וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה מתעצמת: גלים בגובה 5 מ', ורוחות של 80 קמ"ש

משעות אחר הצהריים יתחזק הגשם, דבר שמגדיל את הסיכוי להצפות באזורים שונים. בירושלים צפוי להיערם הלילה שלג. במדבר יהודה חולצו שלושה מטיילים שנסחפו בשיטפונות

מערכת וואלה!

הגשמים הרבים שיורדים הם אולי ברכה לחקלאים ולחובבי החורף, אולם ברחבי הארץ נרשמו במהלך היום נזקים ואף פצועים מפגעי מזג האוויר. בנוסף, עדכנו בשירות המטאורולוגי את התחזית - וכעת מדברים על שלג ודאי בהרי המרכז, שעשוי להצטבר עד 15 ס"מ, בעיקר בגוש עציון.

בשעות הצהריים והערב תתגבר הסערה, ויימדדו רוחות מערביות חזקות בעוצמה של עד 80 קמ"ש. לפי החזאים בבית דגן, הרוחות העזות עשויות לגרום לרוחות צד חזקות בכבישים - ולכן מומלץ לנהגים לנסוע במהירות איטית מהרגיל. כמו כן, הרוחות עשויות להשפיע על הנחיתות וההמראות בשדה התעופה שדה דב שבתל אביב, ואף לפגוע בפעילות של נמל אשדוד.

לקראת ערב צפויה גם עליה מהירה של גובה גלים, והים ייעשה סוער. גלים בגובה של 4-3.5 מטרים צפויים בנמל חיפה ובגובה של 4.5-5 מטרים בנמל אשדוד.

גנרל חורף - כותרות נוספות:
הסערה החלה: 30 ס"מ שלג בחרמון, אין טיסות לצפון
בשל מזג האוויר: אין לימודים באום אל-פחם ובמשולש
הסערה לא תפטור אותך מקנסות ודוחות תנועה

נחל דן ביום גשום. דצמבר 2013. ג'יליס
הנחלים בצפון גועשים/ג'יליס

עם הרוחות, צפוי גם גשם בתפרוסת נרחבת - מצפון הארץ ועד מרכז הנגב, אולם אפילו באילת עשויים לראות ממטרים. הגשמים שילוו במטחי ברד ובסופות רעמים, יהיו בעוצמות חזקות בצפון ובמרכז והם עתידים להצטבר לעשרות מילימטרים, נוסף לעשרות שכבר נמדדו מאז אמש. השירות המטארולוגי מזהיר מפני הצפות מקומיות ומשיטפונות במדבר יהודה.

לגבי השלג המיוחל: התחזית מדברת על שלג שיתחיל הלילה בפסגות ההרים - בצפון: היערמות אפשרית של מעטה לבן מגובה של 600 מטרים ומעלה. בהרי המרכז, תיתכן היערמות שלג מעל גובה של 700 מטר, כולל ירושלים. טמפרטורת המינימום ברחבי המדינה הלילה: בירושלים - 0 מעלות, בצפת - מינוס מעלה, בקצרין - 2, בחיפה - 5, בעמקי הצפון - 3, בבאר שבע - 5, במצפה רמון - מעלה אחת, ובאילת החמימה יימדדו הלילה רק 9 מעלות.

משעות הבוקר ועד כה, מוביל מצפה חרשים שבגליל עם 52.2מילימטרים של גשם. בירושלים מדדו 33.1 מילימטרים, בבית בית דגן - 32.3, בתל אביב - 30.9, בחיפה - 26.6, בלהב שבדרום 22.5, ובבירת הנגב פחות ממילימטר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זרימה עזה בנחל קידרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה הלאה בתחזית? בשעות הבוקר של יום חמישי יש אפשרות לשלג בכל פסגות ההרים, כולל הרי המרכז וירושלים מעל גובה של 700 מטר. ההערכה היא לפחות מ-10 סנטימטרים בפסגות הרי הצפון, ויותר מ-10 ס"מ בהרי המרכז כולל ירושלים. כמויות השלג הגבוהות ביותר יצטברו כנראה באיזור חברון וגוש עציון (20-15 סנטימטרים). פתיתים בודדים עשויים להיראות אפילו במצפה רמון.

ממה שעולה כרגע, מסתמן שהאפשרות לשלג ולברד בהרי המרכז, כולל ירושלים קיימת לאורך כל יום חמישי. השלג בהרי הצפון מעל גובה של 600-700 מטר ילך ויתחזק במהלך שעות אחר הצהריים והערב ויגיע לשיאו שם לקראת לילה. כבישי צפון רמת הגולן והגליל העליון עשויים להיחסם כבר בשעות אחר הצהריים. בשאר האיזורים ימשיך מזג אוויר להיות מעונן וגשום, עם סופות רעמים וברד מדי פעם. הטמפרטורות ימשיכו לרדת - ובשיאו של יום חמישי יימדדו באזורים שונים בארץ טמפרטורות מקסימום חד-ספרתיות: בהרי המרכז - 7 מעלות, בהרי הגליל - 6 מעלות, בדרום רמת הגולן - 9 מעלות ובהר הנגב - 8 מעלות. בתל אביב תטפס הטמפרטורה מחר בצהריים ל-14, בחיפה - 11, בעמקי הצפון - 10, בעמק בית שאן - 14, במישור החוף הדרומי - 15 ובאילת - 19.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמיים מעוננים מעל נשר ויגור/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר תחול היחלשות מסוימת ברוח ובגובה הגלים, אם כי עדיין יהיו גלים בגובה של עד 3 מטרים. קיים חשש להצפות מקומיות, בעיקר במישור החוף הדרומי ובמדבר יהודה. לקראת ערב תהיה התחזקות מחודשת של הרוחות והתחזקות של המשקעים לאורך כל מישור החוף. לקראת לילה המשקעים בהרי יהודה כנראה יחלשו, אך בשל הטמפרטורות הצונחות יש צפי לשלג מדי פעם, אם כי בדרך כלל לא בעוצמות חזקות. ייתכן שתהיה היערמות של מספר סנטימטרים בודדים.

מחרתיים ירד שלג ולפרקים ברד בהרי הצפון מעל 600 מטרים לאורך כל היום. לקראת צהריים התחזקות המשקעים בפנים הארץ והתפשטות המשקעים אל תוך הנגב ואף לתוך הערבה, עד אילת. יש חשש להצפות מקומיות במישור החוף ולשיטפונות בנגב ובאיזור ים המלח. בשל התחזקות המשקעים, קצב הצטברות השלג והברד בפסגות ההרים מעל 700 מטר גדל, כולל ירושלים ומצפה רמון. לקראת ערב עוצמת המשקעים תיחלש. בסך הכל צפויים להצטבר ביממה זו כעשרה סנטימטרים נוספים של משקעים קפואים. בלילה תחול התחזקות המשקעים בים ולאורך החוף, והיחלשות המשקעים בפנים הארץ ובהרים.

בשבת במהלך הבוקר ולקראת הצהריים תהיה התחזקות מחודשת של המשקעים במישור החוף המרכזי והדרומי, בהרי יהודה ובצפון מערב הנגב, שיביא עמו גם התחזקות בשלג. הצפון יהיה מעט "מקופח" יותר באותן שעות. לקראת ערב ייחלשו הרוחות.

שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
קפוא בחרמון/דרור עינב

מזג האוויר הוביל כאמור לשורת אירועים חריגים. בכביש באזור נבי-מוסא שבאזור מדבר יהודה נסחף כלי רכב ובו שני "ציידי שיטפונות", שניסו לחצות את השיטפון במפגש עם נחל קדרון. אנשי יחידת החילוץ מגילות-ים המלח בסיוע מסוק הוקפצו למקום, אולם השניים הצליחו להיחלץ בכוחות עצמם טרם הגעת הכוחות, ומצבם מוגדר טוב. עם זאת, כלי הרכב שלהם עדיין תקוע בזרם שבנחל, אשר הושפע מגשמים הרבים שירדו באזור ירושלים. מטייל נוסף שנתקע על סלע בנחל אוג שבאזור חולץ גם כן אחרי כמה שעות באמצעות חבלים.

בכפר סבא נפצעה אישה בשנות ה-50 לחייה באורח קל לאחר שנפגעה מענף שנפל עליה מעץ ברחוב טשרניחובסקי בעיר. צוות של מגן דוד אדום העניק לנפגעת טיפול רפואי ופינה אותה לבית החולים מאיר בעיר, כשהיא בהכרה מלאה וכשהיא סובלת מחבלת ראש.

סככה נפלה על משאית באשדוד. דצמבר 2013. דוברות מרחב לכיש של המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הסככה שקרסה על המשאית באשדוד/חטיבת דובר המשטרה, דוברות מרחב לכיש של המשטרה

בבני ברק השתלטו לוחמי האש על שריפה שפרצה בדירה כתוצאה מהשארת מפזר חום דולק על מיטה. אישה שנפגעה קל משאיפת עשן טופלה על ידי צוות מד"א. בנצרת עילית נמצאה אישה בשנות ה-50 לחייה כשהיא שוכבת בתוך שלולית מים במגרש סמוך למתנ"ס בעיר. צוותים של מגן דוד אדום העניקו לה טיפול רפואי במקום ופינו אותה לבית החולים העמק בעפולה כשהיא סובלת מהיפותרמיה. היא בהכרה ומצבה יציב. נבדק חשד שהיא מצאה עצמה במצב זה אחרי שהשתכרה ונפלה.

באשדוד, פעלו צוותים של לוחמי אש בשיתוף עם אנשי חברת החשמל לחילוץ נהג משאית שכבל חשמל נפל על רכבו בגלל פגיעה של סככת מתכת שהתעופפה ברוח. הנהג אמנם נלכד ברכבו אולם הוא נותר בהכרה ותקשר עם אנשי החילוץ זבאו לעזרתו. אנשי חברת החשמל נדרשו לנתק את הזרם על מנת לאפשר את חילוץ הנהג ותיקון הכבל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדרות מוצפת אף היא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עצרתי את המשאית כדי לקנות משהו לאכול. לקחתי כריך וכוס נס קפה בקיוסק וחזרתי לקבינה. פתאום כל העולם נפל עליי", סיפר הנהג שנלכד, ויטאלי יעקובוב, בן 33 מראשון לציון. "הייתה רוח נוראית. הכל עף, ופתאום נפל על המנוף של המשאית עמוד והתגלגל, והכבל נשאר על הרכב". הוא סיפר כי השוטר ביקש ממנו לא לצאת מהרכב, מחשש שהוא מחושמל. "אם הייתי נוגע, אולי אי אפשר היה לדבר איתי", סיפר בחיוך. "אחרי שהזיזו את הכבל, אמרו לי לצאת החוצה ואז ראיתי מה קרה. זה היה ממש נס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קשת בשמי עפולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני הצהריים, וכתוצאה מהרוחות העזות המשתוללות ברחבי הארץ - קרס עץ על כביש 234 באזור לכיש שבדרום, וחסם את הנתיבים. כוחות משטרה פעלו לפינוי הדרך. בשל סגירת הכביש, הופנו הנהגים לדרכים חלופיות. גם בתל אביב קרס עץ בשעת בוקר - מה שגרם לעומסי תנועה כבדים בדרך קיבוץ גלויות. אם לא די בכך, גם מערכת הרמזורים בעיר קרסה בשעות העומס. בהוראה חריגה, ביקשה בבוקר המשטרה להימנע מלהיכנס לתל אביב בכלי רכב פרטיים. נתיבי איילון, שבשנה שעברה נסגרו לתנועה בעת הסערה הגדולה בחודש ינואר, פתוחים לתנועה שכן נחל איילון זורם – אך אינו קרוב לעלות על גדותיו. שורת כבישים בשרון ובצפון נסגרו בבוקר בשל הצפה, אולם נפתחו מאוחר יותר.

צפו במכ"ם הגשם המתעדכן

כתוצאה ממזג האוויר הסוער הוחלט הבוקר לסגור את שדות התעופה בחיפה ובראש פינה לטיסות מסחריות. מרשות שדות התעופה נמסר כי בנמל התעופה בן גוריון אין שיבושים, וכי כל הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים קוראת לנהגים לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, לשמור מרחק גדול יותר מהרכב שלפניהם ולהפחית את המהירות הנסיעה ב-20 קמ"ש לפחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בריכה" פרטית בקיבוץ מזרע/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוכח הקור והצורך בחימום בחברת החשמל נערכים לצריכת שיא משעות אחר הצהריים והלאה. בחברה העריכו היום כי הצריכה המקסימלית בזמן הסערה תעמוד על 9,600 מגה-וואט, שמהווים כ-90% מתוך יכולת ייצור (שעומדת על 10,600 מגה-וואט).

"בחברת חשמל לא ידוע על תקלות מהותיות, פרט לאירוע באשדוד שהוביל לקריעת קו מתח גבוה. בעקבות כך, כמה לקוחות באזור התעשייה מופסקים. צוותים של חברת החשמל עובדים בשטח לתיקון התקלה".

השתתפו בהכנת הידיעה: מור שמעוני ויוסי אלי

עץ שנפל באזור לכיש. דצמבר 2013. חטיבת דובר המשטרה
עץ שקרס על הכביש באזור לכיש/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסך גשם מול חוף "בלו-ביי" בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת העומסים המתעדכנת בכבישים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעונן מאוד אפילו באילת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באמבולנס בירושלים מכינים את השרשראות לשלג/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ קרס בטבריה על שני כלי רכב/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
איזה מראה מרהיב. הרכבל בחרמון/דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013. דרור עינב
שלג יורד בהר החרמון. דצמבר 2013/דרור עינב

עוד במהדורה:

בני סלע, האנס הסדרתי שוב תובע את המשטרה. סלע, שידוע כעותר בלתי נלאה, הגיש עתירה נגד השוטרים שהצטלמו אתו בתמונות משפילות כשנלכד אחרי הבריחה מהכלא לפני שבע שנים. כתבנו לענייני משטרה יוסי אלי עם הפרטים הראשונים.

תנו לנשום בשקט: הפאניקה שהתעוררה סביב מכשירי האדים לתינוקות מעצבנת את הילה קובו שחושבת שצריך להספיק עם ההפחדות ובעיקר עם ההמלצות הסותרות.

לייק זה פאסה: בפייסבוק שוקלים להכניס כפתור חדש בנוסף ל-like בעקבות דרישות גולשים שחיפשו דרך נוספת להגיב על פוסטים עצובים. הכנו עבורכם את רשימת הכפתורים שאנחנו חושבים שפייסבוק צריכה להכניס לשימוש.

התחזית: הערב הסערה מתבגברת, מחר – ירידה בטמפרטורות וסיכוי לשלג בהרי הצפון ובירושלים.

צפו במצלמת בקרת התנועה של נתיבי איילון ממחלף ההלכה