וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקני שהוחזק בצפון קוריאה שוחרר: "מרגיש טוב"

7.12.2013 / 11:06

מריל ניומן עוכב במהלך טיול במדינה בשל "פשעים נגד האנושות" במהלך מלחמת קוריאה בשנות ה-50. הבוקר הוא שוחרר משום ש"הודה והתנצל" והוטס חזרה לארה"ב. "רוצה לחזור לאשתי"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

קוריאה הצפונית שחררה הבוקר (שבת) אזרח אמריקני בן 85 שהיה מוחזק במעצר בשטחה במשך קרוב לחודשיים. מריל ניומן, תושב קליפורניה שנלחם במלחמת קוריאה בשנות ה-50, הוטס מקוריאה הצפונית לסין, ומשם המשיך חזרה למולדתו על מנת להתאחד עם בני משפחתו.

ניומן עוכב ב-26 באוקטובר, בעת שעמד לעזוב את המדינה המסוגרת לאחר טיול מאורגן במקום. על פי בני משפחתו, הוא הורד מהמטוס על ידי הרשויות ולא נמסרה להם הסיבה למעצרו, אולם הרשויות טענו שעוכב משום שלחם במלחמת קוריאה ורצח אזרחים קוריאנים, ואף כינו אותו פושע מלחמה. "הוא יזם פעולות ריגול וחתרנות נגד הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ובמסגרת זו הוא היה מעורב בהרג של אנשי צבא קוריאה הצפונית ושל אזרחים חפים מפשע", נמסר בדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית, KCNA.

משפחת האמריקני עצור בצפון קוריאה: "חוששים למצבו"

מריל ניומן, קשיש אמריקני שנכלא בקוריאה הצפונית למשך שבעה שבועות, בשדה התעופה בבייג'ינג לאחר שחרורו. 7 בדצמבר 2013. רויטרס
ניומן במצב רוח מצוין, נמל התעופה בבייג'ינג הבוקר/רויטרס

על פי הדיווח, האזרח האמריקני גורש מטעמים הומניטריים, בשל מחלת לב שממנה הוא סובל וזקוק לתרופות באופן קבוע, והן משום שהודה במעשים שיוחסו לו והתנצל. צוין כי הוחלט לאפשר לו לעזוב תוך "לקיחה בחשבון של ההודאה שלו בפעולה שביצע בהתבסס על אי-הבנה מצדו, התנצלותו בנושא, חרטתו הכנה, כמו גם גילו המתקדם ומצבו הבריאותי". המשטר הקוריאני אף פרסם סרטון המתעד את הודאתו של ניומן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"מעריך את הסובלנות של ממשלת קוריאה הצפונית"

ניומן נראה בריא ושלם בתמונות שצולמו בנמל התעופה, ואף שחרר הודעה קצרה לתקשורת: "אני שמח מאוד להיות בדרכי הביתה", אמר ניומן לכלי תקשורת יפניים עם הגעתו לסין, "ואני מעריך את הסובלנות שגילתה ממשלת קוריאה הצפונית כלפיי בכך שאפשרה לי לעזוב. אני חש בטוב. אני רוצה לחזור הביתה ולראות את אשתי".

ניומן שוחח בקצרה עם בני משפחתו לאחר שנחת בבייג'ינג. על פי בנו, ג'פרי, הוא במצב רוח מצוין ומשתוקק להתאחד עם משפחתו. "זה רגע גדול עבורנו כמשפחה וזה יהיה אפילו יותר טוב כשנוכל לראות אותו בעוד כמה שעות", אמר בהצהרה לכלי התקשורת. "אחרי שישוב הביתה וינוח, יהיה לנו יותר מה לומר על המסע הקשה ויוצא הדופן שלו".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully