וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מאסר לעובד בית חולים שהדביק מטופליו בצהבת

3.12.2013 / 3:29

דיוויד קוויאטקובסקי נידון ל-39 שנים בכלא לאחר שהזריק תמיסה מהולה בדמו הנגוע ל-46 מאושפזים בבתי חולים. ”אני שונא את עצמי”, אמר. אחת הקורבנות: ”אתה רוצח סדרתי”

דיוויד קוויאטקובסקי, עובד לשעבר בבתי חולים בארצות הברית, נידון הלילה (שלישי) ל-39 שנות מאסר, לאחר שהורשע בהדבקת עשרות מטופלים בצהבת מסוג C שבה הוא לוקה באמצעות מזרקים מזוהמים. קוויאטקובסקי, בן 34, שימש טכנאי לב ב-18 בתי חולים בשבע מדינות שונות בארצות הברית, לפני שהתחיל לעבוד בבית החולים אקסטר בניו המפשייר – שם גם סיים את הקריירה המקצועית שלו.

עוד מהנעשה בארצות הברית:
שרד שבוע ללא מזון ומים במכונית הפוכה בשלג
הדור הבא במשלוחים: מל"טים ימסרו חבילות של אמאזון
רשמית: ארה"ב תשמיד את הנשק הכימי של סוריה בים

דיוויד קוויאטקובסקי, טכנאי בבית חולים בניו המפשייר שהדביק עשרות בצהבת ונידון ל-39 שנות מאסר. דצמבר 2013. AP
"מודע לכאב ולסבל שגרמתי". קוויאטקובסקי/AP

הוא עבר מתפקיד אחד למשנהו פעמים רבות, על אף שפוטר לפחות ארבע פעמים לאחר שהואשם בשימוש בסמים ובגניבה. בשנה שעברה נעצר, ומאז אובחנו 46 בני אדם באותו זן של צהבת C שבה הוא לוקה, נגיף העלול לגרום למחלות כבד ולבעיות בריאותיות כרוניות. בחודש אוגוסט האחרון הוא הודה בכך שגנב משככי כאבים והחליף אותם במזרקים שאותם מילא בתמיסת מי מלח שהכילה גם את דמו. בפני חוקריו הודה כי גנב תרופות לכל המאוחר מאז 2003 והחליף מזרקים מאז 2008, אם לא קודם לכן.

לפני שהוקרא בפניו עונשו, ניצב קוויאטקובסקי מול חלק מקורבנותיו שהגיעו לבית המשפט, ואמר להם כי הוא מצטער מאוד וכי מעשיו נגרמו עקב היותו מכור למשככי כאבים ולאלכוהול. "אינני מאשים את המשפחות על כך שהן שונאות אותי", אמר, "אני שונא את עצמי. אין תירוץ לדברים שעשיתי. אני מודע לכאב ולסבל שגרמתי".

התביעה דרשה לגזור על קוויאטקובסקי 40 שנות מאסר, על כך שיצר "משבר לאומי במערכת הבריאות הציבורית", ואמרה כי מעשיו "אכזריים באופן בלתי ייאמן". כמו כן, נאמר כי הוא יכול היה לגנוב את משככי הכאבים גם מבלי לחשוף את המטופלים לצהבת. ואולם, השופט ג'וזף לפלנטה החליט להסתפק ב-39 שנים "בלבד". הוא פנה לקוויאטקובסקי ואמר לו: "חשוב שתזכור, כאשר תרצה את 39 השנים הבאות בכלא, להתמקד בשנה שלא קיבלת, ותנסה לפתח את היכולת לחמלה ולרחמים". עורכי דינו של קוויאטקובסקי, שביקשו להסתפק ב-30 שנות מאסר, טענו כי הוא "אינו מפלצת". לדבריהם, "הוא לא תכנן להדביק את עצמו או כל אדם אחר".

קורבנותיו של קוויאטקובסקי ובני משפחותיהם שנכחו בדיון הטיחו בפניו את האשמה לנזק הבריאותי הבלתי-הפיך שגרם. "אולי האישומים נגדך קשורים לסמים, אבל אל תטעה – אתה רוצח סדרתי", אמרה לו קתלין מאריי ממדינת ניו יורק, שאמה הודבקה על ידי קוויאטקובסקי כשעבד בבולטימור. לינדה פיקן אמרה כי היא עדיין סובלת מהזיכרון של קוויאטקובסקי העומד ליד מיטתה בבית החולים בקנזס ומטפל בה. "מצד אחד, הצלת את חיי, ומצד שני, המעשים שלך הם עונש מוות עבורי", אמרה.

קוויאטקובסקי גרם להדבקתם של 32 מטופלים בניו המפשייר, שבעה במרילנד, שישה בקנזס ואחד בפנסילבניה. אחת מהן מתה מאז, במידה רבה בגלל הצהבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully