וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המו"מ: המדינה "הלבינה" 250 דירות בעפרה

יהושע בריינר

10.12.2013 / 10:40

מאות המבנים שכבר הוקמו בהתנחלות הוכשרו בדיעבד על ידי מועצת התכנון העליונה, כך עולה מפרוטוקול של המנהל האזרחי. המהלך פותח פתח להכשרת מבנים נוספים ביישוב

על רקע ההתבטאויות על התקדמות במשא ומתן המדיני, במנהל האזרחי ממשיכים לקדם תכניות בנייה בגדה המערבית: מועצת התכנון העליונה, הפועלת במסגרת המנהל האזרחי, "הלבינה" לאחרונה 250 יחידות דיור בהתנחלות עפרה. כך עולה מפרוטוקול הדיון שפורסם אתמול (שני). למעשה, מדובר באישור התב"ע (תכנית בניין עיר) של ההתנחלות המפורסמת שבחבל בנימין, שלמעשה מכשירה 250 מבנים שכבר הוקמו במקום.

עוד בנושא
נתניהו מגיב ללחץ: הורה לבחון מחדש הבנייה בהתנחלויות
שר השיכון קידם בנייה ב-E1 - נתניהו הורה להקפיאה
פרסום ראשון: משרד השיכון אישר בניית 1,200 דירות - רק בגושים

התנחלות עופרה, מאי 2012. עומר מירון
נחשבת לאחת ההתנחלויות המרכזיות ביהודה ושומרון. עפרה/עומר מירון

הדיון במנהל האזרחי נערך לפני שבועיים ובו קיבלה התכנית אישור סופי. בפועל, קיימים בעפרה כ-770 מבנים שלא הוכנסו לתכנית שאושרה במנהל האזרחי. אולם כעת, עם האישור הסופי של התב"ע, יוכלו המתנחלים בהמשך להגיש תכניות שיכשירו בדיעבד את יתר המבנים בהתנחלות.

ארגון "שלום עכשיו": "הבנייה פוגעת במאמצי קרי"

עפרה הוקמה ב-75', והמקום התבסס תחילה כמחנה עבודה עבור הבסיס הצבאי "בעל חצור" הסמוך. התירוץ הרשמי להתיישבות במקום היה לינה לעובדים שבנו את גדר המתקן הצבאי. כעבור שנה התקבל אישור ממשלה להתיישבות במקום באורח קבע על ידי שר הביטחון דאז שמעון פרס.

עם השנים הפכה עפרה להתנחלות המרכזית ביותר ביהודה ושומרון והפכה גם למקור האידיאולוגיה של תנועת ההתנחלויות. רבים מבכירי ההתיישבות מתגוררים בהתנחלות וכן מובילי דעת קהל בתוך המגזר הציוני דתי. ב-2008 נעצרה בנייתם של תשעה מבנים ביישוב אשר הוקמו על רקעות פלסטיניות פרטיות של הכפר סילוואד הסמוך.

בארגון "שלום עכשיו" מחו על ההחלטה ואמרו כי "נתניהו מכשיר בנייה בלתי חוקית על ראשם של הפלסטינים, מבנים שניתן לראות גם מחלון המוקטעה ברמאללה. גל אישורי הבנייה של החודשים האחרונים נמשך ללא הרף ופוגע במאמציו של מזכיר המדינה ג'ון קרי ליצור אמון ובסיס להסכם".

בחודש שעבר פורסם כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה על הקפאת תכנית שקידם משרד הבינוי והשיכון לתכנון כ-1,200 יחידות דיור בשטח E1 הסמוך למעלה אדומים. שטח E1 נחשב לאזור שכל בנייה ישראלית בו תחסל לחלוטין כל סיכוי לרצף טריטוריאלי עתידי עבור הפלסטינים. בנייה בשטח זה הייתה מציבה את ישראל בפני ביקורת בינלאומית חריפה במיוחד, ולכן נתניהו הורה לשר הבינוי והשיכון אורי אריאל להקפיא את תכנית הבנייה במקום. כמו כן הורה נתניהו לאריאל לבחון מחדש את כלל תכניות הבנייה לבניית למעלה מ-20 אלף יחידות דיור בהתנחלויות, ובהן התנחלויות מבודדות.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully