וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 צעירים תקפו מינית נערה בת 15 - ויישלחו למאסר

גלעד גרוסמן

11.12.2013 / 14:34

לאחר שהודו והורשעו בבעילה אסורה בהסכמה של הנערה, נגזרו עליהם עונשי מאסר של בין שישה חודשי מאסר על תנאי לבין שנה וחצי מאסר בפועל. בית המשפט: "שאט נפש וסלידה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) עונשי מאסר של בין שישה חודשי מאסר על תנאי לבין שנה וחצי מאסר בפועל על שישה צעירים מאזור המרכז, שהודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון בבעילה אסורה בהסכמה של נערה בת 15. הנערה הייתה חברתו של אחד הנאשמים, והוא שכנע אותה לקיים יחסי מין עם אחיו ועם שלושה מחבריו. בהזדמנות אחרת הוא אף גרם לנערה לקיים יחסי מין עם אדם שהוא היה חייב לו כסף.

תחילת הפרשה, עליה הוטל צו איסור פרסום עד היום, בספטמבר 2010. הנערה, שהייתה בזמן ביצוע העבירות בת 14, התאהבה באחד הנערים, שהיה מבוגר ממנה בשנתיים. על פי הכרעת הדין, בתחילת שנת הלימודים באותה שנה ביצע הנער מעשה מגונה בנערה. כשנה לאחר מכן נהגו השניים לקיים יחסי מין בהסכמה. הנער ניצל את מצבה הרגשי של הנערה וגרם לה לקיים יחסי מין עם אחיו הצעיר ממנו ועם שלושה מהנאשמים האחרים. המעשים בוצעו בדירת מגוריו של החבר, במקלט ואף במתחם "קידום נוער".

בנוסף, לפני כשנתיים גרם החבר לנערה לקיים יחסי מין עם נאשם נוסף, וזאת בתמורה לכיסוי חוב כספי. לאחר שהנאשמים נעצרו, תקף הנאשם המרכזי שוטר בתחנת המשטרה, לאחר שזה העיר לו שלא ישוחח עם נאשם אחר. מגזר הדין עולה כי הנער הכה את השוטר מעל לעינו ואמר לו: "אני אקבור אותך, מי אתה בכלל".

כתבות נוספת בנושא משפט ופלילים:
שנת מאסר על תנאי נגזרה על "האם המרעיבה"
פגע בילד שרכב על אופניים באשדוד, נמלט - ונעצר
ראש ארגון הפשע איים: "אני אוציא לך פלטינה-פלטינה"

אילוסטרציה. ShutterStock
"גופה של נערה צעירה אינם הפקר"/ShutterStock

"בעבירת בעילה אסורה בהסכמה, הסכמת הקורבן, שהינה בין הגילאים 14 ל-16, אינה גורעת מפליליות המעשה או חומרתו", כתבו השופטים בגזר הדין. "הרציונל העומד בבסיס הוראת חוק פטרנליסטית זו, היא להגן על נערות קטינות לבל יקיימו יחסי מין, והסכמתן לצורך העניין, איננה מעלה או מורידה. בקבעו כן, שאף המחוקק, להגן על נערות גם מפני עצמן".

בהמשך לדברים אלו, החליטו השופטים שיש להחמיר בעונשו של חברה של הנערה, שהיה הדמות הדומיננטית בפרשה, ואף בעל עבר פלילי. "על בית המשפט להביע שאט נפש וסלידה ממעשי הנאשם על שניצל פעם אחר פעם את חולשתה ואהבתה של המתלוננת כלפיו עד כדי סרסור בגופה וכבודה", כתבו. "על בית המשפט לתת דעתו בנסיבות חמורות אלו לשיקולים נוספים בדמות הרתעה, אינטרס הציבור והמסר הראוי שלפיו כבודה וגופה של נערה צעירה אינם הפקר". עם זאת, לאור גילו הצעיר, הוחלט לגזור עליו שנת מאסר וחצי.

באשר לשאר הנאשמים, השופטים התייחסו לגילם של שניים - שהיו קטינים בעת ביצוע המעשים - ולמאמצי השיקום שלהם, וגזרו על שלושה מהם שישה חודשי עבודות שירות, על נאשם אחר תשעה חודשי מאסר ועל הנאשם הזוטר בפרשה נגזרו שישה חודשי מאסר על תנאי. הנאשמים גם חויבו לפצות את הנערה בסכום כולל של 115 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully