וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: השוטרים שובתים, הרוגים וביזה ברחובות

10.12.2013 / 17:57

השוטרים במדינה מוכת האינפלציה, הדורשים להעלות את שכרם, נטשו את הרחובות ברוב המחוזות ואפשרו לאזרחים לפרוץ לחנויות ולשדוד בתי עסק. הממשלה: בגידה שנועדה לייצר מהומות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

חמישה בני אדם נהרגו בימים האחרונים בארגנטינה במחאה שפרצה עקב דרישתם של השוטרים להעלות את משכורותיהם. בעוד שהשוטרים שבתו מעבודה והתכנסו לדיונים על צעדי המחאה העתידיים, אלפי אזרחים ניפצו שמשות של חנויות ובזזו אותן בערים שונות ב-19 מתוך 23 מחוזות המדינה. מאות בני אדם נפצעו באירועים האלימים. הנשיאה כריסטינה פרננדז שומרת בינתיים על שתיקה, אולם שר המשפטים חוליו אלאק הזהיר כי גם אזרחים שיארגנו מחאות באמצעות הרשתות החברתיות יועמדו לדין. ראש הקבינט של פרננדז, ג'ורג' קפיטניץ', תיאר את המעשים כ"בגידה" שנועדה לייצר מהומות.

עוד חדשות מהעולם:
טקס האשכבה של נלסון מנדלה נערך ביוהנסבורג
הקשיש שהוחזק בצפון קוריאה: אולצתי להודות בפשעים
עינוי סיני: התאבד לאחר 5 שעות של קניות עם חברתו

מחאה אלימה של שוטרים שדורשים העלאה בשכרם בעיר לה פלאטה בארגנטינה. דצמבר 2013. רויטרס
שוטרים ותומכים מפגינים בעיר לה-פלאטה, בירת מחוז בואנוס איירס/רויטרס

גל המהומות זכה לכינוי "אפקט קורדובה" – על שם העיר שבה פרצה המחאה בשבוע שעבר, וזאת אחרי ששוטרי המחוז סירבו לעזוב את מטה המשטרה עד שמשכורותיהם יותאמו לאינפלציה השוררת במדינה. המושל חוזה דה לה סוטה, יריב של הנשיאה פרננדז, ניסה שים קץ למשבר בכך שהכפיל את משכורות השוטרים ל-12 אלף פזו, כ-2,000 דולר. הצעד עודד שוטרים במחוזות האחרים להצטרף לשביתה ובכך הותירו מיליוני אזרחים ללא הגנה מפורעי החוק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
חנויות שנבזזו במחוז טוקומן בצפון ארגנטינה בזמן שביתת שוטרים. דצמבר 2013. רויטרס
אזרחים בוזזים חנות במחוז טוקומן בצפון המדינה/רויטרס

אתמול התרחבה המחאה עוד יותר, וגם בעלי ברית של הנשיאה החלו בניסיונות למצוא תקציב לטובת השוטרים, המשתכרים שכר בסיס של פחות מ-960 דולרים. מרבית השוטרים הסכימו להעלאה של שכר הבסיס לכ-1,400 דולרים, אולם חלק מהם המשיכו לשבות אמש בדרישה להעלאה משמעותית יותר. בבואנוס איירס חוששים כי כעת ידרשו גם עובדי ציבור אחרים העלאה במשכורתם, לנוכח מדד המחירים לצרכן שעולה ביותר מ-25% מדי שנה. עובדי הבריאות כבר הודיעו כי הם נערכים לשביתה משלהם.

חנויות שנבזזו במחוז טוקומן בצפון ארגנטינה בזמן שביתת שוטרים. דצמבר 2013. רויטרס
חנויות שנבזזו במחוז טוקומן בצפון ארגנטינה בזמן שביתת שוטרים. דצמבר 2013/רויטרס

"אנו מקווים שהמצב יחזור לשפיות, שהשוטרים יחזרו לעמדותיהם ולתחנות המשטרה, שכרגע אינן יכולות להעניק שירות", אמר דניאל סקיאולי, מושל מחוז בואנוס איירס. "אני מבקש מכל הנוגעים בדבר לאפשר לכך להתבצע. עלינו להיות מודעים להשלכות האפשריות של מאפייני המרד".

חנויות שנבזזו במחוז טוקומן בצפון ארגנטינה בזמן שביתת שוטרים. דצמבר 2013. רויטרס
כוחות הביטחון מאבטחים בית עסק בטוקומן/רויטרס

המהומות מתרחשות במקביל לגל חום שפקד את חצי הכדור הדרומי והביא לסגירתם של בתי עסק, בנקים, מרכולים ואמצעי תחבורה ציבורית. אמש עלה מניין ההרוגים לחמישה לפחות. ארבעה מהם, על פי החשד, הם אזרחים שבזזו בתי עסק, והאחר הוא בעליה של חנות שמת אחרי שהמון העלה את חנותו באש.

היום מציינת ארגנטינה 30 שנה להשבעתו של הנשיא לשעבר ראול אלפונסין, שסימנה את סיומה של הדיקטטורה במדינה בשנים 1983-1976. כל המפלגות במדינה תכננו להשתתף בחגיגה שתציין את האירוע, אולם זו תידחה לנוכח המתרחש במדינה.

מחאה אלימה של שוטרים שדורשים העלאה בשכרם בעיר לה פלאטה בארגנטינה. דצמבר 2013. רויטרס
אחד ההרוגים הוא אזרח שחנותו הוצתה/רויטרס
מחאה אלימה של שוטרים שדורשים העלאה בשכרם בעיר לה פלאטה בארגנטינה. דצמבר 2013. רויטרס
מחאה אלימה של שוטרים שדורשים העלאה בשכרם בעיר לה פלאטה בארגנטינה. דצמבר 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully