וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל שעה וחצי נער מנסה להתאבד בישראל

3.12.2013 / 14:00

6,000 נערים ונערות מנסים לשים קץ לחייהם בכל שנה – כך עולה מנתוני המועצה לשלום הילד. ישראל במקום החמישי בעולם המערבי במצוקה נפשית של בני נוער

מערכת וואלה!

אמש תלה עצמו ילד בן 12 בזמן שמשפחתו הדליקה נרות חנוכה בבאר שבע, ושלשום אושפז נער שניסה להתאבד במצב קשה. בני נוער וילדים ששמים קץ לחייהם זה תמיד קשה, אך הנתונים קשים הרבה יותר. בכל שעה וחצי בממוצע מנסה בן נוער בישראל להתאבד, כלומר 6,000 נערים בשנה, ויותר מ-10,000 נערים מעידים שחשבו ברצינות להתאבד.

על פי נתוני המועצה לשלום הילד, למרבה המזל רוב המקרים הללו לא מסתיימים במוות ורק כמחצית מסתיימים בפציעה. ניסיון ההתאבדות עצמו מחייב טיפול, משום שזוהי קריאה לעזרה שנובעת ממצוקה נפשית קשה.

המצוקה שממנה סובלים בני נוער אינה ייחודית רק לישראל, כל העולם המערבי סובל מהתופעה. עם זאת, ישראל מובילה את הרשימה, עם אחד מכל חמישה ילדים בארץ הסובל ממצוקה נפשית. נתון זה מעמיד את ישראל במקום החמישי בעולם המערבי, לפני רוסיה, אוקראינה וצ'כיה, ורק אחרי טורקיה יוון ורומניה.

ד"ר יוסי הראל פיש, המדען הראשי של הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול שערך את המחקר על מצוקת בני נוער, מציע פתרונות אפשריים. לטענתו, חשוב לחזק את המעורבות של ההורים והמורים בחיי הילדים, לא כשליטה ושיפוטיות, אלא ממקום של אכפתיות ותמיכה. כמו כן, חשוב לדבריו למלא את שעות הפנאי בפעילות משמעותית כדי למנוע שעמום, ולהבהיר לילדים שזו אחריותם למנוע ולעדכן מבוגר בתופעות של חרם ונידוי.

עוד במהדורה:

המהומות באוקראינה: בזמן שפוטין מנסה ליצור גוש חוסם לאיחוד האירופי מדינות חבר העמים לשעבר מנסות דווקא להתרחק מהדיקטטורה הרוסית. האם אוקראינה תנטוש את "אימא רוסיה" ותצטרף למערב? ומיהו המתאגרף שמאיים על פוטין?

"אקס פקטור" מנקרת עיניים. תכנית הריאליטי הפופולארית צילמה בפרקים האחרונים את השופטים בבתיהם, אלא שהשופטים בכלל לא גרים בבתים המפוארים האלה. שיר נוסצקי לא מבינה למה מנסה התכנית למכור לנו ראוותנות הוליוודית.

מחפשת שלג בחרמון: החורף אוטוטו כבר כאן אך פסגות החרמון רחוקות מלהתכסות בשלג. עדי חשמונאי, כתבת וואלה! חדשות בצפון במרדף אחרי הפתיתים הלבנים.

התחזית: היום מעונן חלקית, עם ירידה קלה בטמפרטורות. מחר התקררות משמעותית: גשם מקומי בצפון וסופות רעמים במרכז.

צפו במהדורה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully