וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקצב מדמשק" ספד למנדלה: "חייו הם לקח לעריצים"

6.12.2013 / 19:22

נשיא סוריה בשאר אסד, שעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחיו וטבח בעשרות אלפים מהם, ביכה את לכתו של נשיא דרום אפריקה לשעבר נלסון מנדלה: "חייו היוו השראה ללוחמי חופש"

צילום:רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה, בשאר אסד, ספד היום (שישי) לנשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, שמת אתמול בגיל 95, ואמר כי חייו "היוו השראה ללוחמי חופש ולקח לעריצים". אסד, שמדכא באכזריות את ניסיונות מתנגדיו להפיל אותו מהשלטון מאז מרץ 2011, כתב בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו: "ההיסטוריה של מאבקיו היוו השראה לחסרי הישע המקווים כי אלה שמדכאים אותם ילמדו לקח שבסופו של דבר הם אלה שיפסידו". יותר מ-100 אלף סורים נהרגו עד כה במלחמת האזרחים הניטשת זה שנתיים וחצי בין האופוזיציה הסורית לבין צבא אסד, שלא בחל אף בשימוש בנשק כימי נגד בני עמו.

עוד בוואלה! חדשות:
תקרית בגבול סוריה: פיצוץ סמוך לכוח צה"ל
בזמן פיקניק בדרום: האב דרס את בנו בן השנה
קרי: "ישראל והפלסטינים הכי קרובים לשלום זה שנים"

נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו בדמשק. אוקטובר 2013. רויטרס
נשק כימי והספדים. נשיא סוריה בשאר אסד/רויטרס

הנשיא הסורי, שמשטרו אחראי למתקפה כימית שאירעה בפרברי דמשק בחודש אוגוסט נגד כ-1,000 אזרחים, הוסיף כי פועלו של מנדלה הוא "השראה לערכים של אהבה ואחווה". אסד, שכונה בעבר "הקצב מדמשק", עמד בחודש ספטמבר בפני מתקפה בינלאומית נגדו משטרו בשל השימוש בנשק להשמדה המונית נגד אזרחיו. הפשרה שהושגה בין המעצמות, בתיווך רוסיה, הביאה לכך שדמשק תתפרק מהנשק הכימי שברשותה בעוד הרודן ימשיך להחזיק בשלטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ילדה בת 8 שנפצעה בהפצצת כוחות הממשל בשכונת באב א-ניירב, חלב.  סוריה, 31 באוקטובר 2013. Narciso Contreras, AP
ילדה סורית פצועה שלא זכתה לחמלה מהנשיא אסד/AP, Narciso Contreras

מנדלה, שנחשב אחד המדינאים החשובים בעולם והוביל את מדינתו באומץ לב מבעד לשפיכות דמים ומהומות לעבר דמוקרטיה, הלך אתמול לעולמו בביתו שבפרברי יוהנסבורג, כשבני משפחתו סביבו. בתקופה אחרונה חלה הידרדרות ממושכת במצבו הבריאותי והוא אושפז בבית החולים בפרטוריה. הלווייתו צפויה להתקיים ב-15 בדצמבר והוא יובא למנוחות בכפר מוצאו קונו שבמזרח המדינה. כמו כן, הוכרז שבוע אבל בדרום אפריקה, שיכלול טקס אשכבה למנדלה באצטדיון הכדורגל האולימפי של יוהנסבורג ב-10 בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully