! חדשות:
"קור נדיר": היערכות שיא לקראת סוף שבוע סוער במיוחד
אוקראינה: המשטרה פשטה על מאהל המפגינים בקייב
ג'ון קרי מודה: ספק אם נשיג הסכם כולל עם איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האופניים במים. כיכר המדינה בתל אביב הפכה לשלולית/מערכת וואלה!, צילום מסך

כהמחשה לתחזית, דיווחה רחמים כי מהלילה ירדו 112 מילימטרים של גשם בתל מונד שליד נתניה. גם בצפון ירדו גשמים רבים: בשבי ציון שליד נהריה ירדו 35 מילימטרים של גשם בלילה, בגליל המערבי (קיבוץ איילון) 30 מילימטרים, בחיפה 20 מילימטרים, בצפת 15 מילימטרים ובכנרת (צמח) עשרה מילימטרים של גשם. בתל אביב ירדו במהלך הלילה 22 מילימטרים של משקעים, בירושלים שמצפה כאמור לשלג ירדו 17 מילימטרים, ובקיבוץ נגבה שבצפון הנגב ירדו שישה מילימטרים. כמו כן, הסופה מביאה עמה רוחות עזות: ברוב חלקי הארץ מנשבת רוח במהירות של 45 קילומטרים לשעה, וברמת הגולן והגליל העליון היא מטפסת למהירות של 55 קמ"ש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מפת עומסי התנועה המעודכנת

באתר החרמון הצטברו עד הבוקר בין 10 ל-15 סנטימטרים של שלג באזור הרכבל התחתון, ובאזור הרכבל העליון מדובר בכמות כפולה של כ-30-25 סנטימטרים. מנכ"ל אתר החרמון, יעקב שוחט, סיפר לוואלה! חדשות כי אתמול בשעות הצהריים ירד מעט שלג, אז הייתה הפוגה, והשלג התחדש לפנות בוקר והצטבר על הקרקע. "אנחנו שמחים מאוד על השלג הראשון ומקווים שהוא ימשיך. נעשה מאמץ גדול לפתוח את האתר למבקרים כמה שיותר מהר אחרי שתסתיים הסופה", אמר. לפי תחזיות מזג האוויר, כשני מטרים של שלג יצטברו באתר עד סוף השבוע. במועצה האזורית גולן, שבשטחה צפוי לרדת שלג החל מהלילה, יתקיימו הבוקר הלימודים כרגיל. הסעות יצאו לדרך בכל הישובים לאחר שצוות סיירים בדק את כל צירי התנועה וקבע שניתן לעבור בהן. באום אל-פחם הוחלט להשבית את הלימודים בשל פגעי מזג האוויר.

שלג בחרמון. ג'יליס
הדרך לחרמון, הבוקר/ג'יליס

בשעות הבוקר, כתוצאה מהגשמים - הפסיקו רמזורים רבים בתל אביב לפעול. בשל העומסים בתל אביב, במשטרה ממליצים לא להיכנס לעיר בכלי רכב, אם אין צורך בכך. כמו כן, בשל קריסת עץ בדרום העיר – נרשמו עומסים כבדים בדרך קיבוץ גלויות.

שיבושי תנועה כבדים נרשמו במספר צירים מרכזיים בארץ, בהם כביש החוף, כביש אשדוד תל אביב, וכביש 1. עם זאת, נתיבי איילון, שבשנה שעברה נסגרו לתנועה בעת הסערה הגדולה בחודש ינואר, פתוחים לתנועה שכן נחל איילון זורם – אך אינו קרוב לעלות על גדותיו. שורת כבישים בשרון ובצפון נסגרו בבוקר בשל הצפה, אולם נפתחו מאוחר יותר.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קוראת לנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפניהם ולהפחית את המהירות הנסיעה ב-20 קמ"ש לפחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הים הסוער בעכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה באשר להמשך השבוע? מחר, כאמור, צפויים תושבי הבירה והרי הצפון להתעורר לבוקר מושלג, אם כי עדיין קשה לחזות אם זה ייערם על הקרקע. ירד גשם לפרקים מלווה בסופות רעמים בודדות, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות וייעשה קר מהרגיל לעונה. ביום שישי יימשכו הגשמים ורוחות חזקות יורגשו בכל הארץ. בדרום ירד גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות והצפות. רק ביום שבת צפויה המערכת להיחלש אולם עדיין ירדו ממטרים מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. הגשם יתמעט וייחלש בהדרגה לקראת הערב אולם יהיה קר מהרגיל בעונה וסיכוי לשלג בהרי הצפון והמרכז, בעיקר בשעות הבוקר. הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: קצרין 2-9, צפת 1-6, טבריה 1-9, חיפה 5-11, תל אביב 8-14, ירושלים 0-7, באר שבע 5-14.

(עדכון ראשון: 08:28)

שלג בחרמון. ג'יליס
10-15 סנטימטרים של שלג. החרמון, הבוקר/ג'יליס
שלג בחרמון. ג'יליס
שלג בחרמון/ג'יליס
שלג בחרמון. ג'יליס
שלג בחרמון/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטירה מוצף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מד הגשם במועצה האזורית מרחבים מתמלא/מערכת וואלה!, צילום מסך
הכנות עיריית צפת לסופה המתקרבת, דצמבר 2013. שגב דהן, ג'יליס
בצפון כבר מכינים שרשראות לכלי רכב במידה ויירד שלג/ג'יליס, שגב דהן
לקראת הסערה הצפויה בתל אביב. דצמבר 2013. יותם רונן
שלוליות נקוו בתל אביב/יותם רונן
עץ התמוטט בקיבוץ גלויות, תל אביב. דצמבר 2013. יותם רונן
עץ שקרס בדרום תל אביב/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפות במרכז תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בחוף בת גלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
גשם יורד בירושלים. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
רטוב בירושלים/נועם מושקוביץ
גשם יורד בירושלים. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
מסתתרים מהטיפות בבירה/נועם מושקוביץ
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
לבן בעיניים. החרמון, הבוקר/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
השלג נערם בחרמון, וייערם עוד בהמשך/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
הכביש לחרמון/דרור עינב
זרמים עזים במחלף אלרוזורוב מהגשם שירד. דצמבר 2013. יותם רונן
האיילון עולה ועולה/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מד"א מכינים אמבולנס לנסיעה בשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

צפו במצלמת בקרת התנועה של נתיבי איילון במחלף ההלכה