וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסטיני בן 18: "חייל צה"ל דקר אותי כשהייתי אזוק"

יהושע בריינר

11.12.2013 / 0:51

תושב כפר ליד קלקיליה טוען שבזמן ששהה במעצר בבסיס מג"ב, נכנס חייל למכולה בה הושם והחל לתקוף אותו: "הצמיד אותי לקיר, שלף אולר ואמר: 'אתה מניאק'". מצ"ח פתחה בחקירה

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

"חייל צה"ל דקר אותי בגבי בעודי אזוק" - כך טוען צעיר פלסטיני בן 18 שנעצר לפני שלושה ימים בכפרו סמוך לקלקיליה. לדברי זאהר טביב, סטודנט למשפטים מאוניברסיטת א-נאג'ח בשכם, בזמן שהיה עצור בבסיס משמר הגבול הסמוך לכפרו, עיזבת טביב, נכנסו למכולה בה שהה שני חיילים חמושים ואחד מהם החל לבעוט בו. "הוא התחיל לצעוק עליי: 'אתה זורק אבנים, אתה חושב שאתה גבר?'", תיאר טביב את האירוע לוואלה! חדשות. "עניתי לו 'אני גבר ולא זרקתי אבן'. הייתי עם אזיקונים והוא העמיד אותי בכוח, הצמיד אותי לקיר, אמר לי 'אתה מניאק', שלף אולר ודקר אותי בגב".

לקריאה נוספת:
פלסטיני בן 14 נהרג מאש צה"ל ברמאללה ביום שבת
בחודש שעבר: כוח ישראלי ירה למוות ב-3 פלסטינים בדרום הר חברון
לא לעשות שלום עם הערבים, אלא עם בניהם / דעה

מעצרו של טביב אירע בלילה שבין ראשון לשני, אז הגיעו חיילי צה"ל לביתו, לאחר שככל הנראה יודו אבנים לעבר כביש מספר 55 הסמוך המוביל להתנחלות קרני שומרון. אביו של זאהר, ביאן, טען כי החיילים העירו את בנו ולקחו את נעליו, ככל הנראה על מנת לבדוק האם יש התאמה בין סוליות הנעל לבין העקבות שנמצאו בסמוך לכביש. לדברי האב, החיילים לקחו את בנו אל הרחוב וכעבור כחצי שעה הוא הועלה על ג'יפ צבאי. "הקצין אמר לי שהוא מתעקש לקחת אותו איתם כי הוא ראה מישהו על הגג שלנו שכנראה תצפת עבור מידיי האבנים", שחזר האב. "לא יודע מאיפה הביא את הטענה הזאת כי זאהר בכלל ישן".

זאהר טביב נדקר על ידי חייל כשהיה עצור. דצמבר 2013. דרור עינב
חולצתו המוכתמת בדם של טביב/דרור עינב

בשלב זה, לדבריהם, נאזק זאהר, עיניו כוסו והוא נלקח אל בסיס מג"ב הסמוך לקלקיליה, שם מוצבים גם כוחות צה"ל, והוכנס אל מכולה. בהמשך, נחקר על ידי איש שב"כ והושאר בחדר על ספסל. "בערך בשלוש בצהריים", סיפר, "הדלת של המכולה הייתה פתוחה ונכנסו אליה שני חיילים עם כלי נשק. אחד מהם נשאר לשמור על הדלת והשני ניגש אליי, בעט בי ברגליים ודחף אותי. 'אתה גבר אתה?', הוא צעק עליי. מבעד לבד שכיסה את עיניי, ראיתי אותו היטב. עניתי לו 'אני גבר'. הוא צעק עליי בחזרה שאני מניאק, העמיד אותי בכוח והצמיד את הראש שלי לקיר. לא הייתי מסוגל להתנגד כי הייתי אזוק. ראיתי אותו מוציא אולר, פותח אותו ופתאום הרגשתי דקירה בגב העליון. היה שם כל כך קר שבהתחלה לא הרגשתי כלום. רק אחרי עשר דקות הגב התחיל לכאוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"אלה החיים שלנו תחת הכיבוש"

לדברי טביב, כעבור זמן קצר נכנס למקום קצין צה"ל ששאל אותו לשלומו והביא לו מזון - "שתי שמנת ולחם". אלא שבשלב מסוים, הבחין הקצין בסימני הדם על חולצתו של טביב ועל הרצפה ושאל אותו לפשר העניין. "סיפרתי לו מה קרה", סיפר הנער. הקצין המופתע לקח את טביב אל רופאה בבסיס שבדקה את הפצע וחיטאה את האזור. כעבור כשעתיים, לדבריו, הוא שוחרר במפתיע במחסום אליהו הסמוך. "ברגע שהחייל דקר אותי חשבתי שזהו, הם עומדים להרוג אותי", תיאר. עם חזרתו לביתו, פינה אותו אביו לבית חולים בקלקיליה עם פצע שטחי בגבו, שם טופל ונזקק לתפרים. כראיה לאירוע, הציג הבן את בגדיו המגואלים בדם בהם נראה בבירור חתך בקו ישר באורך סנטימטרים בודדים. אתמול הוא ניגש לתחנת המשטרה בקדומים על מנת להגיש תלונה, שם ביקשו ממנו שישוב היום.

"כל הזמן חיילים באים אלינו, עוצרים אותנו ועכשיו גם דוקרים אדם חסר אונים כשהוא אזוק", אמר האב, המשמש גם ראש מועצת הכפר. "זה לא חיים, אבל ככה זה הכיבוש. בגלל זה אני גם לא מאמין שיעשו משהו לחיילים שעשו את המעשה הזה לבן שלי. ככה הכיבוש נוהג, כך החיים שלנו תחת הכיבוש ואין סיבה שיעניש את חייליו".

גורם צבאי מסר כי טביב הוא "מיידה אבנים מוכר שמיידה אבנים באופן קבוע לעבר ציר מרכזי".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפרקליטות הצבאית החליטה על פתיחה בחקירת מצ"ח לבירור נסיבות האירוע".

לפניות לכתב יהושע בריינר - joshjosh@walla.com

עדכון ראשון: 21:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully