וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון תישאר שבוע נוסף בלי יו"ר

8.12.2013 / 12:43

יו"ר הכנסת הודיע כי אם לא ימונה ראש לוועדה החשובה ביותר בכנסת עד מחר הוא ימנה אחד זמני, אלא שכעת דחה את האולטימטום בשבוע נוסף. "כמה מהמועמדים וראשי מפלגות בחו"ל"

יממה לפני פקיעת האולטימטום שהציב יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו אם לא ימונה יושב ראש קבוע לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת הוא יציג מינוי של מועמד זמני לשלושה חודשים, דחה יו"ר הכנסת את המועד בשבוע נוסף. גורמים בסביבת אדלשטיין הסבירו הבוקר כי "לא נלקח בחשבון שכמה מהמועמדים, כמו גם כמה מראשי המפלגות, שוהים בפורום סבן בארצות הברית, ולכן סביר שההכרעה תידחה עד יום רביעי, או לכל המאוחר עד יום שני הבא".

ועדת החוץ והביטחון, הוועדה החשובה ביותר בכנסת, משותקת לחלוטין מפעילות כבר יותר מחודש, אז עזב היו"ר הקודם, אביגדור ליברמן, כדי לשוב לתפקידו כשר החוץ. כתוצאה משיתוק הפעילות של הוועדה, לא נמסר לכנסת מידע חסוי על פעילות זרועות הביטחון, נציגי הוועדה לא מקבלים סקירות מראשי הצבא וגם לא יכולים לאשר העברות תקציביות מסוימות למערכת הביטחון.

למרות זאת, נתניהו מתמהמה זה יותר מחודש עם ההחלטה מי יעמוד בראש הוועדה. שני המתמודדים הבולטים לתפקיד הם עפר שלח (יש עתיד) וצחי הנגבי (הליכוד ביתנו). שתי הסיעות מסרבות לוותר על המינוי, ואחד התרחישים האפשריים הוא שבסופו של דבר תתקיים ביניהם רוטציה.

למרות פרק הזמן הארוך שחלף מאז שותקה פעילות הוועדה, נמנע יו"ר הכנסת לממש את סמכותו להביא לוועדת הכנסת מינוי יו"ר זמני. המועמד המוביל כמינוי זמני הוא עמרם מצנע (התנועה). לזכותו נזקפת העובדה שהוא בעל עבר ביטחוני עשיר כאלוף בצה"ל, וכן העובדה שהוא חבר הקואליציה - כך שלא קיים סיכוי שיסרב לפנות את כיסאו, שכן יו"ר זמני צריך להתפטר מיוזמתו כאשר נמצא לו מחליף.

מחדל ביטחוני בכנסת: אין פיקוח על הממשלה. דעה

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully