וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוואי: דייג יצא למים בקיאק – ונהרג מתקיפת כריש

3.12.2013 / 13:35

מדובר בפעם ה-13 בה הותקף אדם בידי כריש בשנה האחרונה בהוואי, מספר גבוה בהרבה מהממוצע ב-20 השנה האחרונות. "לא יודעים מדוע זה קורה לעתים קרובות פתאום", הודו במדינה

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

דאגה גוברת בהוואי מפני תקיפות כרישים: דייג חובב שיצא אל המים על סירת קיאק בחוף באי מאווי שבהוואי מצא את מותו אתמול (שני) לאחר שכריש תקף אותו. התקרית המחרידה אירעה במרחק של כחמישה קילומטרים מהחוף הדרומי מערבי של האי, הנחשב ליעד מבוקש לצלילה ונופש. הדייג, פטריק בריני בן 57 ממדינת וושינגטון בארה"ב השתמש בפיתיונות מלאכותיים כדי לפתות דגים, כאשר הכריש נשך את רגלו שהשתלשלה מן הקיאק.

עוד מפגשים מסוכנים עם כרישים:
גולש בן 35 הותקף על ידי כריש באוסטרליה - ומת
מתאגרף צעיר הבריח כריש: "הרבצתי לו חזק בעין"
בספטמבר: לראשונה זה 70 שנה תקף כריש בים התיכון

שותפו לדיג של בריני שהיה על קיאק אחר ניסה לעצור את הדימום מרגלו של חברו באמצעות חוסם עורקים וקרא לספינת תיירים שהייתה בקרבת מקום. הספינה לקחה את השניים אל החוף ובריני הובא לבית חולים, אולם כל המאמצים כשלו ולבסוף קבעו הרופאים את מותו. סוג הכריש שתקף את הדייג עדיין אינו ידוע. על אף שהתקרית אירעה הרחק מן החוף, הציבור במאווי הוזהר שלא להיכנס למים באזור.

כריש חובט. ShutterStock
עדיין לא ידוע לאיזה סוג שייך הכריש שהרג את הדייג/ShutterStock

רק בשנה האחרונה אירעו באזור מאווי שמונה תקיפות כרישים, ו-13 תקיפות בהוואי כולה. "איננו בטוחים מדוע התקיפות האלו קורות לאחרונה לעתים קרובות יותר, במיוחד באזור מאווי", הודה ראש המחלקה לטבע ומשאבים טבעיים בהוואי, וויליאם איילה ג'וניור. "אנחנו מובילים לשם כך מחקר בן שנתיים על התנהגות כרישים באזור מאווי כדי שאולי נקבל מושג". במהלך 20 השנים האחרונות, היה בהוואי ממוצע של כארבע מקרי תקיפות כרישים בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully