וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בבית שמש: "זיוף מאורגן שתוכנן מראש"

10.12.2013 / 12:13

בעקבות החלטת וינשטיין, נפתח הדיון בערעור על תוצאות הבחירות - מחשש שזויפו. "נעשה שימוש בתעודות זהות של מי שלא רצה או יכל להגיע לקלפי", נטען. ראש העיר: "ניצחנו כחוק"

בבית המשפט המחוזי בירושלים נפתח היום (שלישי) הדיון בערעור על תוצאות הבחירות לראשות העיר בית שמש, עליו החליט היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מחשש שזיופים גרמו לניצחונו של משה אבוטבול. "יש שופטים בירושלים, אין לנו ממה לחשוש, ניצחנו כחוק", אמר אבוטבול עצמו עם הגיעו לבית המשפט. עו"ד ליאורה חביליו, שמייצגת את המערערים, הסבירה כיצד לטענתה זויפו ההצבעות: "המטרה הייתה להשיג 2,080 קולות שיעניקו שני מנדטים נוספים ל'מפלגת כוח', כאשר התקיימה הצבעה באמצעות התחזות למי שלא מעוניין או יכול להגיע לקלפי, תוך שימוש בתעודות הזהות שלהם".

עוד על פרשת החשד לזיופים בבית שמש:
תלמידים קטעו את ביקור ראש העיר בית שמש: "תתפטר"
המועמד החילוני על ההחלטה לערער: "הצדק יצא לאור"
וינשטיין בוחן את האפשרות של קיום בחירות חוזרות

עו"ד חביליו הבהירה בדיון כי לא מדובר "באירוע מזדמן. מישהו בקהילה, גורם מרכזי, אמר להם לעשות את זה. זה אירוע מאורגן ומתוכנן שהחל הרבה לפני הבחירות". היא ציינה כי לפי מידע מודיעיני שהתקבל לפני הבחירות, אדם מטעם "מפלגת כוח" אסף 500 תעודות זהות ודרכונים לאנשים שיצביעו במקום בעלי התעודות, כאשר איסוף התעודות נעשה על ידי הפקדה בתיבות בבתי הכנסת. "זו פגיעה קשה בדמוקרטיה, התופעה החמורה היא של חטא שמקיף ציבור גדול", אמרה.

עו"ד איתן הברמן, גם הוא מטעם המערערים, הוסיף כי תהליך דמוקרטי "הוא לא רק הליך טכני, אלא כזה שכרוך בערכים שכולנו מצווים לשמור עליהם". "הראנו שבמרבית הקלפיות בבית שמש לא נמצא גיליון בוחרים מסודר ומלא. בעיניי, בכל הליך הספירה של תוצאות הבחירות האלה יש ליקוי חמור ועמוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully